ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC MARZEC 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska
WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny:„Edukacja i zabawa z klockami Lego Education”- metoda „6 klocków”
II Blok tematyczny:„W marcu jak w garncu”
III Blok tematyczny:„Porządki w ogrodzie”
IV Blok tematyczny:„Witaj, wiosno!”
V Blok tematyczny:„Zwierzęta na wiejskim podwórku”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-potrafi odtworzyć schemat cyfry używając przedmiotów – układa z klocków,
-rozwija umiejętności matematyczne: przelicza, porównuje, kreśli cyfry,
-kształtuje umiejętności zapisywania działań z wykorzystaniem znaków równości i dodawania,
-potrafi określać położenie na kartce papieru, orientuje się na kartce papieru: góra, dół, bok: lewy, prawy,
-ćwiczy umiejętności przeprowadzania obserwacji,
-potrafi nazwać domy zwierząt z wiejskiej zagrody, nazwać młode i dorosłe osobniki zwierząt,
-utrwala informacje o objętości płynów,
-poszerza wiadomości na temat oznak wiosny, wie, czym jest optymistyczne przesłanie,
-wie, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje, potrafi wskazać lub wymienić wiosenne prace w ogrodzie,
-potrafi określić materiał badawczy jakim jest ziemia, zna wieloznaczność znaczenia słowa „ziemia”,
-rozwija wiedzę na temat znaczenia wody w życiu ludzi, roślin i zwierząt,
-wie, jak wygląda elektrownia wodna i do czego służy,
-rozumnie potrzebę picia wody, wie, że nie należy pić nieprzegotowanej wody i przestrzega tej zasady,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje zapis graficzny głoski w, c, g, ł
-kreśli, pisze w powietrzu, rusza się po torze- kształt litery W,w, C,c, G,g, Ł,ł,
-odzwierciedla schemat litery za pomocą klocków,
-poszerza słownik czynny o nazwy kwiatów, w tym kwiatów wiosennych,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zna linię melodyczną piosenek „Marcowa pogoda”, „Marzec Czarodziej”, „Idzie wiosna”,
-ćwiczy mięśnie brzucha i grzbietu,
-kształtuje zręczność i precyzję ruchów,
-kształtuje prawidłową postawę,
-polepsza funkcje układu krążenia i oddychania,
-unosi wysoko kolana i maszeruje,
-wykonuje skoki wysokie i dalekie,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-potrafi wskazać swój nastrój posługując się umownym kodem klocków,
-przeżywa i wyraża emocje oraz radzi sobie z nimi,
-rozwija umiejętność dokonywania wyborów, rozwiązywania problemów i opracowywania planów,
-poszerza wiadomości związane z garderobą i jej związkiem z porą roku,
-poszerza wiadomości na temat typowych wiosennych chorób,
-poznaje znaczenie wybranych witamin dla zdrowia człowieka,
-poznaje znaczenie słowa „witamina”, „nowalijka”,
-zna nazwy roślin - nowalijek uprawianych w warunkach domowych,
-wie, jak założyć uprawę nasion na kiełki,
-wie, jakie składniki są niezbędne do przyrządzenia wiosennej surówki, zna znaczenie słowa „witamina”,
-wie, skąd się bierze ser, zna przetwory mleczne i potrafi je nazwać oraz opisać,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija umiejętność odwzorowywania na kartce papieru wyglądu przedmiotu – wieża z kolorowych klocków,
-rozwija mała motorykę: przycina i przykleja małe elementy,
-wie, jak wykonać kwiat z papieru, ćwiczy sprawne posługiwanie się nożyczkami i klejem,
-wykonuje z pudełek i papieru kolorowego domy dla zwierząt,
-lepi z plasteliny figurki zwierząt gospodarskich,
-zna i rozpoznaje produkty pochodzenia zwierzęcego - sprawnie wycina małe elementy z gazet,
-tworzy wspólne dzieło – szyld reklamowy zagrody.