KWIECIEŃ

Liczba odwiedzających: 135

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Kwiecień 2023r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Monika Hałas
WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak

TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Wielkanoc”
II Blok tematyczny: „Wiosna na wsi”
III Blok tematyczny: „Na tropie zdrowego odżywiania-owoce” - realizacja ogólnopolskiego projektu
edukacyjnego
IV Blok tematyczny: „Misja dom, przedszkole, las i sklep” (realizacja programu „Kubusiowi
Przyjaciele Natury”)

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-klasyfikuje obrazki na zasadzie: pasuje i nie pasuje,
-układa wspólnie z innymi prostą 3 elementową historyjkę obrazkową,
-poznaje poprzez doświadczenie składniki niezbędne do uprawy roślin; uczestniczy we wspólnym
posianiu rzeżuchy,
-określa charakterystyczne cechy: gleby, wody, światła, powietrza – kolor, kształt, zapach,
-zakłada uprawę awokado,
-wie, kim jest Kubusiowy Przyjaciel Natury,
-poznaje różne formy recyklingu, uczy się rozpoznawać materiał z jakiego jest zrobiony dany przedmiot,
-rozwija umiejętności wypowiadania się na temat obserwowanych zjawisk,
-zapoznaje się z zasadami korzystania z wody, wie, do czego potrzebne jest powietrze i energia,
-potrafi opowiadać o lesie, poznaje znaczenie drzew dla środowiska ludzi, zwierząt i roślin,
-poznaje wybrane nasiona i nazwy roślin - kwiatów uprawianych w przydomowych ogródkach,

Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-kreśli po śladzie kreski, kropki, koła,
-potrafi rozwiązać prosty labirynt,
-potrafi wymienić zawody charakterystyczne dla wsi: kowal, młynarz, cieśla itp.
-wie, na czym polega praca rolnika,
-budzi w sobie szacunek do pracy ludzi zamieszkujących na wsi,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Kokoszka”, „Na podwórku”,
„Witaminki”,
-rozróżnia dźwięki niskie i wysokie,
-ćwiczy mięśnie: ramion, tułowia i nóg,
-potrafi nazwać i opisać wybrane dyscypliny sportowe,
-potrafi prawidłowo wykonać przysiad,


Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-kszałtuje wiedzę na temat nazw różnych tradycji wielkanocnych,
-poznaje potrawy wielkanocne, poznaje sposoby nakrycia stołu do wielkanocnego śniadania,
-poznaje cebulę wielozmysłowo, zna właściwości zdrowotne cebuli,
-potrafi wyjaśnić znaczenie słów „ubrać się na cebulkę”,
-wie, jak wygląda awokado, grejfrud, morela, kiwi, i jakie mają wartości odżywcze,


Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zna technikę i sposób wykonania portretu wełnianego baranka,
-sprawnie rysuje po śladzie ozdoby pisanek,
-potrafi samodzielnie ozdobić rysunek pisanki wydzieranką z kolorowego papieru,
-potrafi lepić z plasteliny, formować bryły z kolorowego papieru i gazety,
-bierze udział we wspólnym tworzeniu makiety,
-potrafi wykleić kulkami z plasteliny zaznaczone miejsca na obrazku,
-koloruje obrazek - morele, składa paski papieru w harmonijkę, maluje przy użyciu patyczków, -
kosmetycznych i farby wybrane miejsca na obrazku.