Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze maj 2021

Liczba odwiedzających: 293

Zamierzenia na miesiąc: maj 2021 r.

Grupa: Gwiazdki

Nauczyciele:

Ewa Bienias, Justyna Brzostek

 

I Blok tematyczny: Moja ojczyzna

termin realizacji: 04.05-07.05.2021

Treści programowe:

Polska, Polacy

Poczucie przynależności narodowej

- poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego,

- słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską.

Przyroda

Przyroda latem

- poznawanie wybranych owadów, np.: pszczół, motyli.

Procesy poznawcze

Uwaga

- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

- rysowanie kredkami,

- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem.

W świecie sztuki – film

Filmy dla dzieci

- dzielenie się wrażeniami na temat obejrzanych filmów.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

  • ze śpiewem
  • rytmicznych

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

II Blok tematyczny:Łąka w maju

termin realizacji: 10.05-14.05.2021

Treści programowe:

Przyroda

Przyroda latem

- obserwowanie, w sposób bezpośredni, zmian zachodzących latem w przyrodzie,

- poznawanie wybranych owadów, np.: pszczół, motyli,

- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, np. poprzez wspólne wykonywanie albumów tematycznych o wybranych grupach roślin lub zwierząt.

Procesy poznawcze

Uwaga

- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne,

- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem,

- wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

  • ze śpiewem
  • rytmicznych

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

III Blok tematyczny: Niby tacy sami, a jednak inni

termin realizacji: 17.05-21.05.2021

 

Treści programowe:

Ja

Emocje, radzenie sobie z nimi

- próby nazywania swoich emocji.

Koledzy, grupa przedszkolna

Dziecięce relacje

- stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych (w domu, w przedszkolu,
na ulicy).

Komunikowanie się w grupie

- dzielenie się swoimi przeżyciami.

Procesy poznawcze

Myślenie (twórcze)

- przekształcanie figur w rysunki, np. koła – w słońce, linii ukośnej – w górę itp.

Uwaga

- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

- liczenie wyodrębnionych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Intuicja geometryczna

- wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.

Działalność plastyczna

Barwy wokół nas

- rozróżnianie i nazywanie barw – podstawowych i pochodnych.

Zainteresowania plastyczne

- rysowanie kredkami,

- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

- ze śpiewem.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,

-uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

IV Blok tematyczny: „Święto rodziców”

termin realizacji: 24.05-28.05.2021

Treści programowe:

Rodzina

Wiedza o rodzinie

- podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego,

- opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny.

Rodzinne święta

- dzielenie się informacjami dotyczącymi rodzinnych świąt,

- określanie znaczenia wspólnego przeżywania świąt rodzinnych.

 

Procesy poznawcze

Uwaga

- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

 

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Wzajemna komunikacja

- wyrażanie swoich myśli, przeżyć w kontaktach z drugą osobą.

 

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

 

Elementy matematyki

Liczenie

- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

 

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem

- wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

 

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

  • ze śpiewem
  • rytmicznych

 

Świat wartości

Wartości społeczno-moralne

- przestrzeganie istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych.

 

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa,

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.