Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze czerwiec 2021

Liczba odwiedzających: 311

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC: czerwiec 2021r.

Grupa: GWIAZDKI

Nauczyciel: Ewa Bienias, Justyna Brzostek

 

 

I Blok tematyczny: „Poznaje świat wokół siebie”

Termin realizacji: 31.05-04.06.2021

Przyroda

Podstawy ekologii

·   poznawanie sposobów ochrony środowiska.

·   rozbudzenie ciekawości otaczającego świata, oraz nauczenie dzieci,

·   prowadzenia obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń i eksperymentów, poznawanie sposobów ochrony środowiska.

Ziemia – planeta ludzi

Świat bliski i świat daleki

·   obserwowanie, poznawanie najbliższego środowiska.

Procesy poznawcze

Uwaga

·   skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

·   uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

·   słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

·   odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

·   rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

·   liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

·   porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

·   tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

·   śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

·   uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:

-  ze śpiewem

-  rytmicznych

-  ilustracyjnych.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

·   uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa

·   uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

II Blok tematyczny: „Wakacyjne podróże”

Termin realizacji: 07.06-11.06.2021

 

Treści programowe:

W świecie techniki

Działalność badawcza

  • uczestniczenie w zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał.

Środki transportu i ruch drogowy

  • poznawanie różnych rodzajów środków lokomocji i transportu, takich jak: rowery, samochody, autobusy, samoloty, statki.

Bezpieczeństwo

Dbałość o bezpieczeństwo

  • omawianie zasad właściwego zachowania się w środkach transportu
  • przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego.

Ziemia – planeta ludzi

Świat bliski i świat daleki

  • dzielenie się wrażeniami z pobytu poza swoim miejscem zamieszkania, np. wyjazdów do rodziny.

Procesy poznawcze

Myślenie przyczynowo-skutkowe

  • układanie historyjki obrazkowej (3 obrazki) według kolejności zdarzeń.

Uwaga

  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • dopasowywanie i dobieranie przedmiotów tak, aby tworzyły pewną całość (np. to są klocki do budowania wieży, a te – do ułożenia domku).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów (kolaż).

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
  • ze śpiewem
  • rytmicznych

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

III Blok tematyczny: „Projekt las”

Termin realizacji: 14.06.-18.06.2021r.

 

Przyroda

Obserwacja przyrody

  • obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek.

Procesy poznawcze

Uwaga

  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem
  • lepienie: z plasteliny, masy solnej, masy papierowej
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
  • ze śpiewem
  • rytmicznych

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

IV Blok tematyczny: „Pożegnania nadszedł czas”

Termin realizacji: 21.06.-30.06.2021

 

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Komunikowanie się w grupie

  • dzielenie się swoimi przeżyciami.

Procesy poznawcze

Myślenie (logiczne)

  • rozwiązywanie prostych zagadek.

Pamięć

  • powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek.

Uwaga

  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.

Słownictwo

  • nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.)
  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.

Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Początkowa nauka czytania i pisania

Przygotowanie do pisania

  • rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Elementy matematyki

Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Klasyfikowanie

  • porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

  • rysowanie kredkami
  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.

Muzyka i ruch

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
  • ze śpiewem
  • rytmicznych