Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Listopad 2023 gr Gwiazdki.
· − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
· − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Kropelki”, wiersza Barbary Szelągowskiej „Mały, duży”,
· − wykonają sensoryczne kałuże,
· − będą ćwiczyć motorykę małą w ćwiczeniu sensorycznym,
· − poznają pojęcia: mało, dużo,
· − wysłuchają i nauczą się piosenki „Deszczyk”
· − zatańczą taniec kropli deszczu
· − wezmą udział w zabawie z chustą animacyjną,
· − będą wydobywać dźwięki z jamy ustnej bez użycia strun głosowych,
· − ustalą równoliczność zbiorów poprzez łączenie w pary,
· − porównają liczebność zbiorów,
· − będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie po deszczu,
· − będą przewidywać prognozę pogody,
· − wezmą udział w zabawach oddechowych,
· − utrwalą pojęcie pary,
· − dowiedzą się, jak powstaje tęcza,
· − ułożą pogodowy obrazek według instrukcji,
· − wykonają pracę plastyczną „Deszczowe kompozycje”,
· − utrwalą nazwy kolorów,
· − poznają mityczną postać syreny,
· − będą rozwijać pamięć,
· − wezmą udział w zabawach logopedycznych,
· − będą rozwijać spostrzegawczość,
· − nauczą się cwałować,
· − zapoznają się z wyglądem wybranych strojów regionalnych,
· − zapoznają się z wyglądem flagi Polski
· − dowiedzą się, co to jest niepodległość
· − wykonają pracę plastyczną „Narodowe Święto Niepodległości”,
· − wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”,
· − wysłuchają wiersza, rymowanki i zagadki Martyny Marzec
· − wysłuchają i nauczą się piosenki „Myj ręce”,
· − dowiedzą się, jaką rolę odgrywa ruch w życiu człowieka,
· − zapoznają się z wyrażeniem zdrowy tryb życia,
· − dowiedzą się, czym jest piramida zdrowia,
· − wykonają piramidę zdrowia,
· - potrafią odróżnić zdrowe jedzenie od niezdrowego ,
· - rozwijają motorykę dużą poprzez aktywny udział w zajęciach ruchowych ,
· - doskonalą naukę mycia zębów,
· - wiedzą kto leczy zęby-dentysta,
· - wykonają pracę plastyczną Mój ręcznik”,
· −poznają pojęcia: krótki, długi, najdłuższy,
· -dowiedzą się, kto pracuje w przychodni,
· − zdobędą informacje dotyczące dbania o czystość,
· − dowiedzą się, czym są prawa, a czym obowiązki dziecka,
· − wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Urządzenia elektryczne”,
· − wysłuchają i nauczą się piosenki „Pucu, pucu”,
· − wykonają pracę plastyczną „Urządzenia przyszłości”,
· − zapoznają się z nowoczesnymi urządzeniami elektrycznymi,
· − odwiedzą przedszkolną kuchnię,
· − będą uczestniczyły w przygotowaniu zimowej herbaty
· − rozwiążą zagadki słuchowe,
· − poznają domowe obowiązki,
· − utworzą zbiory różnych urządzeń i będą przeliczały w zakresie 3