ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2021r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska
WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak,
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Na wsi”
II Blok tematyczny: „Kwiecień plecień”
III Blok tematyczny: „Dbamy o przyrodę” (realizacja programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury”)
IV Blok tematyczny: „Kto ty jesteś?”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- wie, jaką rolę odgrywa dżdżownica w przyrodzie,
- przyporządkowuje organizm do konkretnego ekosystemu,
- określa i porównuje wielkości: duży, mały, większy, mniejszy, największy, najmniejszy,
- opisuje pogodę w różnych porach roku, dostrzega przemienność i rytm pór roku,
- wylicza miesiące przyporządkowane danej porze roku,
- zna znaczenie słowa „prognoza pogody”, wyjaśnia znaczenie przysłowia,
- potrafi siać nasiona i sadzić cebulkę,
- nazywa narzędzia stosowane przez człowieka w kontaktach z naturą
- wie, czego rośliny potrzebują do wzrostu,
- nazywa za pomocą liczebników porządkowych,
- wie, co to jest recykling,
- potrafi wskazać Europę na mapie świata i globusie - wie, skąd wywodzi się nazwa Europa,
- potrafi wskazać Polskę na mapie Europy oraz Warszawę i Legionowo na mapie Polski,
- porównuje wysokość: wysoki, niski, niższy, wyższy, najniższy, najwyższy,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-wykonuje ćwiczenia narządów mowy - warg, szczęk, języka, podniebienia, krtani wg pokazu nauczyciela,
- poprawnie używa odmiennych części mowy-rzeczowników i przymiotników,
- zapamiętuje kolejność słów,
- wie, kim jest Kubusiowy Przyjaciel Natury,
- koncentruje uwagę na teatrzyku,
- poznaje zasady działania teatrzyku,
- poznaje legendę o powstaniu Polski,
- odróżnia pojęcia: głoska, litera, sylaba, słowo,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną i słowa i piosenki „Krówka mu”, „Ekologa znak”,
„Jesteśmy Polką i Polakiem”,
- wykonuje interpretację ruchową do słów utworu muzycznego „Wiosenny walc” F. Chopina
- wykonuje skłony, wymachy, obrony, ruchy rąk rytmicznie do muzyki,
- potrafi wykonać proste ćwiczenia w zakresie schematu własnego ciała, przestrzeni,
- kształtuje umiejętności podskoku, czworakowania,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- wie, co znaczą słowa: „gospodarstwo”, „nabiał”,
- nazywa zwierzęta w gospodarstwie, ich domy oraz pokarm,
- wie, skąd się bierze mleko, zna produkty mleczne,
- rozpoznaje za pomocą zmysłu – smaku, węchu, dotyku wybrane warzywa,
- wie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy, zna etapy pracy,
- dostrzega różnicę pomiędzy współczesnym strojem uroczystym a strojem regionalnym,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-eksperymentuje w zakresie łączenia technik i materiałów,
- wzmacnia pracę mięśni nadgarstka,
- sprawnie posługuje się nożyczkami,
- sprawnie posługuje się klejem, pędzlem,
- sprawnie przykleja kawałki bibuły do brystolu.