Maj 2022 r.

Liczba odwiedzających: 230

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC MAJ 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska

WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Polska to mój dom”

II Blok tematyczny: „W krainie muzyki”

III Blok tematyczny: „Wrażenia i uczucia”

IV Blok tematyczny: „Święto mamy i taty”

 

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje bliżej polskie krajobrazy: lasy, niziny, morze, wydmy, jeziora, góry, rzeki,

-wskazuje położenie Polski na mapie Europy, rozwija informacje o Unii Europejskiej,

-kształtuje wiedzę na temat muzyki w przyrodzie i w najbliższym otoczeniu,

-podejmuje próby określania nazw kwiatów: słonecznik, tulipan, róża,

-ćwiczy umiejętności dokonywania obliczeń i zapisywania tych działań,

-ćwiczy umiejętność układania rytmów 3-4 elementowych,

-przelicza elementy-kolorowe klocki i jego klasyfikuje wg, kolorów,

-segreguje według kilku cech równocześnie,

-kształtuje umiejętności w zakresie mierzenia płynów,

-wie, jak można mierzyć długość przedmiotów, zna sposoby mierzenia: stopa za stopą, kroki itp.

-ćwiczy umiejętność prawidłowego zapisywania liczby – znak graficzny,

-ćwiczy umiejętność porównywania liczby na zasadzie większa, mniejsza, równa,

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje zapis graficzny głoski „j, J, h,H”,

-wie, jak wygląda flaga Polski, rozpoznaje flagę Polski,

-poszerza informacje o polskich symbolach narodowych,

-nazywa największe miasta Polski, podaje pełną nazwę miejscowości,

-poszerza słownik czynny o przysłowie „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”,

-zna znaczenie przysłowia „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”,

-używa przyimków: naprzeciw, między

-doskonali umiejętności odtwarzania mimiki, rozwija empatię,

-poszerza słownik czynny o skojarzenia związane z wyrazem „mama” oraz „tata”,

-nadaje wypowiedzi charakter: oznajmiania, pytania, rozkazu,

-”czyta” kartkę od góry na dół,

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-zna linię melodyczną piosenek „Mama w kuchni”, „Tata czarodziej”, „Moja wesoła rodzinka”,

-wie kim był Fryderyk Chopin,

-potrafi opowiadać najważniejsze informacje z życia kompozytora,

-odróżnia, na czym polega praca kompozytora, muzyka, dyrygenta, śpiewaka,

-dostrzega i określa kierunek linii melodycznej: w górę, w dół,

-ćwiczy umiejętności w zakresie rzutu i chwytu,

-ćwiczy umiejętność prawidłowego poruszania się na czworakach,

-przyjmuje prawidłową postawę do ćwiczeń: siad skrzyżnym siad prosty, siad podparty, klęk prosty i podparty,

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-podejmuje próby wyjaśnienia znaczenia spożywania chleba przez człowieka,

-identyfikuje się z regionem, opisuje zwyczaje rodzinne,

-wie, kto pracuje przy produkcji chleba,

-wymienia podstawowe składniki niezbędne do wypieku pieczywa,

-wie, jak należy dbać słuch ?, oraz wie, jakie czynniki mu szkodzą ?,

-rozwija wiedzę na temat zawodu – pielęgniarka,

-utrwala informacje dotyczące rozpoznawania emocji innych,

-doskonali umiejętności wyrażania emocji w niewerbalny sposób,

-potrafi określić znaczenie słów „Dzień dobrych uczynków”,

-kształtuje wiedzę i umiejętności na temat przygotowania i wypieku bułeczek cynamonowych,

-zna podstawowe sposoby przechowywania żywności,

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-nazywa barwy podstawowe, podejmuje próby mieszania różnych barwy farb,

-wie, z jakich barw można uzyskać czerwony kolor,

-maluje palcami na średnim formacie,

-kształtuje umiejętność ilustrowania treści utworu za pomocą środków plastycznych,

-wie, jak wykonać instrument muzyczny z materiałów przyrodniczych,

-potrafi z gazety wykonać prostą pracę przestrzenną,

-przekształca istniejące rysunki w nowe,

-wie, jakich składników używa się do przygotowania masy solnej, lepi z masy solnej kwiaty.