ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC MAJ 2023 r.
NAUCZYCIELE: Daria Pisarska, Katarzyna Ostrowska, Dorota Stankiewicz
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Nowinki z wiejskiego podwórka”
II Blok tematyczny: „Na wiosennej łące”
III Blok tematyczny: „Poznajemy różne zawody”
IV Blok tematyczny: „Nasi kochani rodzice”
V Blok tematyczny: „Dzieci z całego świata”
Aktywność matematyczno–przyrodnicza:
-klasyfikuje zwierzęta wg danej cechy,
-używa przyimków; na, pod, obok, między, z lewej strony, z prawej strony,
-wykonuje eksperymenty,
-podejmuje próby formułowania wniosków oraz przewidywania,
-poszerza zasób wiedzy o zaobserwowane zjawiska oraz postawione wnioski,
-potrafi korzystać ze wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrody: wybrane rośliny i zwierzęta na łące,
-rozpoznaje łąkę wśród innych ekosystemów,
-wie, dlaczego pszczoły są pożyteczne,
-zna znaczenie mrówek dla środowiska,
-rozpoznaje i nazywa różne gatunki motyli,
-wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt,
-zna różnice między grządką, a rabatką,
-wie, czym zajmuje się ogrodnik,
-rozpoznaje i nazywa kwiaty; tulipany, bratki, malwy,
- poznaje właściwości magnesu,
-kształtuje umiejętności obserwacyjne i umiejętności wysuwania wniosków,
-ćwiczy umiejętność przeliczania w zakresie mu dostępnym,
- wie, jak wygląda: Afroamerykanin, Indianin, Eskimos, Chińczyk, Europejczyk,
- wie, jak wyglądają domy poznanych dzieci świata.
Aktywność literacko-teatralna:
-uważnie słucha wiersza,
-wypowiada się pełnymi zdaniami,
-ilustruje wiersz ruchem,
-ilustruje opowiadanie ruchem i głosem,
-wypowiada się n.t. wiersza,
-uczestniczy w ćwiczeniach przygotowujących do nauki czytania i pisania,
-kształtuje zdolności teatralne,
-rozwija wyobraźnię sceniczną i pomysłowość,
-potrafi przenieść sytuacje z życia swojej rodziny na scenkę przedszkolną,
-zna znaczenie słowa międzynarodowy,
-ćwiczy poprawną artykulację wszystkich głosek,
-zna znaczenie słowa tolerancja.
Aktywność sportowo – muzyczna:
-ilustruje ruchem piosenkę,
-rytmizuje rymowankę klaszcząc,
-ćwiczy zwinność i zręczność,
-ilustruje opowiadanie ruchem i głosem,
-wykonuje improwizacje ruchowe do muzyki
-wie, czym zajmuje się muzyk,
-potrafi dopasować instrument do danego muzyka.
-uczy się, metodą ze słuchu, słów piosenki,
-ćwiczy mięśnie stóp,
-ćwiczy percepcję i koordynację wzrokowo – ruchową,
-ćwiczy ogólną sprawność ruchową,
-potrafi: odczuwać własne ciało, dzielić przestrzeń z innymi dziećmi,
-potrafi wykonać ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała i pomagające zdobyć pewność siebie oraz ułatwiające nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą.
Aktywność kulinarna:
-wie, czym zajmuje się piekarz,
-zna etapy powstawania chleba,
-wymienia składniki potrzebne do upieczenia chleba,
-zna wartości odżywcze mleka,
-wymienia nazwy przetworów mlecznych,
-maluje na mleku,
-rozwija wyobraźnię,
-wie, w jaki sposób można pomagać rodzicom.
Aktywność artystyczna:
-utrwala kolory pochodne,
-wie jak powstają kolory pochodne,
-wie, czym zajmuje się projektant,
-rozwija wyobraźnię,
-ćwiczy sprawność manualną,
-usprawnia precyzję ruchów ręki,
-rozwija koordynację wzrokowo-ruchową,
-tworzy pracę plastyczną wykorzystując folię bąbelkową i farby,
-sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem.
-tworzy autoportret,
-tworzy wspólną pracę z rówieśnikami.