LISTOPAD

Liczba odwiedzających: 190

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Listopad 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska

WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Moja rodzina”

II Blok tematyczny: „Polska, moja ojczyzna”

III Blok tematyczny: „Mój dom”

IVBlok tematyczny: „Moje prawa i obowiązki”

V Blok tematyczny:„Moje zdrowie i bezpieczeństwo”

 

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje znaczenie słowa stolica; wie, że stolicą Polski jest Warszawa,

-wie, jak wygląda mapa Polski – rozpoznaje jej kształty,

-potrafi wskazać na mapie góry i morze, odróżnia i stosuje określenia: u góry, na dole,

-orientuje się w schemacie własnego ciała, nazywa poszczególne części ciała,

-kształtuje umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod, za, obok, za mną, przede mną,

-uczestniczy w prowadzeniu prostych hodowli, przy tym kształtuje wiedzę na temat rozwoju roślin doniczkowych,

-wie, co to jest segregacja śmieci,

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje wybrane sylwetki sławnych Polaków m.in. J. Korczak, Jan Paweł II,

-przedstawia się imieniem i nazwiskiem oraz zna imiona i nazwiska najbliższej rodziny,

-zna swój adres: miejscowość i nazwa ulicy,

-uczestniczy w zapisywaniu przez nauczyciela wizytówki ze swoim imieniem,

-potrafi wskazać wśród innych wizytówek - swoją,

-posługuje się rekwizytami odtwarzając proste scenki parateatralne,

-poznaje formę teatru – teatr kukiełkowy,

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Wesoła muzyka”,„Mój dom”,„Dwóch tańczyć się zachciało”,„Wyspa szczęśliwych dzieci”,

-rozpoznaje hymn Polski wśród innych utworów muzycznych,

-reaguje ruchem na zmiany dynamiki i tempa utworu,

-uczestniczy w różnych formach ustawienia: w rzędzie, w gromadzie, w kole, w rozsypce,

-odtwarza prosty rytm za pomocą dłoni i wybranych instrumentów,

-koryguje postawę ciała podczas stania, siedzenia,

-potrafi wykonać poskoki obunóż,

-potrafi czołgać się pod przeszkodą,

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija wiedzę na temat kontaktów z nieznajomymi,

-potrafi określić stopnie pokrewieństwa najbliższych członków swojej rodziny,

-wie, jakie produkty są niezbędne do przygotowania ciasta marchewkowego,

-potrafi nakryć do stołu z wykorzystaniem talerza, kubka, widelca i łyżki,

-opisuje swój dom i wie, jakie pomieszczenia znajdują się w jego domu,

-określa funkcje podstawowych urządzeń domowych, np. lodówka, pralka,

-rozpoznaje wybrane urządzenia domowe po dźwięku i po opisie słownym,

-potrafi opowiadać o swoich obowiązkach,

-poznaje specyfikę pracy farmaceuty,

-rozpoznaje atrybuty lekarza,

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija sprawność manualną poprzez wydzieranie schematu serca,

-potrafi opisać swój wygląd stosując nazwy kolorów,

-rysuje kredkami swój portret,

-potrafi malować – stemplować z wykorzystaniem ziemniaka i kolorowych farb,

-uczestniczy we wspólnym tworzeniu dekoracji pomieszczeń.