ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NAMIESIĄC STYCZEŃ2022r. NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny:„Witamy Nowy Rok”
II Blok tematyczny:„Co można robić zimą ?”
III Blok tematyczny:„Święto babci i dziadka”
IV Blok tematyczny:„Zimowe mistrzostwa sportowe”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zna zapis graficzny liczby 7, 8, 9
-kreśli po śladzie, samodzielnie nowo poznaną cyfrę,
-określa położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, nad, pod itp.
-stopniuje wielkości; mały, duży,
-kształtuje wiedzę na temat sposobów odmierzania czasu,
-podejmuje próby odczytywania pełnych godzin na zegarze,
-wymienia nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności,
-utrwala nazwy dni tygodnia, wymienia je w kolejności,
-klasyfikuje według dwóch cech,
tworzy pędzel z zebranych materiałów przyrodniczych w tym zielonych części roślin,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-doskonali umiejętności rozwiązywania zagadek słownych,
-poznaje zapis graficzny głoski U,u, S,s,
-kreśli, pisze w powietrzu, rusza się po torze- kształt litery U, u, S,s,
-udziela w miarę swoich możliwości pełnych odpowiedzi na stawiane pytania,
-potrafi wyjaśnić, kim jest babcia, kim jest dziadek,
-słucha uważnie dłuższych tekstów literackich,
-pisze samodzielnie dotychczas poznane litery,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zna linię melodyczną piosenek „Wesoły Nowy Roczek”,„Kiedy babcia była mała”, „Śniegowy bałwanek” i śpiewa ich fragmenty,
-poznaje wybrane utwory muzyczne z młodych lat babci i dziadka,
-rzuca do celu: kosz, siatka, przeszkoda,
-ćwiczy sprawne bieganie po wyznaczonym torze oraz zatrzymanie się i trwanie w bezruchu, -rozwija zwinność i szybkość w pokonywaniu różnych przeszkód,
-kształtuje prawidłowy sposób uderzania pałeczką w bębenek,
-kształtuje wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych z wykorzystaniem sanek, -potrafi wymienić nazwy sportów zimowych, -zna ich podstawowe atrybuty,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija wiedzę na temat ekologii, -rozwija zmysły: dotyku i wzroku,
-ćwiczy sprawność manualną podczas wspólnego wykonania pożeracza zakrętek,
-wie, jak można wykorzystać ponownie zakrętki od butelek plastikowych, np. akcja charytatywna, -wie, czym jest WOŚP, potrafi rozmawiać o formach pomocy ludziom, zwierzętom w okresie zimowym,
-budzi w sobie poczucie przynależności do rodziny,
-rozwija umiejętności oddawania szacunku osobom starszym- dziadkom,
-kształtuje umiejętności okazywania serdeczności i miłości bliskim,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-doskonali umiejętności planowania własnej pracy plastycznej,
-wie, z jakich produktów powstaje masa porcelanowa,
-używa zmysłów: wzroku, dotyku, węchu do obserwacji produktu,
-samodzielnie formułuje kształt serc z masy porcelanowej,
-kształtuje wiedzę na temat malarstwa portretowego, wie, jak namalować portret, -rozwiązuje zagadki słowno - obrazkowe dotyczące sławnych polaków – portrety, -doskonali umiejętności malowania pędzlem i farbą,
-ćwiczy umiejętności prawidłowego posługiwania się plasteliną podczas wykonywania prac przy jej użyciu- sprawne lepienie z zachowaniem estetyki,
-potrafi malować pastą do zębów zimowy krajobraz.