MAJ

Liczba odwiedzających: 142

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Maj 2023r.

NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Monika Hałas

WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Moja miejscowość, mój region”

II Blok tematyczny: „Moja ojczyzna - mieszkamy w Europie”

III Blok tematyczny: „Łąka w maju”

IV Blok tematyczny: „Święto rodziców”

V Blok tematyczny: „Niby tacy sami, a jednak inni”

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-potrafi nazwać swoją miejscowość, zna swój adres zamieszkania,

-wie, czy mieszka w domu jednorodzinnym czy w bloku,

-nazywa różne miejsca w swojej miejscowości np. park zdrowia, arena, ratusz miejski, plac zabaw,

-nazywa ojczyznę, podejmuje próby nazywania stolicy Polski,

-podejmuje próby rozpoznawania kształtu mapy Polski,

-potrafi opisać wygląd stroi ludowych,

-rozpoznaje łąkę wśród innych ekosystemów,

- wie, jak wygląda: Murzyn, Indianin, Eskimos, Chińczyk, Europejczyk,

- wie, jak wyglądają domy poznanych dzieci świata,

-orientuje się w schemacie własnego ciała,

-określa położenie przedmiotów w przestrzeni: za, obok, za mną, przede mną, do przodu, do tyłu,

-podejmuje próby posługiwania się pojęciem – para,

-podejmuje próby określania czego jest więcej a czego mniej,

-kształtuje umiejętność stosowania określeń: lewa strona, prawa strona,

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-ćwiczy analizę i syntezę sylabową krótkich wyrazów,

-posługuje się różnym natężeniem mowy: szept, mowa cicha i głośna,

-zna wybrane fragmenty wiersza W. Bełzy „Katechizm polskiego dziecka”,

-rozwija słownik o nazwy wybranych owadów: biedronka, motyl, konik polny, mrówka, pszczoła,

-kształtuje wiedzę na temat znaczenia Święta Bociana Białego dla mieszkańców Litwy,

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty:„Jedzie pociąg z daleka”, „Polska, biało-czerwoni”,„Grajmy w zielone”,

-ilustruje ruchem muzykę, współpracuje z innymi dziećmi podczas odtwarzania choreografii taneczno-ruchowo-muzycznej,

-rozwija umiejętności gry na instrumentach przygotowanych z surowców wtórnych i piasku,

-koryguje postawę ciała podczas stania i przysiadów,

-utrzymuje równowagę podczas przejścia po torze,

-potrafi: odczuwać własne ciało, dzielić przestrzeń z innymi dziećmi,

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-zna nazwy wybranych potraw pochodzących z różnych regionów Polski,

-podejmuje próby wyjaśnienia znaczenia spożywania chleba przez człowieka,

-wie, kto pracuje przy produkcji chleba,

-wymienia podstawowe składniki niezbędne do wypieku pieczywa,

-kształtuje umiejętności samodzielnego przygotowywania prostych i zdrowych kanapek,

-podejmuje próby prawidłowego nakrywania do stołu,

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-podejmuje próby mieszania różnych barwy farb,

-wie, z jakich barw można uzyskać czerwony kolor,

-maluje palcami na średnim formacie,

-wycina proste kształty, używa poprawnie kleju,

-wie, jakich składników używa się do przygotowania masy solnej, lepi z masy solnej kwiaty.

7