Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze (październik)

Liczba odwiedzających: 305

I Blok tematyczny: „Idzie jesień… przez ogród i sad”

Termin realizacji: 04.10 – 08.10.2021r.

 

Treści programowe:

Przyroda

Przyroda jesienią

- rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw.

Rozwój fizyczny

Racjonalne odżywianie

- spożywanie owoców i warzyw; ograniczanie spożywania słodyczy, chipsów.

Koledzy, grupa przedszkolna

Współdziałanie w grupie

- uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Elementy matematyki

Liczenie

- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników,

- układanie rytmów.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa

- uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
  • z elementem skoku, podskoku
  • organizowanych metodą opowieści ruchowej
  • ze śpiewem.

 

II Blok tematyczny „Zwierzęta jesienią”

Termin realizacji: 11.10 – 15.10.2021r.

 

Treści programowe:

Przyroda

Przyroda jesienią

- poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy na przykładzie jeża, wiewiórki, bociana.

Procesy poznawcze

Uwaga

- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Elementy matematyki

Pojęcie stałości liczby, równoliczność

- ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie.

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Instrumenty perkusyjne

- uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa

- uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
  • z elementem skoku, podskoku
  • organizowanych metodą opowieści ruchowej
  • ze śpiewem.

 

III Blok tematyczny: „Jesienna pogoda”

Termin realizacji: 18.10 –22.10.2021r.

 

Treści programowe:

Przyroda

Obserwowanie przyrody

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola.

Podstawy ekologii

- szanowanie wody, niemarnowanie jej.

W świecie techniki

Działalność badawcza

- naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów, w bezpośrednim z nimi kontakcie,

- uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badaniu tonięcia i pływania ciał.

Procesy poznawcze

Uwaga

- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Zabawy z dźwiękami

- słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia

- poruszanie się w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.

Ćwiczenia artykulacyjne

- słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.

Wypowiedzi ustne

- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,

- wypowiadanie się na podany temat.

Elementy matematyki

Liczenie

- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wielkość.

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

- wykorzystywanie wskazanego materiału w pracach plastycznych (np. folia bąbelkowa). 

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii,

- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa

- uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
  • z elementem skoku, podskoku
  • organizowanych metodą opowieści ruchowej ze śpiewem.

 

IV Blok tematyczny: „Co z czego otrzymujemy”

Termin realizacji: 25.10-29.10.2021r.

 

Treści programowe:

W świecie techniki

Działalność konstrukcyjno-techniczna

- poznawanie etapów produkcji (np. papieru, chleba, cukru itp.), z wykorzystaniem filmu, internetu.

Rozwój fizyczny

Racjonalne odżywianie

- przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw.

Procesy poznawcze

Uwaga

- skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.

Aktywność językowa

Wypowiedzi ustne

- odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.

Elementy matematyki

Liczenie

- liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników.

Klasyfikowanie

- dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).

Działalność plastyczna

Zainteresowania plastyczne

- tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw.

W świecie sztuki – muzyka

Muzyka i śpiew

- słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.

Aktywność ruchowa

Sprawność ruchowa

- uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa

- uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
  • z elementem skoku, podskoku
  • organizowanych metodą opowieści ruchowej ze śpiewem.