ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŻDZIERNIK 2022r.
Nauczyciel: Anna Cybula
Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia: Agnieszka Słowińska, Daria Szyszkowska
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Jesień w sadzie”
II Blok tematyczny: „Jesień w ogrodzie”
III Blok tematyczny: „O sobie samym”
IV Blok tematyczny: „Nasze zmysły”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
- potrafi segregować według przyjętych kryteriów,
- wie co znaczy mało, dużo, tyle samo,
- potrafi liczyć do 5,
- z pomocą nauczyciela tworzy zbiory,
- zna określenie pod i nad,
- potrafi wyjaśnić znaczenie słów: sad, targ,
- nazywa owoce z polskich sadów,
- kształtuje nawyki prozdrowotne i wie, że owoce są źródłem witamin, - wie co trzeba robić by warzywa lepiej rosły,
- wie jaka pogoda jest potrzebna do ich wzrostu.
Aktywność artystyczna:
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
- potrafi kreślić palcem ( z wykorzystaniem farb ) na białej kartce elementy nieożywione np. jabłko - tworzy z plasteliny kształty owoców i warzyw,
- poznaje technikę plastyczną – masa solna, wie, jakie produkty potrzebne są do jej wykonania, - lepi z masy solnej jeża,
- rozpoznaje techniki plastyczne: malowanie kredką, malowanie farbą, stemplowanie,
- posługuje się przyborami i narzędziami: kredka, pędzel, stemple,
- potrafi tworzyć kompozycje płaskie według własnego pomysłu i wzoru,
Aktywność kulinarna (społeczna)
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija wiedzę dotyczącą prawidłowego odżywiania się,
-rozpoznaje za pomocą zmysłu – smaku, węchu, dotyku wybrane warzywa i owoce, -wie, jakie produkty potrzebne są do wykonania sałaki jarzynowej,
-wzbogaca swój słownik o pojęcia: zapasy, dżem, sok warzywny, kompot owocowy,
-poznaje etapy powstania z ziarna zbóż pieczywa i wie, kto pracuje przy produkcji pieczywa, -potrafi właściwie dobrać garderobę do warunków atmosferycznych,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozwija umiejętności słuchania dłuższych utworów literackich, - udziela odpowiedzi na pytania dotyczące czytanego tekstu,
- kształtuje umiejętności kreślenia palcem po śladzie,
- utrwala poprawność gramatyczną,
-potrafi zastosować określenia deszczu: kapuśniaczek, ulewa, - kształtuje umiejętności kreślenia palcem po śladzie,
- potrafi odgrywać scenki dramowe pokazując różne emocje, Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Małe czerwone jabłuszko”, „Kolczasty jeż”, „Ja lubię dżem”, „Zjadaj miód”,
-potrafi wyczuć ciężar własnego ciała,
-potrafi zachować płynność ruchów,
-porusza się zgodnie z poleceniem: chodzi po śladach, przeskakuje, skacze obunóż, biegnie po śladzie,
-ćwiczy utrzymanie właściwej postawy, potrafi podskakiwać w miejscu, maszeruje po obwodzie koła, tańczy zgodnie z partnerem, potrafi wykonać poskoki obunóż, potrafi czołgać się pod przeszkodą,
-wyklaskuje proste rytmy.