ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Dary jesieni”
II Blok tematyczny: „Jesień w parku i lesie”
III Blok tematyczny: „Dabamy o zdrowie”
IV Blok tematyczny: „Dbam o siebie i środowisko”
-rozwija umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu,
- rozwija umiejętność wypowiadania się na określony temat,
- ćwiczy analizę i syntezę sylabową wyrazów,
- ćwiczy narządy mowy,
- zna pojęcia: scenografia, kostiumy, scena, widownia, rekwizyt,
- poznaje zapis graficzny głoski „a,A”, kreśli po śladzie, samodzielnie literę „a,A”, - poznaje zapis graficzny głoski „i,I”, kreśli po śladzie, samodzielnie literę „i,I”,
- poznaje zapis graficzny głoski „e,E”, kreśli po śladzie, samodzielnie literę „e,E”, - wskazuje w wyrazach literę „a,A”, „i, I”, „e,E”,
- wie, kiedy określamy „coś” głoską a kiedy literą,
- potrafi rozpoznać i nazwać 2-3 grzyby jadalne,
- zna zasady bezpiecznego zbierania grzybów i poruszania się po lesie,
- uzasadnia zakaz spożywania nieznanych grzybów,
- poszerza wiadomości na temat zdrowego odżywiania się,
- wie, co to jest „piramida zdrowego odżywiania”,
- poszerza wiadomości o zmianach w przyrodzie w okresie jesieni,
- bierze udział w dyskusji „Dlaczego drzewa gubią liście?”, podejmuje próby stawiania hipotez, - dostrzega wzajemne, przyczynowo-skutkowe zależności w środowisku, - rozwija umiejętności śpiewu poznanej piosenki, śpiew indywidualnie i w grupie, wyraźne odtwarzanie tekstu, - doskonali umiejętność zachowania się w sytuacji kupna-sprzedaży;
- rozwija umiejętności wymiany 1:1 kilka do kilku
- doskonali umiejętność przeliczania w możliwie szerokim zakresie, dodawania na konkretach
-segreguje produkty na zdrowe i niezdrowe
- rozwija wrażliwość na zmianę charakteru muzyki, - interpretuje ruchem muzykę
- ilustruje ruchem treść poznanej piosenki,
- rozróżnia dźwięki długie i krótkie,
- ćwiczy reakcję na sygnał dźwiękowy,
- rozwija umiejętności rzutu i chwytu,
- ćwiczy zwinność i szybkość,
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
- rozpoznaje za pomocą dotyku dary jesieni
- wymyśla rozwiązania dla określonych problemów, np. Dlaczego liście zmieniają kolor?,
- poznaje zapis graficzny liczby „1”, kreśli po śladzie i samodzielnie zapis liczby „1”,
- poznaje zapis graficzny liczby „2”, kreśli po śladzie i samodzielnie zapis liczby „2”,
- wymienia rzeczy występujące podwójnie,
- przelicza obiekty w najbliższym otoczeniu,
- waży na wadze szalkowej,