ZAMIERZENIA NA MIESIĄC: czerwiec 2021r. Grupa: GWIAZDKI Nauczyciel: Ewa Bienias, Justyna Brzostek
I Blok tematyczny: „Poznaje świat wokół siebie” Termin realizacji: 31.05-04.06.2021 Przyroda Podstawy ekologii · poznawanie sposobów ochrony środowiska. · rozbudzenie ciekawości otaczającego świata, oraz nauczenie dzieci, · prowadzenia obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń i eksperymentów, poznawanie sposobów ochrony środowiska. Ziemia – planeta ludzi Świat bliski i świat daleki · obserwowanie, poznawanie najbliższego środowiska. Procesy poznawcze Uwaga · skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela. Aktywność językowa Ćwiczenia narządów artykulacyjnych · uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych. Słownictwo · słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów. Wypowiedzi ustne · odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu. Początkowa nauka czytania i pisania Przygotowanie do pisania · rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk. Elementy matematyki Liczenie · liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika. Klasyfikowanie · porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek). Działalność plastyczna Zainteresowania plastyczne · tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż). W świecie sztuki – muzyka Muzyka i śpiew · śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście. Muzyka i ruch · uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: - ze śpiewem - rytmicznych - ilustracyjnych. Aktywność ruchowa Sprawność ruchowa · uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa · uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych. |
II Blok tematyczny: „Wakacyjne podróże”
Termin realizacji: 07.06-11.06.2021
Treści programowe:
W świecie techniki
Działalność badawcza
- uczestniczenie w zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał.
Środki transportu i ruch drogowy
- poznawanie różnych rodzajów środków lokomocji i transportu, takich jak: rowery, samochody, autobusy, samoloty, statki.
Bezpieczeństwo
Dbałość o bezpieczeństwo
- omawianie zasad właściwego zachowania się w środkach transportu
- przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
Ziemia – planeta ludzi
Świat bliski i świat daleki
- dzielenie się wrażeniami z pobytu poza swoim miejscem zamieszkania, np. wyjazdów do rodziny.
Procesy poznawcze
Myślenie przyczynowo-skutkowe
- układanie historyjki obrazkowej (3 obrazki) według kolejności zdarzeń.
Uwaga
- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
Słownictwo
- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
Wypowiedzi ustne
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
- dopasowywanie i dobieranie przedmiotów tak, aby tworzyły pewną całość (np. to są klocki do budowania wieży, a te – do ułożenia domku).
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem
- wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
- tworzenie kompozycji z różnych materiałów (kolaż).
W świecie sztuki – muzyka
Muzyka i śpiew
- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
Muzyka i ruch
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
- ze śpiewem
- rytmicznych
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
III Blok tematyczny: „Projekt las”
Termin realizacji: 14.06.-18.06.2021r.
Przyroda
Obserwacja przyrody
- obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek.
Procesy poznawcze
Uwaga
- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
Słownictwo
- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
Wypowiedzi ustne
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem
- lepienie: z plasteliny, masy solnej, masy papierowej
- wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.
W świecie sztuki – muzyka
Muzyka i śpiew
- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
Muzyka i ruch
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
- ze śpiewem
- rytmicznych
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.
IV Blok tematyczny: „Pożegnania nadszedł czas”
Termin realizacji: 21.06.-30.06.2021
Koledzy, grupa przedszkolna
Współdziałanie w grupie
- uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Komunikowanie się w grupie
- dzielenie się swoimi przeżyciami.
Procesy poznawcze
Myślenie (logiczne)
- rozwiązywanie prostych zagadek.
Pamięć
- powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek.
Uwaga
- skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych
- uczestniczenie w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych.
Słownictwo
- nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.)
- słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
Wypowiedzi ustne
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Początkowa nauka czytania i pisania
Przygotowanie do pisania
- rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów, z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
Klasyfikowanie
- porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
- rysowanie kredkami
- malowanie: palcami, dłonią, pędzlem.
W świecie sztuki – muzyka
Muzyka i śpiew
- śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
Muzyka i ruch
- uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych:
- ze śpiewem
- rytmicznych