ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC Wrzesień 2022 r.
NAUCZYCIELE: Milena Kurpiewska, Daria Pisarska, Dorota Stankiewicz
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Witajcie w przedszkolu”
II Blok tematyczny: „Droga do przedszkola”
III Blok tematyczny: „Nadeszła jesień”
IV Blok tematyczny: „Co robią zwierzęta jesienią?”
Aktywność artystyczna: zamierzone osiągnięcia dzieci:
- maluje farbami
- dba o estetykę pracy
- rozpoznaje i nazywa różne rodzaje papieru, tworzy kompozycje plastyczne
- nazywa i kreśli linie: pionowe, poziome i ukośne
- rozwija wyobraźnię
- współdziała z innymi podczas wykonania makiety
− łączy w pracy plastycznej różne techniki.
− wykonuje pracę plastyczną techniką frotażu.
- łączy ze sobą różnorodne materiały w pracy plastycznej.
- wykonuje fantastyczne zwierzątko z materiału przyrodniczego
- wykonuje słoneczniki według wzoru
- rozwija kreatywność, pomysłowość
- wykonuje wspólną “grzybkową” pracę plastyczną;
Aktywność matematyczno – przyrodnicza: zamierzone osiągnięcia dzieci:
- układa rytmy
- rozpoznaje prawą i lewą rękę
- rozpoznaje pasy i znak przejścia dla pieszych,
- rozpoznaje na ulicy zachowania prawidłowe i nieprawidłowe,
- przechodzi prawidłowo przez jezdnię
- obserwuje rośliny, zwierzęta w ich naturalnym otoczeniu
- rozpoznaje i nazywa koło
- stosuje słowa: rezerwat przyrody, ochrona przyrody,
- rozpoznaje i nazywa wybrane grzyby.
- poznaje zasady bezpiecznego grzybobrania;
- posługuje się liczebnikami od jeden do sześć w aspektach głównym i porządkowym,
- układa kompozycję w układzie pasowym, według wzoru,
- stosuje określenia: przed, za, po lewej stronie, po prawej stronie.
- naśladuje głosy zwierząt
- wyjaśnia, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
- tworzy, eksperymentuje i doświadcza wielozmysłowo - „Tęcza Skittles”, „Malowanie na mleku”, „Kolorowa masa solna”
- wyciąga wnioski z przeprowadzonych eksperymentów
Aktywność teatralno – literacka: zamierzone osiągnięcia dzieci:
- wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy,
- dzieli słowa na sylaby
- określa pierwszą głoskę w nazwach zdjęć i obrazków
- ćwiczy narządy artykulacyjne
- prawidłowo wymawia głoski b, p
- wypowiada się na temat opowiadania
Aktywność olimpijska: zamierzone osiągnięcia dzieci:
− nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu i wie, do czego one służą,
- rozwija sprawność fizyczną i ruchową
− wyraża muzykę ruchem
- reaguje na muzyczne sygnały
- pokonuje tor przeszkód
- utrzymuje równowagę
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- powtarza usłyszany rytm;
- ilustruje piosenkę ruchem
- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru
- rozpoznaje natężenie dźwięków
Aktywność kulinarna: zamierzone osiągnięcia dzieci:
- dostrzega podobieństwa i różnice w wyglądzie kolegów (koleżanek), potrafi je określić,
- wymienia zasady obowiązujące w przedszkolu, stara się ich przestrzegać,
- wie jak należy zachować się w różnych sytuacjach
- rozpoznaje i nazywa różne pojazdy,
- rozpoznaje i nazywa samochody specjalistyczne
- poznaje zawód kucharza,
- używa pojęć: książka kucharska, przepis,
- ogląda książki kucharskie,
- wymienia swoje ulubione potrawy
- rozmawia z pracownikami na temat przygotowania posiłków