Wrzesień 2021r.

Liczba odwiedzających: 314

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska

WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny:„Wspominamy wakacje”

II Blok tematyczny:„W przedszkolu”

III Blok tematyczny:„Nauka w przedszkolu to czysta zabawa”

IV Blok tematyczny: „Moja droga do przedszkola”

V Blok tematyczny:„Już mamy jesień” 

 

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-odszukuje swoją miejscowość na konturowej mapie Polski, zapoznaje się z położeniem wybranych miejsc na mapie,

-uświadamia sobie istnienie zjawiska zatapialności przedmiotów,

-poznaje znaczenie ukryte w nazwie aktualnego miesiąca,

-dostrzega przemienność i rytm miesięcy, układa graficzne kalendarze,

-ćwiczy umiejętności nazewnictwa wybranych drzew, rozróżniania drzew iglastych i liściastych,

-ćwiczy przeliczanie w zakresie 10 i więcej, rozwija umiejętności porównywania i określania liczebności zbiorów,

-poznaje znaczenie pojęć „liczba”, „cyfra”,

-poznaje zapis graficzny liczby „0”, kreśli po śladzie i samodzielnie zapis liczby „0”,

-rozwija umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni i względem siebie,

-ustala, co widzi druga osoba, porównuje to z własnym punktem widzenia,

-ustala kierunki od osi ciała, drugiej osoby (prawo, lewo, przód, tył ), wytycza kierunki od obranego przedmiotu,

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija spostrzegawczość w różnicowaniu zapisu liter w wyrazach,

-ćwiczy kreatywność i pomysłowość w samodzielnym tworzeniu sztuki teatralnej,

-dokonuje analizy i syntezy słuchowej prostych wyrazów o pisowni zgodnej z fonetyką,

-ćwiczy umiejętności samodzielnego tworzenia historyjek i opowiadań obrazkowych,

-liczy słowa w zdaniu,

-poznaje zapis graficzny głoski „o,O”, kreśli po śladzie, samodzielnie literę „o,O”,

-wie, kiedy określamy „coś” głoską a kiedy literą,

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-kształtuje umiejętności określania budowy piosenki: wyodrębnianie refrenu, zwrotki                              i powtórzenia,

-rozwija umiejętności śpiewu poznanej piosenki, śpiew indywidualnie i w grupie, wyraźne odtwarzanie tekstu,  

-różnicuje dźwięki długie i krótkie, rozwija poczucie rytmu podczas tworzenia układu tanecznego do utworu,

-improwizuje na instrumentach melodycznych,

-ćwiczy mięśnie nóg, rozwija umiejętności rzutu i chwytu,

-potrafi wykonać siad skrzyżny, siad podparty, siad prosty,

-ćwiczy zwinność i sprawność podczas przechodzenia do pozycji wyjściowych do ćwiczeń,

-przestrzega reguł obowiązujących w grach i zabawach ruchowych,

-zapoznaje się z zasadami ruchu drogowego,

 

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-kształtuje wiedzę na temat symbolicznego zapisu informacji (symbole na planie miasta),

-doskonali umiejętności pracy w grupie z zachowaniem dystansu,

-rozwija wiedzę na temat dobrych i złych nawyków przedszkolnego zachowania,

-rozpoznaje wartości, takie jak odpowiedzialność, tolerancja,

-dostrzega skutki okazywania wartości w relacjach ze sobą i innymi ludźmi,

-odpowiednio do możliwości udziela innym osobom wsparcia, 

-ćwiczy wiedzę na temat poprawności wykonania czynności higienicznych tj. mycie buzi, zębów,itp

-rozwija wiedzę na temat prawidłowego odżywiania się, szczególne dotyczącej pierwszego posiłku,

-rozpoznaje i nazywa dźwięki z najbliższego otoczenia, rozpoznaje i nazywa dźwięki sztucznie otrzymane,  

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- poznaje technikę plastyczną: wydzieranka, stemplowanie z wykorzystaniem foli,

-tworzy oryginalne prace artystyczne, projektuje,

-rozwija pamięć i wyobraźnię z przeżytych zdarzeń i sytuacji za pomocą malowania farbami,

-ćwiczy sprawność manualną poprzez wydzieranie skrawków papieru,

-zapoznaje się z krajobrazem miejskim – ulicznym,

-poznaje podstawowe zasady architektury i tworzenia pejzażu ulicznego,

-zapoznaje się z reprodukcjami malarskimi przedstawiającymi różne oznaki jesieni i pory roku.