ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC CZERWIEC 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska
WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak, Katarzyna Wojdat
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Jesteśmy dziećmi i lubimy się bawić”
II Blok tematyczny: „Domowi ulubieńcy”
III Blok tematyczny: „Lato”
IV Blok tematyczny: „Wakacje tuż, tuż!”
V Blok tematyczny: „Do widzenia przedszkole!”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- potrafi segregować według przyjętych kryteriów,
- liczy w dostępnym mu zakresie,
- przelicza na zbiorach zastępczych,
- dodaje poprzez dokładanie, odejmuje poprzez zabieranie,
- porusza się po macie kodującej z godnie z przyjętą regułą i zasadami,
- utrwala znajomość liczebników głównych,
- projektuje dowolne kompozycje płaskie i przestrzenne z figur geometrycznych,
- poznaje właściwości magnesu,
- wie, jakie zwierzęta można hodować w domu i jak trzeba się nimi zajmować,
- wie, z jakiego materiału przedmioty toną, a które unoszą się na wodzie,
- kształtuje umiejętności obserwacyjne i umiejętności wysuwania wniosków.
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- uczestniczy w obchodach swojego święta,
- bierze udział w zabawach z rówieśnikami,
- nawiązuje kontakty społeczne z rówieśnikami (dziećmi) z innych grup,
- uważnie słucha dłuższych utworów literackich,
- odpowiada na pytania, buduje pełne odpowiedzi,
- poprawnie używa odmiennych części mowy-rzeczowników i przymiotników,
- zapamiętuje kolejność słów,
- doskonali sprawność grafomotoryczną.
- wyrabia w sobie powoli poczucie odpowiedzialności za opiekę nad zwierzętami,
- ćwiczy motorykę dużą i małą,
- kreśli po śladzie,
- zna zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku,
- dokonali umiejętność odczytywania prostych wyrazów,
- ćwiczy słuch fonematyczny,
- dokonuje analizy i syntezy sylabowej i głoskowej prostych wyrazów.
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozwija umiejętności śpiewu poznanej piosenki, śpiew indywidualnie i w grupie, wyraźne odtwarzanie tekstu,
- ruchem interpretuje treść piosenki,
- ćwiczy poczucie rytmu,
- rozwija wrażliwość muzyczną,
- wzmacnia mięśnie grzbietu,
- ćwiczy mięśnie ramion, nóg, tułowia,
- czerpie radość ze wspólnych zabaw,
- potrafi ruchem zinterpretować utwór muzyczny,
- potrafi: odczuwać własne ciało, dzielić przestrzeń z innymi dziećmi,
- potrafi wykonać ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała i pomagające zdobyć pewność siebie oraz ułatwiające nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą,
- wykonuje skłony, wymachy, obrony, ruchy rąk rytmicznie do muzyki,
- ćwiczy płynność i precyzję ruchów,
- potrafi ruchem odtwarzać muzykę klasyczną,
- potrafi: biegać, skakać, podskakiwać w miejscu,
- przyjmuje poprawną postawę podczas wykonywania różnych czynności,
- odpręża się i uspokaja podczas zabawy relaksacyjnej,
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- zna swoje prawa i obowiązki,
- wie, kim jest weterynarz oraz czym się zajmuje,
- kształtuje wiedzę na temat opieki nad zwierzętami domowymi,
- wyrabia w sobie szacunek do pracy innych ludzi, ich profesji,
- wie, co znaczą słowa: „piknik”, „kosz piknikowy”'
- wie, co należy wziąć na piknik,
- wie, z jakich ziaren zbóż robi się popcorn,
- poznaje sposób robienia popcornu,
- zna zasady bezpieczeństwa przy robieniu popcornu,
- zna zasady bezpiecznych zabaw nad morzem i w górach,
- zna zasady przechodzenia przez jezdnię,
- rozpoznaje i nazywa kolory sygnalizatora świetlnego oraz - zna ich oznaczenie (czerwony – stój, zielony – idź).
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- umie opisywać swój wygląd,
- dostrzega różnice w swoim wyglądzie i wyglądzie kolegów,
- wie, co to jest portret,
- zna kolory ciepłe,
- doskonali sprawność manualną poprzez wycinanie po śladzie,
- ćwiczy posługiwanie się klejem i nożyczkami,
- rozwija wyobraźnię,
- ćwiczy sprawność: dłoni, nadgarstka i placów,
- doskonali koordynację wzrokowo-ruchową,
- tworzy drzewo oraz zakładkę do książki wykorzystując różny materiał plastyczny.