ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC LUTY 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska
WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Bale w karnawale”
II Blok tematyczny: „Nasze ulubione baśnie i bajki”
III Blok tematyczny: „W dawnych czasach”
IV Blok tematyczny: „W świecie wynalazków”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- poznaje różne formy zabaw na świecie podczas karnawału,
- poznaje położenie na mapie świata wybranych miejsc np. Brazylia,
- poznaje zwierzęta, które przesypiają zimę;
- poznaje przykłady odpoczynku roślin w czasie zimy,
- rozróżnia bogactwa naturalne: węgiel, bursztyn, sól,
- wie, jak powstał bursztyn i węgiel,
- rozwija zdolność prowadzenia samodzielnych zabaw badawczych (działanie własnoręcznie wykonanego telefonu),
- poznaje zapis graficzny liczby „10”, kreśli ją po śladzie i samodzielnie,
- przelicza w dostępnym zakresie,
- poznaje i zapamiętuje sekwencję liczb,
- odkrywa lustrzane odbicie i zjawisko symetrii,
- dostrzega symetrię w otoczeniu (zewnętrzna budowa ciała człowieka, skrzydła ptaka, owadów),
- zna narzędzie pomiaru długości - miara krawiecka,
- potrafi przekształcić i porównać długość różnych przedmiotów: pasek papieru, sznurek, wałeczki plasteliny,
- wyciągać wnioski dotyczące długości po każdej zmianie.
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozwija umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu,
- rozwija umiejętność swobodnego wypowiadania się na określony temat,
- poznaje zapis graficzny głosek: „b, B”, „n, N”, „p, P”, kreśli je po śladzie oraz samodzielnie
- wskazuje w wyrazach litery: „b, B”, „n, N”, „p, P”
- podaje przykłady przedmiotów na literę „b”, „n”, „p”
- podaje przykłady imion na literę „B”, „N”, „P”,
- doskonali analizę i syntezę sylabową i głoskową wyrazów,
- wyszukuje takie same litery,
- dokonuje oceny postępowania bohaterów w kategorii dobra i zła,
- łączy sprawnie kropki, tworząc obrazek,
- ćwiczy umiejętności parateatralne,
- układa historyjkę obrazkową zgodnie z fabułą baśni,
- układa nowe zakończenie do znanej bajki,
- rozumie znaczenie słowa „morał”,
- rozwiązuje zagadki słowne z hasłami: archeolog, paleontolog, sól, dinozaury, węgiel.
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozwija umiejętności śpiewu poznanej piosenki, śpiew indywidualnie i w grupie, wyraźne odtwarzanie tekstu,
- ćwiczy poczucie rytmu,
- rozwija wrażliwość muzyczną,
- rozpoznaje instrumenty perkusyjne,
- potrafi ruchem zinterpretować utwór muzyczny,
- potrafi improwizować instrumentalnie,
- wzmacnia siłę ramion, nóg i tułowia, ćwiczy duże grupy mięśniowe,
- uczestniczy w różnych formach ustawienia: w parach, w kole w gromadzie, w rozsypce,
- potrafi: chodzić na czworakach, podskakiwać w miejscu,
- ćwiczy zachowanie równowagi własnego ciała,
- nawiązuje pozytywne relacje poprzez współdziałanie w grupie,
- odczuwa radość wspólnej zabawy,
- ćwiczy zwinność i szybkość,
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozwija zmysł dotyku oraz zmysł propriocepcji, czyli czucia głębokiego,
- rozpoznaje podstawowe stroje karnawałowe po ich opisie słownym lub pokazie,
- zna zasady kulturalnego zachowania się w teatrze,
- zna zasady bezpiecznego korzystania z internetu
- rozumie szkodliwość długiego oglądania telewizji oraz stosowania gier komputerowych.
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- doskonali sprawność manualną poprzez wycinanie po śladzie,
- ćwiczy posługiwanie się klejem i nożyczkami,
- ćwiczy sprawność dłoni i palców poprzez rozcieranie plasteliny po powierzchni papieru,
- konstruuje z gotowych elementów,
- projektuje kostium,
- rozwija wyobraźnię i pomysłowość przy rysowaniu własnego wynalazku,
- dba o estetykę wykonania pracy.