Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
Marzec 2024
Nauczyciele: Agnieszka Stachów, Martyna Wołczyńska
TEMAT KOMPLEKSOWY TERMIN REALIZACJI
I „Prehistoryczne gady” 04.03.-08.03.2024r.
II „Marcowa pogoda” 11.03.-15.03.2024r
III „Wiosno, czy to ty?” 18.03.-22.03.2024r
IV „Wielkanoc” 25.03.-29.03.2024r.
-Dziecko potrafi uważnie słuchać czytanego tekstu i wypowiadać się na jego temat,
- udziela odpowiedzi na zadawane pytania,
- bierze udział w zabawach ruchowych,
-reaguje na ustalone sygnały,
-rozwija umiejętności klasyfikacji wg wybranej cechy i przelicza na konkretach, podejmuje próby stosowania liczebników porządkowych,
- wysłucha i uczy się fragmentów wybranych piosenek.
- chętnie bierze udział w zajęciach gimnastycznych, dba o poprawną postawę ciała,
- wykonuje prace plastyczne w sposób staranny, dba o porządek w miejscu wykonywanej pracy,
- starannie wykonuje zadanie i jest zadowolone z wykonanej pracy,
- utrwali nazwy podstawowych kolorów,
- kształtuje umiejętność ilustrowana piosenki ruchem
- dostrzega potrzebę ubierania się stosownie do pogody,
- rozwija umiejętności matematyczne i przyrodnicze – próbuje określać jaka jest pogoda, porządkuje elementy wg wybranej cechy, potrafi określić położenie przedmiotu w przestrzeni,
- dostrzega zmiany zmieniającej się pory roku – dzieci poznają pierwsze oznaki wiosny, poznają znaczenie powiedzeń „ubierać się na cebulkę”, „ w marcu jak w garncu”.
- poznają zawód ogrodnika - kim jest i jakie prace wykonuje
- dowie się o umiejętnościach przystosowania się roślin do środowiska w którym żyją - założą kącik przyrodniczym, którym będą się opiekować,
- rozwija umiejętność dzielenia się swoimi odczuciami z innymi,
- jest zainteresowane i pomocne w wykonywaniu grupowego „ogródka”,
- dowie się o tradycjach zw. ze Świętami Wielkanocnymi
- dowie się, co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym.