PAŹDZIERNIK

Liczba odwiedzających: 227

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Październik 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska

WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak,


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Idzie jesień … przez ogród i sad”

II Blok tematyczny: „Idzie jesień … do zwierząt”

III Blok tematyczny: „Co z czego otrzymujemy ?”

IV Blok tematyczny:„Idzie jesień z deszczem”

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija wiedzę dotyczącą prawidłowego odżywiania się,

-rozpoznaje za pomocą zmysłu – smaku, węchu, dotyku wybrane warzywa i owoce,

-wie, jakie produkty potrzebne są do wykonania sałaki jarzynowej,

-wzbogaca swój słownik o pojęcia: zapasy, dżem, sok warzywny, kompot owocowy,

-poznaje etapy powstania z ziarna zbóż pieczywa i wie, kto pracuje przy produkcji pieczywa,

-potrafi właściwie dobrać garderobę do warunków atmosferycznych,

-poznaje specyfikę pracy zawodu – grafik komputerowy,

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-potrafi wyjaśnić znaczenie słów: sad, targ,

-nazywa owoce z polskich sadów i poznaje wybrane owoce egzotyczne,

-dokonuje prób klasyfikacji zwierząt ze względu na sposób zimowania,

-potrafi nazwać „rodziny” wybranych zwierząt,

-wie, jak należy się zachować w obecności obcych i chorych zwierząt,

-bierze udział w zabawach badawczych, próbuje wyciągać odpowiednie wnioski,

-potrafi segregować według przyjętych kryteriów,

-kształtuje umiejętność porównywania liczebności zbiorów; mniej /więcej,

-potrafi dostrzegać różne kształty i kształtuje umiejętności układania kompozycji płaskich z różnych figur geometrycznych ( nazywając je w miarę swoich możliwości ),

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

potrafi kreślić palcem ( z wykorzystaniem farb ) na białej kartce elementy nieożywione – jabłko na stoliku,

-tworzy z plasteliny kształty owoców i warzyw,

-poznaje technikę plastyczną – masa solna, wie, jakie produkty potrzebne są do jej wykonania,

-lepi z masy solnej jeża,

-rozpoznaje techniki plastyczne: malowanie kredką, malowanie farbą, stemplowanie,

-posługuje się przyborami i narzędziami: kredka, pędzel, stemple,

-potrafi tworzyć kompozycje płaskie według własnego pomysłu i wzoru,

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija umiejętności słuchania dłuższych utworów literackich,

-udziela odpowiedzi na pytania dotyczące czytanego tekstu,

-kształtuje umiejętności kreślenia palcem po śladzie,

-utrwala wymowę głosek p,k,

-potrafi zastosować określenia deszczu: kapuśniaczek, ulewa,

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Małe czerwone jabłuszko”, „Kolczasty jeż”, „Ja lubię dżem”, „Zjadaj miód”,

-potrafi wyczuć ciężar własnego ciała,

-potrafi zachować płynność ruchów,

-porusza się zgodnie z poleceniem: chodzi po śladach, przeskakuje, skacze obunóż, biegnie po śladzie,

-ćwiczy utrzymanie właściwej postawy, potrafi podskakiwać w miejscu, maszeruje po obwodzie koła, tańczy zgodnie z partnerem, potrafi wykonać poskoki obunóż, potrafi czołgać się pod przeszkodą,

-wyklaskuje proste rytmy.