Marzec 2022r.

Liczba odwiedzających: 252

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC  MARZEC 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska

WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny:„Edukacja i zabawa z klockami Lego Education”- metoda „6 klocków”

II Blok tematyczny:„W marcu jak w garncu”

III Blok tematyczny:„Porządki w ogrodzie”

IV Blok tematyczny:„Witaj, wiosno!”

V Blok tematyczny:„Zwierzęta na wiejskim podwórku”

 

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-potrafi odtworzyć schemat cyfry używając przedmiotów – układa z klocków,

-rozwija umiejętności matematyczne: przelicza, porównuje, kreśli cyfry,

-kształtuje umiejętności zapisywania działań z wykorzystaniem znaków równości i dodawania,

-potrafi określać położenie na kartce papieru, orientuje się na kartce papieru: góra, dół, bok: lewy, prawy,

-ćwiczy umiejętności przeprowadzania obserwacji,

-potrafi nazwać domy zwierząt z wiejskiej zagrody, nazwać młode i dorosłe osobniki zwierząt,

-utrwala informacje o objętości płynów,

-poszerza wiadomości na temat oznak wiosny, wie, czym jest optymistyczne przesłanie,

-wie, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje, potrafi wskazać lub wymienić wiosenne prace                      w ogrodzie,

-potrafi określić materiał badawczy jakim jest ziemia, zna wieloznaczność znaczenia słowa „ziemia”,

-rozwija wiedzę na temat znaczenia wody w życiu ludzi, roślin i zwierząt,

-wie, jak wygląda elektrownia wodna i do czego służy,

-rozumnie potrzebę picia wody, wie, że nie należy pić nieprzegotowanej wody i przestrzega tej zasady,

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje zapis graficzny głoski w, c, g, ł

-kreśli, pisze w powietrzu, rusza się po torze- kształt litery W,w, C,c, G,g, Ł,ł,

-odzwierciedla schemat litery za pomocą klocków,

-poszerza słownik czynny o nazwy kwiatów, w tym kwiatów wiosennych,

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-zna linię melodyczną piosenek „Marcowa pogoda”, „Marzec Czarodziej”, „Idzie wiosna”,

-ćwiczy mięśnie brzucha i grzbietu,

-kształtuje zręczność i precyzję ruchów,

-kształtuje prawidłową postawę,

-polepsza funkcje układu krążenia i oddychania,

-unosi wysoko kolana i maszeruje,

-wykonuje skoki wysokie i dalekie,

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-potrafi wskazać swój nastrój posługując się umownym kodem klocków,

-przeżywa i wyraża emocje oraz radzi sobie z nimi,

-rozwija umiejętność dokonywania wyborów, rozwiązywania problemów i opracowywania planów,

-poszerza wiadomości związane z garderobą i jej związkiem z porą roku,

-poszerza wiadomości na temat typowych wiosennych chorób,

-poznaje znaczenie wybranych witamin dla zdrowia człowieka,

-poznaje znaczenie słowa „witamina”, „nowalijka”,

-zna nazwy roślin - nowalijek uprawianych w warunkach domowych,

-wie, jak założyć uprawę nasion na kiełki,

-wie, jakie składniki są niezbędne do przyrządzenia wiosennej surówki, zna znaczenie słowa „witamina”,

-wie, skąd się bierze ser, zna przetwory mleczne i potrafi je nazwać oraz opisać,

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija umiejętność odwzorowywania na kartce papieru wyglądu przedmiotu – wieża                           z kolorowych klocków,

-rozwija mała motorykę: przycina i przykleja małe elementy,

-wie, jak wykonać kwiat z papieru, ćwiczy sprawne posługiwanie się nożyczkami i klejem, 

-wykonuje z pudełek i papieru kolorowego domy dla zwierząt,

-lepi z plasteliny figurki zwierząt gospodarskich,

-zna i rozpoznaje produkty pochodzenia zwierzęcego - sprawnie wycina małe elementy z gazet,

-tworzy wspólne dzieło – szyld reklamowy zagrody.