ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Czerwiec 2023r.
NAUCZYCIELE: Ewa Chmielewska, Aldona Podgórska
Tematy kompleksowe:
I Blok tematyczny: „Co w trawie piszczy”
II Blok tematyczny: „Podróże małe i duże”
III Blok tematyczny: „Lato tuż tuż”
IV Blok tematyczny: „Pożegnania nadszedł czas”
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
• uważnie słucha omawianych treści; potrafi opowiedzieć treść obrazka;
• bierze udział w zabawie ruchowej, przestrzega ustalonych zasad;
• rozwiązuje zagadki tematyczne, potrafi dopasować odpowiednią ilustrację, nazywa przedstawione na niej zwierzęta; Posługuje się pojęciem OWADY
• potrafi rozpoznać zdjęcie pszczoły pośród zdjęć innych owadów; ma świadomość jak ważną rolę odgrywają pszczoły;
• wykonuje ćwiczenie grafomotoryczne; doskonali koordynację wzrokowo-ruchową
• słucha uważnie piosenki, potrafi opowiedzieć jej treść; doskonali pamięć słuchową
• wykonuje ćwiczenia rozmachowe, doskonali sprawność manualną;rytmicznie rysuje pionowe kreski, zachowuje kierunek z góry na dół; potrafi złożyć koło, pracuje według wskazówek nauczyciela;
• poznaje nowy ekosystem – rzekę, potrafi wskazać zwierzęta tam żyjące;
• bierze udział w zabawie tematycznej, słucha poleceń nauczyciela, przestrzega ustalonych zasad; zna zasady bezpiecznych zabaw nad wodą;
• rozwija sprawność manualną i wyobraźnię twórczą podczas ozdabiania sylwety ryby;
• swobodnie wypowiada się na określony temat, nawiązuje do swoich doświadczeń;
• potrafi wskazać cechy charakterystyczne krajobrazu morskiego;
• układa przedmioty w odpowiedniej kolejności (od najmniejszego do największego);
• bierze udział we wspólnym eksperymentowaniu, wyciąga odpowiednie wnioski;
• opisuje krajobraz górski w oparciu o ilustracje; potrafi wskazać góry na mapie Polski;
• słucha muzyki góralskie, opisuje jej charakter;
• zna lato, jako porę roku, wie czym różni się lato od pozostałych pór roku,
• uważnie ogląda film edukacyjny,
• potrafi wskazać kolory lata,
• bezpiecznie porusza się podczas spaceru, potrafi obserwować przyrodę
• wie jak należy ubierać się latem,
• wie dlaczego odpowiednie ubranie jest tak ważne latem;
• wie jakie są konsekwencje, długotrwałego przebywania na słońcu,
• potrafi dobrać elementy letniej garderoby,