Luty 2022r.

Liczba odwiedzających: 261

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LUTY 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska

WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Bale w karnawale”

II Blok tematyczny: „Nasze ulubione baśnie i bajki”

III Blok tematyczny: „W dawnych czasach”

IV Blok tematyczny: „W świecie wynalazków”

 

 

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- poznaje różne formy zabaw na świecie podczas karnawału,

- poznaje położenie na mapie świata wybranych miejsc np. Brazylia,

- poznaje zwierzęta, które przesypiają zimę;

- poznaje przykłady odpoczynku roślin w czasie zimy,

- rozróżnia bogactwa naturalne: węgiel, bursztyn, sól,

- wie, jak powstał bursztyn i węgiel,

- rozwija zdolność prowadzenia samodzielnych zabaw badawczych (działanie własnoręcznie wykonanego telefonu),

- poznaje zapis graficzny liczby „10”,  kreśli ją po śladzie i samodzielnie,

- przelicza w dostępnym zakresie,

- poznaje i zapamiętuje sekwencję liczb,

- odkrywa lustrzane odbicie i zjawisko symetrii,

- dostrzega symetrię w otoczeniu (zewnętrzna budowa ciała człowieka, skrzydła ptaka, owadów),

- zna narzędzie pomiaru długości - miara krawiecka,

- potrafi przekształcić i porównać długość różnych przedmiotów: pasek papieru, sznurek, wałeczki plasteliny,
- wyciągać wnioski dotyczące długości po każdej zmianie.

 

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- rozwija umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu,

- rozwija umiejętność swobodnego wypowiadania się na określony temat,

- poznaje zapis graficzny głosek: „b, B”, „n, N”, „p, P”,  kreśli je po śladzie oraz samodzielnie

- wskazuje w wyrazach litery: „b, B”, „n, N”, „p, P”

- podaje przykłady przedmiotów na literę „b”, „n”, „p”

- podaje przykłady imion na literę  „B”, „N”, „P”,

- doskonali analizę i syntezę sylabową i głoskową wyrazów,

- wyszukuje takie same litery,

- dokonuje oceny postępowania bohaterów w kategorii dobra i zła,

- łączy sprawnie kropki, tworząc obrazek,

- ćwiczy umiejętności parateatralne,

- układa historyjkę obrazkową zgodnie z fabułą baśni,

- układa nowe zakończenie do znanej bajki,

- rozumie znaczenie słowa „morał”,

- rozwiązuje zagadki słowne z hasłami: archeolog, paleontolog, sól, dinozaury, węgiel.

 

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- rozwija umiejętności śpiewu poznanej piosenki, śpiew indywidualnie i w grupie, wyraźne odtwarzanie tekstu,

- ćwiczy poczucie rytmu,

- rozwija wrażliwość muzyczną,

- rozpoznaje instrumenty perkusyjne,

- potrafi ruchem zinterpretować utwór muzyczny,

- potrafi improwizować instrumentalnie,

- wzmacnia siłę ramion, nóg i tułowia, ćwiczy duże grupy mięśniowe,

- uczestniczy w różnych formach ustawienia: w parach, w kole w gromadzie, w rozsypce,

- potrafi: chodzić na czworakach, podskakiwać w miejscu,

- ćwiczy zachowanie równowagi własnego ciała,

- nawiązuje pozytywne relacje poprzez współdziałanie w grupie,

- odczuwa radość wspólnej zabawy,

- ćwiczy zwinność i szybkość,

- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.

 

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- rozwija zmysł dotyku oraz zmysł propriocepcji, czyli czucia głębokiego,

- rozpoznaje podstawowe stroje karnawałowe po ich opisie słownym lub pokazie,

- zna zasady kulturalnego zachowania się w teatrze,

- zna zasady bezpiecznego korzystania z internetu

- rozumie szkodliwość długiego oglądania telewizji oraz stosowania gier komputerowych.

 

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

- doskonali sprawność manualną poprzez wycinanie po śladzie,

- ćwiczy posługiwanie się klejem i nożyczkami,

- ćwiczy sprawność dłoni i palców poprzez rozcieranie plasteliny po powierzchni papieru,

- konstruuje z gotowych elementów,

- projektuje kostium,

- rozwija wyobraźnię i pomysłowość przy rysowaniu własnego wynalazku,

- dba o estetykę wykonania pracy.