NAUCZYCIELE: Danuta Czechowska, Paulina Kitlińska
Tematy kompleksowe:
I Blok tematyczny: „Od kurnika do świątecznego koszyka/ Wielkanocne święta”.
Termin realizacji 03-07.04.2023r.
II Blok tematyczny: „Wiosna, wiosna”.
Termin realizacji 10-14.04.2023r.
III Blok tematyczny: „Mali strażnicy przyrody/ Jestem Kubusiowym Przyjacielem Natury”.
Termin realizacji 17-21.04.2023r.
IV Blok tematyczny: „Jestem Polakiem i Europejczykiem”.
Termin realizacji 24-28.04.2023r.
Zamierzone osiągnięcia dzieci
Dziecko:
- wykonuje starannie pracę plastyczną,
- uważnie słucha wierszy i opowiadań,
- rozwija mowę,
- podejmuje próbę opowiadania poznanych baśni,
- wypowiada się na temat ilustracji,
- odpowiada na pytania dotyczące opowiadań i wierszy,
- umie rozwiązywać proste zagadki słowne,
-dzieli na sylaby słowa 3-4 sylabowe,
-posługuje się różnym natężeniem mowy: szept, mowa cicha i głośna,
- potrafi działać w grupie,
- rozwija motorykę dużą i małą
- rozwija orientację przestrzenną, kreśli po śladzie kreski, kropki, koła,
- rozwija koordynację ruchowo–wzrokowo-słuchową,
- doskonali umiejętności prawidłowego reagowania na uwagi pozytywne i negatywne,
- doskonali koncentrację uwagi,
- przelicza na konkretach w odpowiednim dla siebie zakresie,
- potrafi pogrupować przedmioty według określonej cechy,
- kształtuje wiedzę na temat nazw i obyczajów związanych z tradycją Świąt Wielkanocnych,
- zna technikę i sposób wykonania portretu wełnianego baranka,
- potrafi ozdobić rysunek pisanki wydzieranką z kolorowego papieru,
-zna linię melodyczną i słowa piosenki: pt. „Kokoszka”, „Na podwórku”, „Witaminki” i „Jedzie pociąg z daleka”,
-rozróżnia dźwięki niskie i wysokie,
-klasyfikuje obrazki na zasadzie: pasuje i nie pasuje,
-określa charakterystyczne cechy: gleby, wody, światła, powietrza – kolor, kształt, zapach,
-wyrabia w sobie szacunek do przyrody,
-uczestniczy we wspólnym posianiu rzeżuchy,
-poznaje strukturę budowy cebuli i jej właściwości zdrowotne i wie co znaczy - „ubrać się na cebulkę”,
-wie, na czym polega praca rolnika,
-potrafi: biegać, skakać, chodzić na czworakach, utrzymywać równowagę,
-rozwija zainteresowania malarstwem i wie kim był Józef Chełmoński,
-potrafi dostrzegać piękno polskiego malarstwa i przyrody wiosną
-potrafi stworzyć obraz przy użyciu różnych technik,
-podejmuje próby mieszania różnych barwy farb,
-poznaje program Kubusiowi Przyjaciele Natury”,
-poznaje przepis na zdrowy koktajl,
- wie dlaczego owoce i warzywa stanowią ważny element naszej diety,
- zapoznaje się z zasadami korzystania z wody,
- wie, do czego potrzebne jest powietrze i energia,
-wie, jak powinno zachować się na terenach zielonych np. w lesie, w parku itp.,
-poznaje znaczenie drzew dla środowiska ludzi, zwierząt i roślin,
- wie jaskie ptaki wracają do nas wiosną,
- zna wiosenne kwiaty i ich nazwy,
- poznaje wybrane nasiona i nazwa je,
- potrafi nazwać i opisać wybrane dyscypliny sportowe,
-uświadamia sobie fakt że działalność człowieka może mieć negatywny wpływ na środowisko naturalne,
-poznaje różne sposoby wykorzystywania odpadów,
-zna nazwy wybranych potraw pochodzących z różnych regionów Polski i wybranych państw Europy,
-potrafi opisać wygląd stroi ludowych,
-podaje swoją narodowość,
-zna wybrane fragmenty wiersza W. Bełzy „Katechizm polskiego dziecka,
-nazywa różne miejsca w swojej miejscowości np. park zdrowia, arena, ratusz miejski, plac zabaw,
-wie, jak wygląda flaga Polski,
-orientuje się w schemacie własnego ciała,
-określa położenie przedmiotów w przestrzeni: za, obok, za mną, przede mną, do przodu, do tyłu.