Kwiecień 2023r.

Liczba odwiedzających: 146

NAUCZYCIELE: Danuta Czechowska, Paulina Kitlińska

Tematy kompleksowe:

I Blok tematyczny: „Od kurnika do świątecznego koszyka/ Wielkanocne święta”.

Termin realizacji 03-07.04.2023r.

II Blok tematyczny: „Wiosna, wiosna”.

Termin realizacji 10-14.04.2023r.

III Blok tematyczny: „Mali strażnicy przyrody/ Jestem Kubusiowym Przyjacielem Natury”.

Termin realizacji 17-21.04.2023r.

IV Blok tematyczny: „Jestem Polakiem i Europejczykiem”.

Termin realizacji 24-28.04.2023r.

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci

Dziecko:

- wykonuje starannie pracę plastyczną,

- uważnie słucha wierszy i opowiadań,

- rozwija mowę,

- podejmuje próbę opowiadania poznanych baśni,

- wypowiada się na temat ilustracji,

- odpowiada na pytania dotyczące opowiadań i wierszy,

- umie rozwiązywać proste zagadki słowne,

-dzieli na sylaby słowa 3-4 sylabowe,

-posługuje się różnym natężeniem mowy: szept, mowa cicha i głośna,

- potrafi działać w grupie,

- rozwija motorykę dużą i małą

- rozwija orientację przestrzenną, kreśli po śladzie kreski, kropki, koła,

- rozwija koordynację ruchowo–wzrokowo-słuchową,

- doskonali umiejętności prawidłowego reagowania na uwagi pozytywne i negatywne,

- doskonali koncentrację uwagi,  

- przelicza na konkretach w odpowiednim dla siebie zakresie,

- potrafi pogrupować przedmioty według określonej cechy,

- kształtuje wiedzę na temat  nazw i obyczajów związanych z tradycją Świąt Wielkanocnych,

- zna technikę i sposób wykonania portretu wełnianego baranka,

- potrafi ozdobić rysunek pisanki wydzieranką z kolorowego papieru,  

-zna linię melodyczną i słowa piosenki: pt. „Kokoszka”, „Na podwórku”, „Witaminki”                       i „Jedzie pociąg z daleka”,

-rozróżnia dźwięki niskie i wysokie,

-klasyfikuje obrazki na zasadzie: pasuje i nie pasuje,

-określa charakterystyczne cechy: gleby, wody, światła, powietrza – kolor, kształt, zapach,

-wyrabia w sobie szacunek do przyrody,

-uczestniczy we wspólnym posianiu rzeżuchy,

-poznaje strukturę budowy cebuli i jej właściwości zdrowotne i wie co znaczy - „ubrać się na cebulkę”,

-wie, na czym polega praca rolnika,

-potrafi: biegać, skakać, chodzić na czworakach, utrzymywać równowagę,

-rozwija zainteresowania malarstwem i wie kim był Józef Chełmoński,

-potrafi dostrzegać piękno polskiego malarstwa i przyrody wiosną

-potrafi stworzyć obraz przy użyciu różnych technik,

-podejmuje próby mieszania różnych barwy farb,

-poznaje program Kubusiowi Przyjaciele Natury”,

-poznaje przepis na zdrowy koktajl,

- wie dlaczego owoce i warzywa stanowią ważny element naszej diety,

- zapoznaje się z zasadami korzystania z wody,

- wie, do czego potrzebne jest powietrze i energia,

-wie, jak powinno zachować się na terenach zielonych np. w lesie, w parku itp.,

-poznaje znaczenie drzew dla środowiska ludzi, zwierząt i roślin,  

- wie jaskie ptaki wracają do nas wiosną,

- zna wiosenne kwiaty i ich nazwy,

- poznaje wybrane nasiona i nazwa je,

- potrafi nazwać i opisać wybrane dyscypliny sportowe,

-uświadamia sobie fakt że działalność człowieka może mieć negatywny wpływ                                na środowisko naturalne,

-poznaje różne sposoby wykorzystywania odpadów,

-zna nazwy wybranych potraw pochodzących z różnych regionów Polski i wybranych państw Europy,

-potrafi opisać wygląd stroi ludowych,

-podaje swoją narodowość,

-zna wybrane fragmenty wiersza W. Bełzy „Katechizm polskiego dziecka,

-nazywa różne miejsca w swojej miejscowości np. park zdrowia, arena, ratusz miejski, plac zabaw,

-wie, jak wygląda flaga Polski,

-orientuje się w schemacie własnego ciała,

-określa położenie przedmiotów w przestrzeni: za, obok, za mną, przede mną, do przodu, do tyłu.