Grudzień 2021r.

Liczba odwiedzających: 278

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2021r. NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Zimno, co raz zimniej”
II Blok tematyczny: „Grudniowe życzenia”
III Blok tematyczny: „Kim będę, gdy dorosnę?” IV Blok tematyczny: „Święta za pasem”
V Blok tematyczny: „Świąteczne tradycje”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- zna ptaki odlatujące na zimę (słowik, jaskółka, wilga, kukułka, bocian, żuraw),
- zna ptaki przylatujące na zimę (gil, jemiołuszka),
- ocenia, który przedmiot jest trwalszy (drewno, tektura, styropian, cegła), uzasadnia swoją wypowiedź,
- rozróżnia drzewa iglaste od liściastych,
- rozróżnia wybrane gatunki drzew iglastych,
- bierze udział w recyklingu butelki plastikowej i kartonu,
- poznaje zapis graficzny liczb: „5”, „6”, „7”, kreśli je po śladzie i samodzielnie,
- poznaje różne sposoby pomiaru długości,
- zna narzędzie pomiaru długości - miara krawiecka,
- potrafi przekształcić i porównać długość różnych przedmiotów: pasek papieru, sznurek, wałeczki plasteliny,
- wyciągać wnioski dotyczące długości po każdej zmianie,
- określa położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, nad, pod itp.
- stopniuje wielkości; mały, duży, mniejszy, większy, najmniejszy, największy.
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozwija umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu,
- rozwija umiejętność swobodnego wypowiadania się na określony temat,
- ćwiczy narządy mowy,
- poznaje zapis graficzny głosek: „y”, „k, K”, „r, R”, „l, L”, kreśli je po śladzie oraz samodzielnie - wskazuje w wyrazach litery „y”, „k, K”, „r, R”, „l, L”,
- podaje przykłady przedmiotów na literę „k”, „r”, „l”
- podaje przykłady imion na literę „K”, „R”„L”,
- doskonali analizę i syntezę sylabową i głoskową wyrazów,
- wyszukuje takie same litery,
- poprawnie stosuję koniugację czasowników w mowie, czas przyszły, - wskazuje, czym zajmują się zawodowo najbliżsi członkowie rodziny, - prezentuje za pomocą gestów i ruchów znane zawody.
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozwija umiejętności śpiewu poznanej piosenki, śpiew indywidualnie i w grupie, wyraźne odtwarzanie tekstu,
- ćwiczy poczucie rytmu,
- rozwija wrażliwość muzyczną,

- poznaje choreografię do utworu muzycznego,
- potrafi ruchem zinterpretować utwór muzyczny,
- czerpie radość ze wspólnego kolędowania,
- wzmacnia siłę ramion, nóg i tułowia, ćwiczy duże grupy mięśniowe,
- uczestniczy w zabawach z elementami rzutu, celowania, skoku, podskoku,
- ćwiczy motorykę dużą pod czas ćwiczeń fizycznych: marsz, bieg, podskoki, - ćwiczy zachowanie równowagi własnego ciała,
- ćwiczy zwinność i szybkość,
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozróżnia za pomocą zmysłu wzroku i dotyku kasztany, żołędzie, orzec