Zamierzenia na miesiąc maj

Liczba odwiedzających: 271

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC  MAJ  2022r.
NAUCZYCIELE: Monika Gawęda-Grądzka, Małgorzata Gerek


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „My w Europie”

II Blok tematyczny: „Higiena górą !”

III Blok tematyczny: „Majowa łąka”

IV Blok tematyczny: „Moja mama i mój tata”

 

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-wie, że zwierzęta mają skórę i potrafi nazwać artykuły wykonane ze skóry zwierząt,

-wie, jakie zwierzę mają pióra, sierść czy włosy, 

-rozpoznaje łąkę wśród innych ekosystemów; las, pole, staw, rzeka,

-czerpie przyjemność ze wspólnego tworzenia zielnika wybranych roślin łąkowych,

-posługuje się pojęciem – para,

-wyszukuje takie same obrazki abstrakcyjne (ustawia w par),

-rozwija umiejętności określania kierunku i ustalania położenia obiektów w stosunku do własnego ciała, 

- poznaje właściwości magnesu,

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozumie znaczenia słowa „ojczyzna” , „Polska”, „Europa”,

-opisuje, jak okazywać miłość swojej rodzinie i ojczyźnie,

-rozwija słownik o nazwy wybranych owadów: biedronka, motyl, konik polny, mrówka, pszczoła,

-potrafi połączyć obrazek rośliny, owadów z ich cieniem,

-uczy się dostrzegać różnice w konturach znaków – obrazków,

-gra różne role, stosując techniki żywego słowa,

-słucha słów narratora i inscenizuje swoją rolę samodzielnie lub we współpracy z kolegami,

-opisuje cechy i rolę wybranych zawodów np. strażak, górnik, kierowca,

-potrafi przenieść sytuacje z życia swojej rodziny na scenkę przedszkolną,

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje linię melodyczną i słowa: hymnu Unii Europejskiej, utworu Mała Orkiestra Dni Naszych „Piosenka o pomaganiu ludziom”,

-określa nastrój słuchanego utworu, rozróżnia dźwięki wysokie i niskie,

-podejmuje próby instrumentacji utworu „Oda do radości,

-wie, że aktywność fizyczna wpływa korzystnie na zdrowie i odporność człowieka,

-potrafi nazywać i wskazywać części ciała, zna funkcje zmysłów,

-potrafi wyczuć siłę – ciężar swojego ciała,

-ćwiczy mięśnie: głowy, szyi, tułowia, ramion, dłoni, nóg i stóp,

-podczas ćwiczeń gimnastycznych potrafi wyczuć dostępną mu przestrzeń,

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-zna wybrane nazwy popularnych potraw w krajach europejskich,

-wie, z jakiego kraju pochodzi sałatka „wiejska”, pizza itp.

-wie, jak należy dbać o swoje ciało by go nie „zaśmiecać”,

-wie, co chroni skórę przez mrozem, zimnem, wiatrem i słońcem,

-wie, co oznacza segregacja śmieci, uczestniczy w utrzymaniu porządku w otoczeniu przedszkola,

-kształtuje wiedzę na temat roli wody w prawidłowym odżywianiu się,

-poznaje różne typy wody: mineralna, źródlana, gazowana, niegazowana,

-łączy wodę z ulubionym dodatkiem: cytryną, miętą,jabłkiem itp. 

-wie, co oznacza pojęcie „dobry uczynek”, wskazuje zachowania akceptowane społecznie,

-rozpoznaje wartości, takie jak prawda, piękno, szacunek, szczęście, miłość, przyjaźń,

-nazywa popularne przedmioty oraz spotykane w otoczeniu maszyny i urządzenia,

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-ćwiczy pomysłowość i kreatywność podczas projektowania- rysowania flagi,

-potrafi sprawnie posługiwać się kredkami typy Bambino,

-wykonuje z kolorowego papieru flagę Unii Europejskiej, ćwiczy sprawność manualną podczas wycinania i naklejania elementów flagi,

-wie, jak wykonać pracę plastyczną z wykorzystaniem pomadki, piasku i kartki papieru,

-potrafi wykonać wyklejankę z wykorzystaniem włóczki,

-tworzy różnorodne kompozycje płaskie według wzoru i własnego pomysłu w układzie pasowym            i kołowym,

-rozwija sprawność manualną tworzenia pracy przestrzennej – biedronka,

-wykonuje proste polecenia oznaczające kolejność, najpierw, potem, 

-rozwija sprawność manualną poprzez składanie papierowych kół.