ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC MAJ 2022r.
NAUCZYCIELE: Monika Gawęda-Grądzka, Małgorzata Gerek
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „My w Europie”
II Blok tematyczny: „Higiena górą !”
III Blok tematyczny: „Majowa łąka”
IV Blok tematyczny: „Moja mama i mój tata”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-wie, że zwierzęta mają skórę i potrafi nazwać artykuły wykonane ze skóry zwierząt,
-wie, jakie zwierzę mają pióra, sierść czy włosy,
-rozpoznaje łąkę wśród innych ekosystemów; las, pole, staw, rzeka,
-czerpie przyjemność ze wspólnego tworzenia zielnika wybranych roślin łąkowych,
-posługuje się pojęciem – para,
-wyszukuje takie same obrazki abstrakcyjne (ustawia w par),
-rozwija umiejętności określania kierunku i ustalania położenia obiektów w stosunku do własnego ciała,
- poznaje właściwości magnesu,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozumie znaczenia słowa „ojczyzna” , „Polska”, „Europa”,
-opisuje, jak okazywać miłość swojej rodzinie i ojczyźnie,
-rozwija słownik o nazwy wybranych owadów: biedronka, motyl, konik polny, mrówka, pszczoła,
-potrafi połączyć obrazek rośliny, owadów z ich cieniem,
-uczy się dostrzegać różnice w konturach znaków – obrazków,
-gra różne role, stosując techniki żywego słowa,
-słucha słów narratora i inscenizuje swoją rolę samodzielnie lub we współpracy z kolegami,
-opisuje cechy i rolę wybranych zawodów np. strażak, górnik, kierowca,
-potrafi przenieść sytuacje z życia swojej rodziny na scenkę przedszkolną,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną i słowa: hymnu Unii Europejskiej, utworu Mała Orkiestra Dni Naszych „Piosenka o pomaganiu ludziom”,
-określa nastrój słuchanego utworu, rozróżnia dźwięki wysokie i niskie,
-podejmuje próby instrumentacji utworu „Oda do radości,
-wie, że aktywność fizyczna wpływa korzystnie na zdrowie i odporność człowieka,
-potrafi nazywać i wskazywać części ciała, zna funkcje zmysłów,
-potrafi wyczuć siłę – ciężar swojego ciała,
-ćwiczy mięśnie: głowy, szyi, tułowia, ramion, dłoni, nóg i stóp,
-podczas ćwiczeń gimnastycznych potrafi wyczuć dostępną mu przestrzeń,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zna wybrane nazwy popularnych potraw w krajach europejskich,
-wie, z jakiego kraju pochodzi sałatka „wiejska”, pizza itp.
-wie, jak należy dbać o swoje ciało by go nie „zaśmiecać”,
-wie, co chroni skórę przez mrozem, zimnem, wiatrem i słońcem,
-wie, co oznacza segregacja śmieci, uczestniczy w utrzymaniu porządku w otoczeniu przedszkola,
-kształtuje wiedzę na temat roli wody w prawidłowym odżywianiu się,
-poznaje różne typy wody: mineralna, źródlana, gazowana, niegazowana,
-łączy wodę z ulubionym dodatkiem: cytryną, miętą,jabłkiem itp.
-wie, co oznacza pojęcie „dobry uczynek”, wskazuje zachowania akceptowane społecznie,
-rozpoznaje wartości, takie jak prawda, piękno, szacunek, szczęście, miłość, przyjaźń,
-nazywa popularne przedmioty oraz spotykane w otoczeniu maszyny i urządzenia,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-ćwiczy pomysłowość i kreatywność podczas projektowania- rysowania flagi,
-potrafi sprawnie posługiwać się kredkami typy Bambino,
-wykonuje z kolorowego papieru flagę Unii Europejskiej, ćwiczy sprawność manualną podczas wycinania i naklejania elementów flagi,
-wie, jak wykonać pracę plastyczną z wykorzystaniem pomadki, piasku i kartki papieru,
-potrafi wykonać wyklejankę z wykorzystaniem włóczki,
-tworzy różnorodne kompozycje płaskie według wzoru i własnego pomysłu w układzie pasowym i kołowym,
-rozwija sprawność manualną tworzenia pracy przestrzennej – biedronka,
-wykonuje proste polecenia oznaczające kolejność, najpierw, potem,
-rozwija sprawność manualną poprzez składanie papierowych kół.