ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Kwiecień 2023r.
NAUCZYCIELE: Ewa Chmielewska, Aldona Podgórska
Tematy kompleksowe:
I Blok tematyczny: „Wielkanoc”
II Blok tematyczny: „Chciałbym być sportowcem”
III Blok tematyczny: „Kubusiowi przyjaciele natury”
IV Blok tematyczny: „Jestem Polakiem”
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
-
wypowiada się na temat świątecznych porządków, potrafi wskazać w czym może pomagać rodzicom,
-
uważnie wysłuchuje opowiadania, w iersza; odpowiada na pytania dotyczące omawianych treści;,
-
rozwiązuje zagadki słowne,
-
bierze udział w zabawie naśladowczych
-
poznaje budowę jajka, określa różnice pomiędzy jajem kurzym a przepiórczym;
-
potrafi przenieść jajko na łyżce na określoną odległość;
-
poznaje tradycyjne potrawy wielkanocne
-
rozwija sprawność manualną i wyobraźnię twórczą
-
naśladuje nauczyciela podczas wykonywania zabaw paluszkowych,
-
klasyfikuje przedmioty według dwóch cech,
-
poprawnie przelicza w możliwie szerokim zakresie;
-
rozwija sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych;
-
potrafi współpracować podczas wspólnego zadania;
-
wykonuje eksperyment z pomocą nauczyciela,
-
poznaje różne sposoby wykonywania pisanek,
-
wykonuje ćwiczenia fizyczne, wie, dlaczego aktywność fizyczna jest istotna,
-
wymienia dyscypliny sportowe, wie które dyscypliny są dla dzieci;
-
wie, jak bezpiecznie zachować się podczas zabaw ruchowych,
-
wie co to jest stadion sportowy i jak wygląda.
-
reaguje na ustalone sygnały,
-
wie co to znaczy ruch do przodu, w tył do boku,
-
przestrzega ustalonych reguł
-
kształtuje umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi
-
wie, kim jest Kubusiowy Przyjaciel Natury, wie, że wodę należy oszczędzać; poznaje właściwości wody,
-
bierze udział we wspólnym tworzeniu projektu
-
poznaje wybrane nasiona i nazwy roślin - kwiatów uprawianych w przydomowych ogródkach,
-
zna czynniki konieczne do wzrostu rośliny
-
rozwija umiejętności obserwacyjne podczas badania różnorodności nasion, pogłębia wiedzę o rozwoju roślin (wskazuje fazy wzrostu rośliny)
-
rozwija samodzielność w wykonywaniu prostych prac ogrodniczych,
-
potrafi opowiadać o lesie, poznaje znaczenie drzew dla środowiska ludzi, zwierząt i roślin,
-
rozwija sprawność manualną, maluje drzewo wykorzystując różny materiał plastyczny,
-
jest świadom zagrożeń ziemi ze strony człowieka; rozwija świadomość i postawę proekologiczną;
-
bierze udział we wspólnym sprzątaniu terenu w pobliżu przedszkola; przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas sprzątania;
-
zna nazwę miejscowości, w której mieszka; potrafi wskazać cechy charakterystyczne miasta;
-
wykonuje ćwiczenia logorytmiczne
-
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas spaceru po okolicy przedszkola;
-
poszukuje symboli Polski w otoczeniu,
-
słucha informacji o Polsce, podaje nazwę kraju, w którym mieszka, nazywa stolicę Polski,
-
ogląda mapę Polski, zapamiętuje wybrane informacje,
-
uważnie słucha przeczytanych legend o miastach Polski, rozmawia na temat przeczytanych legend,
-
poznaje symbole tych miast,