ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC MAJ
-
przestrzega zasad dotyczących współżycia w grupie oraz reguł zabawy;
-
słucha poleceń N. i dokładnie je wykonuje;
-
dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną;
-
rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące na łące;
-
uważnie słucha utworów literackich i udziela odpowiedzi na pytania dotyczące ich treści;
-
buduje wypowiedzi poprawne gramatycznie; uważnie słucha utworów literackich i udziela odpowiedzi pytania dotyczące ich treści;
-
buduje wypowiedzi poprawne gramatycznie;
-
rozwija zainteresowanie książką;
-
domyśla się treści obrazka odsłanianego fragmentami;
-
usprawnia ruchome narządy artykulacyjne: wargi, język i dokonuje próby prawidłowej realizacji dźwięków szeregu szumiącego.
-
rozwija orientację w schemacie własnego ciała;
-
rozumie określenia: obok, na, nad; tyle samo;
-
doskonali umiejętność przeliczania i liczenia;
-
porównuje liczebności zbiorów przez dobieranie elementów w pary;
-
tworzy rytmiczny układ według wzoru.
-
kształci zainteresowanie dziełami sztuki;
-
rozwija umiejętność tworzenia własnych kompozycji metodą stemplowania;
-
rozwija spostrzegawczość i pamięć wzrokową;
-
doskonali sprawność manualną;
-
rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
-
zna i śpiewa piosenki;
-
kształci poczucie rytmu;
-
rozwija wyobraźnię dźwiękotwórczą;
-
rozwija spostrzegawczość słuchową – rozpoznaje dźwięki wydawane przez mieszkańców łąki.
-
ilustruje ruchem treść wiersza;
-
rozwija ogólną sprawność ruchową