Listopad 2023r.

Liczba odwiedzających: 102

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Listopad 2023 gr Gwiazdki.

 

·       − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

·       − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Kropelki”, wiersza Barbary Szelągowskiej „Mały, duży”,

·       − wykonają sensoryczne kałuże,

·       − będą ćwiczyć motorykę małą w ćwiczeniu sensorycznym,

·       − poznają pojęcia: mało, dużo,

·       − wysłuchają i nauczą się piosenki „Deszczyk”

·       − zatańczą taniec kropli deszczu

·       − wezmą udział w zabawie z chustą animacyjną,

·       − będą wydobywać dźwięki z jamy ustnej bez użycia strun głosowych,

·       − ustalą równoliczność zbiorów poprzez łączenie w pary,

·       − porównają liczebność zbiorów,

·       − będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie po deszczu,

·       − będą przewidywać prognozę pogody,

·       − wezmą udział w zabawach oddechowych,

·       − utrwalą pojęcie pary,

·       − dowiedzą się, jak powstaje tęcza,

·       − ułożą pogodowy obrazek według instrukcji,

·       − wykonają pracę plastyczną „Deszczowe kompozycje”,

·       − utrwalą nazwy kolorów,

·       − poznają mityczną postać syreny,

·       − będą rozwijać pamięć,

·       − wezmą udział w zabawach logopedycznych,

·       − będą rozwijać spostrzegawczość,

·       − nauczą się cwałować,

·       − zapoznają się z wyglądem wybranych strojów regionalnych,

·       − zapoznają się z wyglądem flagi Polski

·       − dowiedzą się, co to jest niepodległość

·       − wykonają pracę plastyczną „Narodowe Święto Niepodległości”,

·       − wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”,

·       − wysłuchają wiersza, rymowanki i zagadki Martyny Marzec

·       − wysłuchają i nauczą się piosenki „Myj ręce”,

·       − dowiedzą się, jaką rolę odgrywa ruch w życiu człowieka,

·       − zapoznają się z wyrażeniem zdrowy tryb życia,

·       − dowiedzą się, czym jest piramida zdrowia,

·       − wykonają piramidę zdrowia,

·       - potrafią odróżnić zdrowe jedzenie od niezdrowego , 

·       - rozwijają motorykę dużą poprzez aktywny udział w zajęciach ruchowych , 

·       - doskonalą naukę mycia zębów,

·       - wiedzą kto leczy zęby-dentysta,

·       - wykonają pracę plastyczną Mój ręcznik”,

·       −poznają pojęcia: krótki, długi, najdłuższy,

·        -dowiedzą się, kto pracuje w przychodni,

·       − zdobędą informacje dotyczące dbania o czystość,

·       − dowiedzą się, czym są prawa, a czym obowiązki dziecka,

·       − wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Urządzenia elektryczne”,

·       − wysłuchają i nauczą się piosenki „Pucu, pucu”,

·       − wykonają pracę plastyczną „Urządzenia przyszłości”,

·       − zapoznają się z nowoczesnymi urządzeniami elektrycznymi,

·       − odwiedzą przedszkolną kuchnię,

·       − będą uczestniczyły w przygotowaniu zimowej herbaty

·       − rozwiążą zagadki słuchowe,

·       − poznają domowe obowiązki,

·       − utworzą zbiory różnych urządzeń i będą przeliczały w zakresie 3