ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska
WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny:„Wspominamy wakacje”
II Blok tematyczny:„W przedszkolu”
III Blok tematyczny:„Nauka w przedszkolu to czysta zabawa”
IV Blok tematyczny: „Moja droga do przedszkola”
V Blok tematyczny:„Już mamy jesień”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-odszukuje swoją miejscowość na konturowej mapie Polski, zapoznaje się z położeniem wybranych miejsc na mapie,
-uświadamia sobie istnienie zjawiska zatapialności przedmiotów,
-poznaje znaczenie ukryte w nazwie aktualnego miesiąca,
-dostrzega przemienność i rytm miesięcy, układa graficzne kalendarze,
-ćwiczy umiejętności nazewnictwa wybranych drzew, rozróżniania drzew iglastych i liściastych,
-ćwiczy przeliczanie w zakresie 10 i więcej, rozwija umiejętności porównywania i określania liczebności zbiorów,
-poznaje znaczenie pojęć „liczba”, „cyfra”,
-poznaje zapis graficzny liczby „0”, kreśli po śladzie i samodzielnie zapis liczby „0”,
-rozwija umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni i względem siebie,
-ustala, co widzi druga osoba, porównuje to z własnym punktem widzenia,
-ustala kierunki od osi ciała, drugiej osoby (prawo, lewo, przód, tył ), wytycza kierunki od obranego przedmiotu,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija spostrzegawczość w różnicowaniu zapisu liter w wyrazach,
-ćwiczy kreatywność i pomysłowość w samodzielnym tworzeniu sztuki teatralnej,
-dokonuje analizy i syntezy słuchowej prostych wyrazów o pisowni zgodnej z fonetyką,
-ćwiczy umiejętności samodzielnego tworzenia historyjek i opowiadań obrazkowych,
-liczy słowa w zdaniu,
-poznaje zapis graficzny głoski „o,O”, kreśli po śladzie, samodzielnie literę „o,O”,
-wie, kiedy określamy „coś” głoską a kiedy literą,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-kształtuje umiejętności określania budowy piosenki: wyodrębnianie refrenu, zwrotki i powtórzenia,
-rozwija umiejętności śpiewu poznanej piosenki, śpiew indywidualnie i w grupie, wyraźne odtwarzanie tekstu,
-różnicuje dźwięki długie i krótkie, rozwija poczucie rytmu podczas tworzenia układu tanecznego do utworu,
-improwizuje na instrumentach melodycznych,
-ćwiczy mięśnie nóg, rozwija umiejętności rzutu i chwytu,
-potrafi wykonać siad skrzyżny, siad podparty, siad prosty,
-ćwiczy zwinność i sprawność podczas przechodzenia do pozycji wyjściowych do ćwiczeń,
-przestrzega reguł obowiązujących w grach i zabawach ruchowych,
-zapoznaje się z zasadami ruchu drogowego,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-kształtuje wiedzę na temat symbolicznego zapisu informacji (symbole na planie miasta),
-doskonali umiejętności pracy w grupie z zachowaniem dystansu,
-rozwija wiedzę na temat dobrych i złych nawyków przedszkolnego zachowania,
-rozpoznaje wartości, takie jak odpowiedzialność, tolerancja,
-dostrzega skutki okazywania wartości w relacjach ze sobą i innymi ludźmi,
-odpowiednio do możliwości udziela innym osobom wsparcia,
-ćwiczy wiedzę na temat poprawności wykonania czynności higienicznych tj. mycie buzi, zębów,itp
-rozwija wiedzę na temat prawidłowego odżywiania się, szczególne dotyczącej pierwszego posiłku,
-rozpoznaje i nazywa dźwięki z najbliższego otoczenia, rozpoznaje i nazywa dźwięki sztucznie otrzymane,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- poznaje technikę plastyczną: wydzieranka, stemplowanie z wykorzystaniem foli,
-tworzy oryginalne prace artystyczne, projektuje,
-rozwija pamięć i wyobraźnię z przeżytych zdarzeń i sytuacji za pomocą malowania farbami,
-ćwiczy sprawność manualną poprzez wydzieranie skrawków papieru,
-zapoznaje się z krajobrazem miejskim – ulicznym,
-poznaje podstawowe zasady architektury i tworzenia pejzażu ulicznego,
-zapoznaje się z reprodukcjami malarskimi przedstawiającymi różne oznaki jesieni i pory roku.