ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska
WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Praca rolnika”
II Blok tematyczny: „Wielkanoc”
III Blok tematyczny: „Dbamy o naszą planetę” (realizacja programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury”)
IV Blok tematyczny: „Tajemnice książek”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- podpisuje zbiory cyframi, dokonuje prostych obliczeń – dodawania w zakresie 10,
- przelicza elementy,
- rozpoznaje monety i banknoty o niskich nominałach,
- wyjaśnia przeznaczenie pieniędzy w gospodarstwie domowym,
- określa i porównuje wielkości: duży, mały, większy, mniejszy, największy, najmniejszy,
- poznaje poprzez doświadczenie składniki niezbędne do uprawy roślin,
- określa warunki niezbędne do życia wszystkim organizmom (woda, światło),
- bierze aktywne udział we wspólnym doświadczaniu i eksperymentowaniu,
- wie, z czego składa się jajko,
- ćwiczy myślenie przyczynowo-skutkowe,
- potrafi opowiadać o lesie,
- poznaje znaczenie drzew dla środowiska ludzi, zwierząt i roślin,
- wymienia zasady zachowania w lesie, które nie szkodzą roślinom i zwierzętom.
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozpoznaje i nazywa podstawowe maszyny rolnicze i wskazuje ich funkcje,
- wzbogaca swój słownik, doskonali umiejętność płynnego i poprawnego wypowiadania się,
- ćwiczy słuch i koncentrację uwagi,
- wykonuje ćwiczenia narządów mowy - warg, szczęk, języka, podniebienia, krtani wg pokazu nauczyciela
- rozwija umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu,
- rozwija umiejętność swobodnego wypowiadania się na określony temat,
- poznaje zapis graficzny głosek: „z, Z”, „f, F”, kreśli je po śladzie oraz samodzielnie
- wskazuje w wyrazach litery: „z, Z”, „f, F”
- podaje przykłady przedmiotów na literę „z”, „f”,
- podaje przykłady imion na literę „Z”, „F”,
- doskonali analizę i syntezę sylabową i głoskową wyrazów,
- wyszukuje takie same litery,
- rozwiązuje zagadki słowne z hasłami: witaminy, owoce, warzywa, las, woda, zwierzęta, kosz na śmieci, spaliny,
- wie, jak korzystać z książki,
- naprawia uszkodzone książki,
- poszukuje rozwiązania problemu oznaczania strony w książce,
- wie, do czego służy zakładka,
- bierze udział w spotkaniu z poetą.
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozwija umiejętności śpiewu poznanej piosenki, śpiew indywidualnie i w grupie, wyraźne odtwarzanie tekstu,
- ruchem interpretuje treść piosenki,
- ćwiczy poczucie rytmu,
- rozwija wrażliwość muzyczną,
- wzmacnia mięśnie grzbietu,
- ćwiczy mięśnie ramion, nóg, tułowia,
- czerpie radość ze wspólnych zabaw.
- potrafi ruchem zinterpretować utwór muzyczny,
- potrafi: odczuwać własne ciało, dzielić przestrzeń z innymi dziećmi,
- potrafi wykonać ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała i pomagające zdobyć pewność siebie oraz ułatwiające nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą,
- wykonuje skłony, wymachy, obrony, ruchy rąk rytmicznie do muzyki,
- ćwiczy płynność i precyzję ruchów,
- potrafi ruchem odtwarzać muzykę klasyczną,
- rozumie potrzebę ruchu w życiu człowieka,
- potrafi: biegać, skakać, podskakiwać w miejscu,
- przyjmuje poprawną postawę podczas wykonywania różnych czynności,
- przeskakuje przez niewielkie przedmioty,
- odpręża się i uspokaja podczas zabawy relaksacyjnej,
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- wskazuje podobieństwa i różnice w wyglądzie zbóż,
- zna nazwy głównych gatunków zbóż,
- ćwiczy umiejętność logicznego myślenia,
- wymienia wybrane tradycje i zwyczaje związane z Wielkanocą,
- wymienia symbole świąt wielkanocnych,
- wie, jak należy zachować się przy stole świątecznych,
- rozumie, dlaczego powstaje smog,
- zna konsekwencje wpływu smogu na zdrowie,
- proponuje kilka rozwiązań problemu powstawania smogu,
- potrafi wskazać podobieństwa i różnice między biblioteką i księgarnią,
- opisuje proces technologiczny wytwarzania papieru,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- doskonali sprawność manualną poprzez wycinanie po śladzie,
- ćwiczy posługiwanie się klejem i nożyczkami,
- ćwiczy umiejętność wyrażania myśli symbolami przy tworzeniu plakatu,
- rozwija wyobraźnię,
- tworzy przy użyciu różnych technik,
- ćwiczy sprawność: dłoni, nadgarstka i placów,
- postępuje zgodnie z instrukcją obrazkową,
- doskonali koordynację wzrokowo-ruchową,
- tworzy drzewo oraz zakładkę do książki wykorzystując różny materiał plastyczny.