ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD 2021r. NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Listopadowe wspomnienia” II Blok tematyczny:„Polska - moja ojczyzna”
III Blok tematyczny:„Jesienna pogoda”
IV Blok tematyczny:„Zwierzęta domowe”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-potrafi z pamięci wykonywać operacje dodawania i odejmowania w zakresie 10,
-ćwiczy umiejętność nazywania,
-rozpoznawania cyfry 3,4,
-doskonali umiejętności wykorzystania w zabawie liczby 3,4 w aspektach kardynalnym i porządkowym, kreśli, pisze cyfrę 3,4 po śledzie, samodzielnie,
-kształtuje umiejętności ustalania stałości liczby elementów w zbiorze, -dostrzega, że zmiana kolejności, ustawienia nie zmienia liczby elementów, -utrwala nazwy, znaczenie i wygląd symboli narodowych: godło, flaga, -dostrzega różnicę pomiędzy flagą polski a flagami innych krajów,
- kształtuje wiedzę na temat określania wilgotności powietrza na podstawie obserwacji szyszki, -potrafi obserwować i uczy się wyciągać wnioski z tych obserwacji,
-rozpoznaje zmiany odwracalne i nieodwracalne,
-uczestniczy we wspólnej konstrukcji „hotelu dla owadów”,
-kształtuje wiedzę na temat klasyfikacji zwierząt (ssaki, gady, płazy, ptaki, ryby),
-dostrzega przykłady przystosowania zwierząt do życia w określonym środowisku np. wodnym, Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija kompetencje językowe poprzez analizę i syntezę głosek i sylab w słowach,
-wskazuje różnice pomiędzy podobnymi literami, cyframi,
-poznaje zapis graficzny głoski „M,m, T,t,D,d”, kreśli po śladzie, samodzielnie literę „M,m, T,t,D,d”,
-bierze udział w zabawach parateatralnych, potrafi gestem, mimiką pokazać wybrane hasło, -nazywa wybrane regiony Polski,
-dotykiem rozpoznaje przedmioty ukryte w kapeluszu,
-kształtuje wiedzę i postawę patriotyczną,
-ćwiczy umiejętności konstruowania pacynek – lalek, postaci zwierząt z darów natury,
-wskazuje elementy humoru w przestawieniach teatralnych,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-ćwiczy umiejętności ustawień: w rzędzie, kole, szeregu,
-utrzymuje równowagę podczas przejścia po ławeczce, utrzymuje równowagę podczas dłuższego stania na jednej nodze,
-wzmacnia mięśnie grzbietu,
-zna linię melodyczną i słowa piosenki „Polak to taki patriota mały”,
-poznaje polskie tańce narodowe,
-potrafi określić tempo, charakter słuchanej muzyki,
-rozpoznaje wysokość dźwięków: wysoko, średnio, nisko,
-śpiewa piosenkę „Taniec w deszczu”,
-rozwija zainteresowania muzyką klasyczną,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-określa członków swojej rodziny, poznaje znaczenie słowa „album rodzinny”,
-ćwiczy umiejętność stosowania wyrażeń określających czas – dawniej, dziś, kiedyś, teraz, wcześniej, później itp.,stosuje określenia dotyczące czasu (kiedy?),
-wie, kim jest senior, potrafi określić: kto jest seniorem w jego najbliższej rodzinie ?,
-potrafi prostymi słowami określić znaczenie rysunku „serca”,
-rozumienie potrzebę niesienia pomocy i radości ludziom starszym i samotnym,
-propaguje w środowisku przedszkolnym alternatywne i wspomagające metody komunikacji,
-wie, jak komunikują się ludzie niemówiący, niesłyszący,
-wie, do czego służą: komunikator, PCS, gesty MAKATON i potrafi o nich opowiadać innym