ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Październik 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska
WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak,
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Idzie jesień … przez ogród i sad”
II Blok tematyczny: „Idzie jesień … do zwierząt”
III Blok tematyczny: „Co z czego otrzymujemy ?”
IV Blok tematyczny:„Idzie jesień z deszczem”
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija wiedzę dotyczącą prawidłowego odżywiania się,
-rozpoznaje za pomocą zmysłu – smaku, węchu, dotyku wybrane warzywa i owoce,
-wie, jakie produkty potrzebne są do wykonania sałaki jarzynowej,
-wzbogaca swój słownik o pojęcia: zapasy, dżem, sok warzywny, kompot owocowy,
-poznaje etapy powstania z ziarna zbóż pieczywa i wie, kto pracuje przy produkcji pieczywa,
-potrafi właściwie dobrać garderobę do warunków atmosferycznych,
-poznaje specyfikę pracy zawodu – grafik komputerowy,
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-potrafi wyjaśnić znaczenie słów: sad, targ,
-nazywa owoce z polskich sadów i poznaje wybrane owoce egzotyczne,
-dokonuje prób klasyfikacji zwierząt ze względu na sposób zimowania,
-potrafi nazwać „rodziny” wybranych zwierząt,
-wie, jak należy się zachować w obecności obcych i chorych zwierząt,
-bierze udział w zabawach badawczych, próbuje wyciągać odpowiednie wnioski,
-potrafi segregować według przyjętych kryteriów,
-kształtuje umiejętność porównywania liczebności zbiorów; mniej /więcej,
-potrafi dostrzegać różne kształty i kształtuje umiejętności układania kompozycji płaskich z różnych figur geometrycznych ( nazywając je w miarę swoich możliwości ),
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
potrafi kreślić palcem ( z wykorzystaniem farb ) na białej kartce elementy nieożywione – jabłko na stoliku,
-tworzy z plasteliny kształty owoców i warzyw,
-poznaje technikę plastyczną – masa solna, wie, jakie produkty potrzebne są do jej wykonania,
-lepi z masy solnej jeża,
-rozpoznaje techniki plastyczne: malowanie kredką, malowanie farbą, stemplowanie,
-posługuje się przyborami i narzędziami: kredka, pędzel, stemple,
-potrafi tworzyć kompozycje płaskie według własnego pomysłu i wzoru,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija umiejętności słuchania dłuższych utworów literackich,
-udziela odpowiedzi na pytania dotyczące czytanego tekstu,
-kształtuje umiejętności kreślenia palcem po śladzie,
-utrwala wymowę głosek p,k,
-potrafi zastosować określenia deszczu: kapuśniaczek, ulewa,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Małe czerwone jabłuszko”, „Kolczasty jeż”, „Ja lubię dżem”, „Zjadaj miód”,
-potrafi wyczuć ciężar własnego ciała,
-potrafi zachować płynność ruchów,
-porusza się zgodnie z poleceniem: chodzi po śladach, przeskakuje, skacze obunóż, biegnie po śladzie,
-ćwiczy utrzymanie właściwej postawy, potrafi podskakiwać w miejscu, maszeruje po obwodzie koła, tańczy zgodnie z partnerem, potrafi wykonać poskoki obunóż, potrafi czołgać się pod przeszkodą,
-wyklaskuje proste rytmy.