Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze maj 2023

Liczba odwiedzających: 142

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MAJ 2023 r.
NAUCZYCIELE: Daria Pisarska,  Katarzyna Ostrowska, Dorota Stankiewicz

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Nowinki z wiejskiego podwórka”
II Blok tematyczny: „Na wiosennej łące”
III Blok tematyczny: „Poznajemy różne zawody”
IV Blok tematyczny: „Nasi kochani rodzice”
V Blok tematyczny: „Dzieci z całego świata”

Aktywność matematyczno–przyrodnicza:

-klasyfikuje zwierzęta wg danej cechy,

-używa przyimków; na, pod, obok, między, z lewej strony, z prawej strony,

-wykonuje eksperymenty,

-podejmuje próby formułowania wniosków oraz przewidywania,

-poszerza zasób wiedzy o zaobserwowane zjawiska oraz postawione wnioski,

-potrafi korzystać ze wszystkich zmysłów podczas obserwacji przyrody: wybrane rośliny i zwierzęta na łące,

-rozpoznaje łąkę wśród innych ekosystemów,

-wie, dlaczego pszczoły są pożyteczne,

-zna znaczenie mrówek dla środowiska,

-rozpoznaje i nazywa różne gatunki motyli,

-wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt,

-zna różnice między grządką, a rabatką,

-wie, czym zajmuje się ogrodnik,

-rozpoznaje i nazywa kwiaty; tulipany, bratki, malwy,

- poznaje właściwości magnesu,

-kształtuje umiejętności obserwacyjne i umiejętności wysuwania wniosków,

-ćwiczy umiejętność przeliczania w zakresie mu dostępnym,

- wie, jak wygląda: Afroamerykanin, Indianin, Eskimos, Chińczyk, Europejczyk,

- wie, jak wyglądają domy poznanych dzieci świata.

 

Aktywność literacko-teatralna:

-uważnie słucha wiersza,

-wypowiada się pełnymi zdaniami,

-ilustruje wiersz ruchem,

-ilustruje opowiadanie ruchem i głosem,

-wypowiada się n.t. wiersza,

-uczestniczy w ćwiczeniach przygotowujących do nauki czytania i pisania,

-kształtuje zdolności teatralne,

-rozwija wyobraźnię sceniczną i pomysłowość,

-potrafi przenieść sytuacje z życia swojej rodziny na scenkę przedszkolną,

-zna znaczenie słowa międzynarodowy,

-ćwiczy poprawną artykulację wszystkich głosek,

-zna znaczenie słowa tolerancja.

Aktywność sportowo – muzyczna:

-ilustruje ruchem piosenkę,

-rytmizuje rymowankę klaszcząc,

-ćwiczy zwinność i zręczność,

-ilustruje opowiadanie ruchem i głosem,

-wykonuje improwizacje ruchowe do muzyki

-wie, czym zajmuje się muzyk,

-potrafi dopasować instrument do danego muzyka.

-uczy się, metodą ze słuchu, słów piosenki,

-ćwiczy mięśnie stóp,

-ćwiczy percepcję i koordynację wzrokowo – ruchową,

-ćwiczy ogólną sprawność ruchową,

-potrafi: odczuwać własne ciało, dzielić przestrzeń z innymi dziećmi,

-potrafi wykonać ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała i pomagające zdobyć pewność siebie oraz ułatwiające nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą.

 

Aktywność kulinarna:

-wie, czym zajmuje się piekarz,

-zna etapy powstawania chleba,

-wymienia składniki potrzebne do upieczenia chleba,

-zna wartości odżywcze mleka,

-wymienia nazwy przetworów mlecznych,

-maluje na mleku,

-rozwija wyobraźnię,

-wie, w jaki sposób można pomagać rodzicom.

 

Aktywność artystyczna:

-utrwala kolory pochodne,

-wie jak powstają kolory pochodne,

-wie, czym zajmuje się projektant,

-rozwija wyobraźnię,

-ćwiczy sprawność manualną,

-usprawnia precyzję ruchów ręki,

-rozwija koordynację wzrokowo-ruchową,

-tworzy pracę plastyczną wykorzystując folię bąbelkową i farby,

-sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem.

-tworzy autoportret,

-tworzy wspólną pracę z rówieśnikami.