ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC MAJ 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska
WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Polska to mój dom”
II Blok tematyczny: „W krainie muzyki”
III Blok tematyczny: „Wrażenia i uczucia”
IV Blok tematyczny: „Święto mamy i taty”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje bliżej polskie krajobrazy: lasy, niziny, morze, wydmy, jeziora, góry, rzeki,
-wskazuje położenie Polski na mapie Europy, rozwija informacje o Unii Europejskiej,
-kształtuje wiedzę na temat muzyki w przyrodzie i w najbliższym otoczeniu,
-podejmuje próby określania nazw kwiatów: słonecznik, tulipan, róża,
-ćwiczy umiejętności dokonywania obliczeń i zapisywania tych działań,
-ćwiczy umiejętność układania rytmów 3-4 elementowych,
-przelicza elementy-kolorowe klocki i jego klasyfikuje wg, kolorów,
-segreguje według kilku cech równocześnie,
-kształtuje umiejętności w zakresie mierzenia płynów,
-wie, jak można mierzyć długość przedmiotów, zna sposoby mierzenia: stopa za stopą, kroki itp.
-ćwiczy umiejętność prawidłowego zapisywania liczby – znak graficzny,
-ćwiczy umiejętność porównywania liczby na zasadzie większa, mniejsza, równa,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje zapis graficzny głoski „j, J, h,H”,
-wie, jak wygląda flaga Polski, rozpoznaje flagę Polski,
-poszerza informacje o polskich symbolach narodowych,
-nazywa największe miasta Polski, podaje pełną nazwę miejscowości,
-poszerza słownik czynny o przysłowie „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”,
-zna znaczenie przysłowia „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”,
-używa przyimków: naprzeciw, między
-doskonali umiejętności odtwarzania mimiki, rozwija empatię,
-poszerza słownik czynny o skojarzenia związane z wyrazem „mama” oraz „tata”,
-nadaje wypowiedzi charakter: oznajmiania, pytania, rozkazu,
-”czyta” kartkę od góry na dół,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zna linię melodyczną piosenek „Mama w kuchni”, „Tata czarodziej”, „Moja wesoła rodzinka”,
-wie kim był Fryderyk Chopin,
-potrafi opowiadać najważniejsze informacje z życia kompozytora,
-odróżnia, na czym polega praca kompozytora, muzyka, dyrygenta, śpiewaka,
-dostrzega i określa kierunek linii melodycznej: w górę, w dół,
-ćwiczy umiejętności w zakresie rzutu i chwytu,
-ćwiczy umiejętność prawidłowego poruszania się na czworakach,
-przyjmuje prawidłową postawę do ćwiczeń: siad skrzyżnym siad prosty, siad podparty, klęk prosty i podparty,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-podejmuje próby wyjaśnienia znaczenia spożywania chleba przez człowieka,
-identyfikuje się z regionem, opisuje zwyczaje rodzinne,
-wie, kto pracuje przy produkcji chleba,
-wymienia podstawowe składniki niezbędne do wypieku pieczywa,
-wie, jak należy dbać słuch ?, oraz wie, jakie czynniki mu szkodzą ?,
-rozwija wiedzę na temat zawodu – pielęgniarka,
-utrwala informacje dotyczące rozpoznawania emocji innych,
-doskonali umiejętności wyrażania emocji w niewerbalny sposób,
-potrafi określić znaczenie słów „Dzień dobrych uczynków”,
-kształtuje wiedzę i umiejętności na temat przygotowania i wypieku bułeczek cynamonowych,
-zna podstawowe sposoby przechowywania żywności,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-nazywa barwy podstawowe, podejmuje próby mieszania różnych barwy farb,
-wie, z jakich barw można uzyskać czerwony kolor,
-maluje palcami na średnim formacie,
-kształtuje umiejętność ilustrowania treści utworu za pomocą środków plastycznych,
-wie, jak wykonać instrument muzyczny z materiałów przyrodniczych,
-potrafi z gazety wykonać prostą pracę przestrzenną,
-przekształca istniejące rysunki w nowe,
-wie, jakich składników używa się do przygotowania masy solnej, lepi z masy solnej kwiaty.