ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Listopad 2022r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska
WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Moja rodzina”
II Blok tematyczny: „Polska, moja ojczyzna”
III Blok tematyczny: „Mój dom”
IVBlok tematyczny: „Moje prawa i obowiązki”
V Blok tematyczny:„Moje zdrowie i bezpieczeństwo”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje znaczenie słowa stolica; wie, że stolicą Polski jest Warszawa,
-wie, jak wygląda mapa Polski – rozpoznaje jej kształty,
-potrafi wskazać na mapie góry i morze, odróżnia i stosuje określenia: u góry, na dole,
-orientuje się w schemacie własnego ciała, nazywa poszczególne części ciała,
-kształtuje umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod, za, obok, za mną, przede mną,
-uczestniczy w prowadzeniu prostych hodowli, przy tym kształtuje wiedzę na temat rozwoju roślin doniczkowych,
-wie, co to jest segregacja śmieci,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje wybrane sylwetki sławnych Polaków m.in. J. Korczak, Jan Paweł II,
-przedstawia się imieniem i nazwiskiem oraz zna imiona i nazwiska najbliższej rodziny,
-zna swój adres: miejscowość i nazwa ulicy,
-uczestniczy w zapisywaniu przez nauczyciela wizytówki ze swoim imieniem,
-potrafi wskazać wśród innych wizytówek - swoją,
-posługuje się rekwizytami odtwarzając proste scenki parateatralne,
-poznaje formę teatru – teatr kukiełkowy,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Wesoła muzyka”,„Mój dom”,„Dwóch tańczyć się zachciało”,„Wyspa szczęśliwych dzieci”,
-rozpoznaje hymn Polski wśród innych utworów muzycznych,
-reaguje ruchem na zmiany dynamiki i tempa utworu,
-uczestniczy w różnych formach ustawienia: w rzędzie, w gromadzie, w kole, w rozsypce,
-odtwarza prosty rytm za pomocą dłoni i wybranych instrumentów,
-koryguje postawę ciała podczas stania, siedzenia,
-potrafi wykonać poskoki obunóż,
-potrafi czołgać się pod przeszkodą,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija wiedzę na temat kontaktów z nieznajomymi,
-potrafi określić stopnie pokrewieństwa najbliższych członków swojej rodziny,
-wie, jakie produkty są niezbędne do przygotowania ciasta marchewkowego,
-potrafi nakryć do stołu z wykorzystaniem talerza, kubka, widelca i łyżki,
-opisuje swój dom i wie, jakie pomieszczenia znajdują się w jego domu,
-określa funkcje podstawowych urządzeń domowych, np. lodówka, pralka,
-rozpoznaje wybrane urządzenia domowe po dźwięku i po opisie słownym,
-potrafi opowiadać o swoich obowiązkach,
-poznaje specyfikę pracy farmaceuty,
-rozpoznaje atrybuty lekarza,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija sprawność manualną poprzez wydzieranie schematu serca,
-potrafi opisać swój wygląd stosując nazwy kolorów,
-rysuje kredkami swój portret,
-potrafi malować – stemplować z wykorzystaniem ziemniaka i kolorowych farb,
-uczestniczy we wspólnym tworzeniu dekoracji pomieszczeń.