ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NAMIESIĄC STYCZEŃ 2022r. NAUCZYCIELE: Agnieszka Stachów, Aldona Podgórska nauczyciel wspomagający Mariusz Maciatek
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny:„Witamy Nowy Rok”
II Blok tematyczny:„Co można robić zimą ?”
III Blok tematyczny:„Święto babci i dziadka”
IV Blok tematyczny:„Zimowe mistrzostwa sportowe”
-poszerza wiedzę na temat sposobów odmierzania czasu;
-ćwiczy pamięć wzrokową
-doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i logicznego myślenia;
-utrwalenie nazw miesięcy i kolejności ich występowania;
-poznanie różnych rodzajów zegara, ich budowy i sposobu odczytywania godzin;
-wymienia nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności,
-utrwala nazwy dni tygodnia, wymienia je w kolejności,
-klasyfikuje według dwóch cech
-zna zapis graficzny liczby 7, 8, 9
-kreśli po śladzie, samodzielnie nowo poznaną cyfrę,
-określa położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, nad, pod itp.
-stopniuje wielkości; mały, duży,
-doskonali umiejętności rozwiązywania zagadek słownych,
-poznaje zapis graficzny głoski U,u, S,s,
-kreśli, pisze w powietrzu, rusza się po torze- kształt litery U, u, S,s,
-udziela w miarę swoich możliwości pełnych odpowiedzi na stawiane pytania,
-potrafi wyjaśnić, kim jest babcia, kim jest dziadek,
-słucha uważnie dłuższych tekstów literackich,
-pisze samodzielnie dotychczas poznane litery,
- rozwija umiejętności muzyczne i rytmiczne
-doskonali pamięć słuchową
- rozwija poczucie rytmu;
-usprawnianie umiejętności koncentrowania uwagi na osobie i sygnale,
-rozwija ogólną sprawność i koordynację ruchową
-rzuca do cel
-ćwiczy sprawne bieganie
- jest zwinne i szybkie
-kształtuje wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych
-zna nazwy sportów zimowych,
-rozwija wiedzę na temat ekologii, -rozwija zmysły: dotyku i wzroku,
-ćwiczy sprawność manualną
-budzi w sobie poczucie przynależności do rodziny,
-rozwija umiejętności oddawania szacunku osobom starszym
-kształtuje umiejętności okazywania serdeczności i miłości bliskim,
-doskonali umiejętności planowania własnej pracy plastycznej,
-wie, z jakich produktów powstaje masa porcelanowa,
-używa zmysłów: wzroku, dotyku, węchu do obserwacji produktu,
-sprawnie posługuje się plasteliną podczas wykonywania prac plastycznych