WRZESIEŃ

Liczba odwiedzających: 210

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Wrzesień 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska

WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak,


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „To jestem ja”

II Blok tematyczny: „Moja grupa”

III Blok tematyczny:„Moja droga do przedszkola”

IV Blok tematyczny:„Idzie jesień … przez las, park”

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-wie, jakie zasady panują w grupie przedszkolnej i stara się ich przestrzegać,

-potrafi wzbudzić w sobie poczucie potrzeby obdarowywania uśmiechem i dobrym słowem innych ludzi,

-ćwiczy słuch podczas rozpoznawania dźwięku wybranych zabawek, np. toczenie się piłki, auto sterowane, lokomotywa itp.,

-nazywa produkty spożywcze i potrafi wskazać te wśród nich, które chce mieć w swoim jadłospisie,

-wie, że każdy ma prawo wyboru,

-potrafi prawidłowo się zachować podczas wycieczki do lasu, na miejsce targowisko,

-integruje się ze społecznością przedszkolną,

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-wskazuje i nazywa części ciała,

-rozwija umiejętności segregowania przedmiotów według charakterystycznych, podstawowych cech: kolor, kształt, wielkość,

-rozpoznaje i nazywa koło wśród innych figur/elementów,

-potrafi segregować zwierzęta według instrukcji podanej przez nauczyciela,

-dostrzega powtarzające się elementy i rytmicznie układa wg podanego wzoru,

-kształtuje umiejętności rozpoznawania i nazywania poznanych zjawisk atmosferycznych na obrazkach,

-potrafi wskazać dary jesieni i prawidłowo je nazwać,

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-potrafi stemplować /kropkować z wykorzystaniem farb i patyczków kosmetycznych,

-kształtuje umiejętność posługiwania się klejem, pędzlem,

-dba o estetyczny wygląd swojej pracy i opowiada o niej,

-uczy się postępować zgodnie z poleceniem nauczyciela – naklejanie elementów obrazka na kartkę,

-zapoznaje się z reprodukcjami malarskimi przedstawiającymi różne oznaki jesieni i różne pory roku,

-pracuje pod dyktando nauczyciela – tworzy pracę przestrzenną,

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-próbuje rozpoznawać umowne znaczenie znaków i symboli graficznych,

-uczy się układać historyjki obrazkowe,

-potrafi ocenić postępowanie bohaterów,

-kształtuje umiejętność odgrywania prostych scenek parateatralnych,

-przełamuje lęk i obawy przed wystąpieniem na tle grupy,

-kształtuje umiejętność uważnego słuchania i udzielania odpowiedzi na pytania o treść utworu,

-rozwija mięśnie narządów mowy poprzez powtarzanie zgłosek,

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Zróbmy kółka dwa”, „W kuchni naszej mamy”, „Pięć zmysłów mam”, „Przedszkole drugi dom”, „Pada deszcz, kap, kap”,

-nabywa swobodę w ruchowej wypowiedzi inspirowanej tekstem piosenki,

-rozwija umiejętności sprawnego wykonywania ruchów według wskazówek nauczyciela: tupanie, skakanie, klaskanie, chodzenie na palcach, na pięcie itp.,

-ćwiczy duże grupy mięśniowe,

-ćwiczy równowagę,

-utrwala zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę, zachowania się na skrzyżowaniu.