I Blok tematyczny: „Idzie jesień… przez ogród i sad”
Termin realizacji: 04.10 – 08.10.2021r.
Treści programowe:
Przyroda
Przyroda jesienią
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw.
Rozwój fizyczny
Racjonalne odżywianie
- spożywanie owoców i warzyw; ograniczanie spożywania słodyczy, chipsów.
Koledzy, grupa przedszkolna
Współdziałanie w grupie
- uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Aktywność językowa
Wypowiedzi ustne
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników,
- układanie rytmów.
W świecie sztuki – muzyka
Muzyka i śpiew
- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
- uczestniczenie w zabawach ruchowych:
- orientacyjno-porządkowych
- bieżnych
- z elementem czworakowania
- z elementem skoku, podskoku
- organizowanych metodą opowieści ruchowej
- ze śpiewem.
II Blok tematyczny „Zwierzęta jesienią”
Termin realizacji: 11.10 – 15.10.2021r.
Treści programowe:
Przyroda
Przyroda jesienią
- poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy na przykładzie jeża, wiewiórki, bociana.
Procesy poznawcze
Uwaga
- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
Wypowiedzi ustne
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Elementy matematyki
Pojęcie stałości liczby, równoliczność
- ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie.
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw.
W świecie sztuki – muzyka
Muzyka i śpiew
- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Instrumenty perkusyjne
- uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
- uczestniczenie w zabawach ruchowych:
- orientacyjno-porządkowych
- bieżnych
- z elementem czworakowania
- z elementem skoku, podskoku
- organizowanych metodą opowieści ruchowej
- ze śpiewem.
III Blok tematyczny: „Jesienna pogoda”
Termin realizacji: 18.10 –22.10.2021r.
Treści programowe:
Przyroda
Obserwowanie przyrody
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola.
Podstawy ekologii
- szanowanie wody, niemarnowanie jej.
W świecie techniki
Działalność badawcza
- naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów, w bezpośrednim z nimi kontakcie,
- uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badaniu tonięcia i pływania ciał.
Procesy poznawcze
Uwaga
- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
Zabawy z dźwiękami
- słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia
- poruszanie się w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.
Ćwiczenia artykulacyjne
- słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
Wypowiedzi ustne
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
- wypowiadanie się na podany temat.
Elementy matematyki
Liczenie
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wielkość.
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
- wykorzystywanie wskazanego materiału w pracach plastycznych (np. folia bąbelkowa).
W świecie sztuki – muzyka
Muzyka i śpiew
- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
- uczestniczenie w zabawach ruchowych:
- orientacyjno-porządkowych
- bieżnych
- z elementem czworakowania
- z elementem skoku, podskoku
- organizowanych metodą opowieści ruchowej ze śpiewem.
IV Blok tematyczny: „Co z czego otrzymujemy”
Termin realizacji: 25.10-29.10.2021r.
Treści programowe:
W świecie techniki
Działalność konstrukcyjno-techniczna
- poznawanie etapów produkcji (np. papieru, chleba, cukru itp.), z wykorzystaniem filmu, internetu.
Rozwój fizyczny
Racjonalne odżywianie
- przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw.
Procesy poznawcze
Uwaga
- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
Aktywność językowa
Wypowiedzi ustne
- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Elementy matematyki
Liczenie
- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników.
Klasyfikowanie
- dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).
Działalność plastyczna
Zainteresowania plastyczne
- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw.
W świecie sztuki – muzyka
Muzyka i śpiew
- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa
- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
- uczestniczenie w zabawach ruchowych:
- orientacyjno-porządkowych
- bieżnych
- z elementem czworakowania
- z elementem skoku, podskoku
- organizowanych metodą opowieści ruchowej ze śpiewem.