Maj 2021 r.

Liczba odwiedzających: 333

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
MIESIĄC: Maj 2020r.

NAUCZYCIELE: Monika Grądzka, Anna Cybula

TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Moja ojczyzna – mieszkamy w Europie”
III Blok tematyczny: „Łąka w maju”
IV Blok tematyczny: „Zwierzęta domowe – nasi pupile”
V Blok tematyczny: „Święto rodziców”

Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Karuzela na łące”, „M jak mama, t jak tata”,
-potrafi tworzyć wspólnie z innymi układy taneczne,
-rozwija umiejętności gry na wybranych instrumentach muzycznych; trójkąt, tamburyn, grzechotka, bębenek,
-potrafi sprawnie wykonać przysiad, podskok i wyprost,
-ćwiczy mięśni grzbietu, dolnych partii ciała,
-wykonuje ćwiczenia równoważne,
-potrafi rzucać do celu,
-biegnie, porusza się na czworakach do wyznaczonego celu,
-potrafi wykorzystywać materiał – bibułę do prostych ćwiczeń ruchowych,
-potrafi skakać obunóż i na jednej nodze,
-potrafi nazwać i opisać wybrane dyscypliny sportowe.
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-kształtuje wiedzę na tema Unii europejskiej
-kształtuje wiedzę na temat członkostwa Polski w Unii europejskiej,
-kształtuje wiedzę na temat miejsc pamięci,
-rozwija umiejętności odczuwania zadumy i refreksji,
-zapoznaje się z wybranymi miejscami swojej miejscowości,
-wie, jak należy przygotować rośliny do suszenia,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-utrwala umiejętności rozpoznawania litery
-potrafi opowiadać o wybranych sąsiadach naszego kraju,
-czyta sylaby utworzone z poznanych liter,
-uzupełnia braki w wyrazach i tworzy nowe wyrazy,
-utrwala pojęcia „owady” oraz zna nazwy owadów,
-poprawnie stosuje rzeczowniki w liczbie mnogiej,
-poprawnie stosuje przymiotniki, przysłówki, spójniki,
-przelicza słowa w zdaniach i pokazuje ich liczbę na palcach,
-rozwija umiejętności opisywania osób za pomocą określeń przymiotnikowych,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje wybrane reprodukcje obrazów przedstawiających krajobraz architektoniczny,
-potrafi czerpać wiedzę i być wnikliwym obserwatorem dzieł malarskich,
-potrafi namalować łąkę,
-wie, jakie są efekty mieszania różnych farb,
-rysuje pastelami olejnymi,
-odtwarza wygląd rodziców na rysunku,
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-utrwala znajomość zjawisk atmosferycznych
-potrafi wyjaśnić znaczenie słów „Unia Europejska”,
-zna wybrane państwa wchodzące w skład Unii Europejskiej,
-opisuje charakterystyczne cechy miasta,
-porównuje architekturę miasta z architekturą wsi,
-bada budowę kwiatu na podstawie mniszka lekarskiego,
-potrafi segregować okazy przyrodnicze,
-rozwija nawyk dbania o najbliższe otoczenie,