Marzec 2021

Liczba odwiedzających: 301

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC  MARZEC  2021r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska

WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak,


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Nasze ulubione książki” - wprowadzenie do projektu „Bajeczna Księga – II edycja”

II Blok tematyczny: „Kiedy patrzę w niebo”

III Blok tematyczny: „W filharmonii”

IV Blok tematyczny: „Wiosenna pogoda”

V Blok tematyczny: „Wielkanoc”

 

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- zna rodzaje książek przyrodniczych, zna znaczenie słów: „album”, „atlas”, „encyklopedia”, „podręcznik”,

- umie uzasadnić dlaczego obiekty do siebie pasują,

-zna budowę książki: okładka, kartka, strona oraz nazywa za pomocą liczebników porządkowych: kartki, strony,

-kształtuje umiejętności prowadzenia kalendarza pogody,

-dokonuje porównywania liczebności dwóch zbiorów,

-kształtuje wiedzę na temat liczenia w muzyce, ćwiczy umiejętności układania i kontynuowania ciągłości rytmu,

-rozpoznaje dźwięki pochodzące z wody, powietrza i wybranych środowisk-ekosystemów tj. las, łąka, jezioro,

-wie, jak wygląda elektrownia wodna i do czego służy,

-rozumnie potrzebę picia wody, wie, że nie należy pić nieprzegotowanej wody i przestrzega tej zasady,

-poznaje poprzez doświadczenie składniki niezbędne do uprawy roślin,

-potrafi liczyć oczka na kostce i porusza się zgodnie z liczbą oczek,

-porusza się po macie kodującej z godnie z przyjętą regułą i zasadami,

-bierze aktywne udział we wspólnym doświadczaniu i eksperymentowaniu.

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- rozumie znaczenie pojęć: „bajkopisarz”, „pisarz”, wie, na czym polega praca pisarza,

-wymyśla zakończenie do opowiadania, historyjki,

-łączy punkty linią od lewej do prawej,

-poznaje znaczenie pojęć: filharmonia, orkiestra, kompozytor, dyrygent, zespół muzyczny,

-rozpoznaje wizytówki instrumentów – podpisywanie świata,

-potrafi określić ilości słów w zdaniach,

-poszerza wiadomości na temat przysłów związanych z marcem,

-ćwiczy różnicowanie znaków literopodobnych i liter,

-uświadamia znaczenie słowa „uczciwość”,

-rozwija umiejętności dokonywania wyboru „prawdziwych” wartości,

-kształtuje umiejętności dostrzegania i oceny zachowań swoich i innych ludzi.

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- poznaje linię melodyczną i słowa piosenek:„Piosenka o książeczce”  słowa Ewa Bem, „Piosenka  o czytaniu książki” - Piosenki Młodych Odkrywców „Orkiestra Dni Naszych”, „Świeci gwiazdka”,„Maszeruje wiosna”,„Koszyk dobrych życzeń”,

- potrafi: biegać, skakać, podskakiwać w miejscu, przeskakuje przez niewielkie przedmioty,

-wie, kim był Fryderyk Chopin, potrafi z uwagą słuchać utworów wielkiego kompozytora,

-ćwiczy do wybranych utworów muzyki klasycznej,

-potrafi wskazać na obrazku klucz wiolinowy, pięciolinię oraz nutę,

-zna linię melodyczną i potrafi zaśpiewać refren piosenki Krzysztofa Gwiazdy „Nutki, nutki”,

-ćwiczy mięśnie nóg, rąk, tułowia, potrafi naprzemiennie wykonywać ruchy rąk i nóg,

-potrafi: odczuwać własne ciało, dzielić przestrzeń z innymi dziećmi,
- potrafi wykonać ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała i pomagające zdobyć pewność siebie oraz ułatwiające nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą.

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- wie, co znaczą pojęcia: „rada”, „poradnik”, „książka kulinarna”, „przepis”,

- wie, co zawierają książki – poradniki, książki kulinarne,

-różnicuje i nazywa cechy za pomocą dotyku: zimny, ciepły, gładki, chropowaty, duży, mały itp.

-rozróżnia i nazywa materiały: plastik, tkaniny, metale, szkło, inne, określa cechy tych materiałów,

-uświadamia sobie problem  szkodliwego wpływu hałasu na zdrowie człowieka,
-poznaje działania człowieka zmierzające do zmniejszenia lub tłumienia hałasu,
-wie, o istnieniu prawa ludzi do ciszy,

-poznaje znaczenie wybranych witamin dla zdrowia człowieka,

-poznaje znaczenie słowa „witamina”, „nowalijka”,

-zna nazwy roślin - nowalijek uprawianych w warunkach domowych,

-wie, jak założyć uprawę nasion na kiełki,

-wymienia wybrane tradycje i zwyczaje związane z Wielkanocą, wymienia symbole świąt wielkanocnych.

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-kształtuje umiejętność sprawnego posługiwania się kredkami ołówkowymi,

-rysuje/obrysowuje postać kolegi z grupy,

-rysuje i lepi postać ufoludka, sprawnie posługuje się plasteliną,

-poznaje i posługuje się nową techniką plastyczną (kalkografia) do wyrażania nastroju muzyki,

-wie, jak wykonać sylwetkę - wesołą cebulkę z papieru i krepiny,

-sprawnie posługuje się nożyczkami,

-zna technikę i sposób wykonania portretu wełnianego zajączka,

-sprawnie rysuje po śladzie ozdoby pisanek,

-potrafi samodzielnie ozdobić rysunek pisanki.