ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Wrzesień 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska
WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak,
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „To jestem ja”
II Blok tematyczny: „Moja grupa”
III Blok tematyczny:„Moja droga do przedszkola”
IV Blok tematyczny:„Idzie jesień … przez las, park”
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-wie, jakie zasady panują w grupie przedszkolnej i stara się ich przestrzegać,
-potrafi wzbudzić w sobie poczucie potrzeby obdarowywania uśmiechem i dobrym słowem innych ludzi,
-ćwiczy słuch podczas rozpoznawania dźwięku wybranych zabawek, np. toczenie się piłki, auto sterowane, lokomotywa itp.,
-nazywa produkty spożywcze i potrafi wskazać te wśród nich, które chce mieć w swoim jadłospisie,
-wie, że każdy ma prawo wyboru,
-potrafi prawidłowo się zachować podczas wycieczki do lasu, na miejsce targowisko,
-integruje się ze społecznością przedszkolną,
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-wskazuje i nazywa części ciała,
-rozwija umiejętności segregowania przedmiotów według charakterystycznych, podstawowych cech: kolor, kształt, wielkość,
-rozpoznaje i nazywa koło wśród innych figur/elementów,
-potrafi segregować zwierzęta według instrukcji podanej przez nauczyciela,
-dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa wg podanego wzoru,
-kształtuje umiejętności rozpoznawania i nazywania poznanych zjawisk atmosferycznych na obrazkach,
-potrafi wskazać dary jesieni i prawidłowo je nazwać,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-potrafi stemplować /kropkować z wykorzystaniem farb i patyczków kosmetycznych,
-kształtuje umiejętność posługiwania się klejem, pędzlem,
-dba o estetyczny wygląd swojej pracy i opowiada o niej,
-uczy się postępować zgodnie z poleceniem nauczyciela – naklejanie elementów obrazka na kartkę,
-zapoznaje się z reprodukcjami malarskimi przedstawiającymi różne oznaki jesieni i różne pory roku,
-pracuje pod dyktando nauczyciela – tworzy pracę przestrzenną,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-próbuje rozpoznawać umowne znaczenie znaków i symboli graficznych,
-uczy się układać historyjki obrazkowe,
-potrafi ocenić postępowanie bohaterów,
-kształtuje umiejętność odgrywania prostych scenek parateatralnych,
-przełamuje lęk i obawy przed wystąpieniem na tle grupy,
-kształtuje umiejętność uważnego słuchania i udzielania odpowiedzi na pytania o treść utworu,
-rozwija mięśnie narządów mowy poprzez powtarzanie zgłosek,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Zróbmy kółka dwa”, „W kuchni naszej mamy”, „Pięć zmysłów mam”, „Przedszkole drugi dom”, „Pada deszcz, kap, kap”,
-nabywa swobodę w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem piosenki,
-rozwija umiejętności sprawnego wykonywania ruchów według wskazówek nauczyciela: tupanie, skakanie, klaskanie, chodzenie na palcach, na pięcie itp.,
-ćwiczy duże grupy mięśniowe,
-ćwiczy równowagę,
-utrwala zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę, zachowania się na skrzyżowaniu.