Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze PAŹDZIERNIK
- Uczestniczy w swobodnych rozmowach z dziećmi i N.
- Wypowiada się na interesujący je temat w małych zespołach
- Słucha krótkich utworów literackich, odpowiada na pytania dotyczące ich treści.
- Rozumie i dostosowuje się do słownych poleceń
- Dostrzega i nazywa zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie.
- Poznaje dary jesieni: jabłko, orzechy, kasztany, jarzębinę, grzyby.
- Poznaje liście, ich wygląd w powiększeniu, budowę.
- Poznaje środowisko przyrodnicze: park, las.
- Wie, jak ludzie i zwierzęta przygotowują się do zimy – zapasy.
- Rozpoznaje nasiona i ziarna dla ptaków: słonecznik.
- Wie, że należy dokarmiać zwierzęta zimą.
- Poznaje pracę leśnika.
- Zna i stosuje pojęcie: taki sam
- Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie.
- Swobodnie posługuje się kredkami.
- Kreśli kropki.
- Tworzy pracę plastyczną w małym zespole – tworzy kompozycje z przygotowanych przez N. elementów.
- Śpiewa piosenki w grupie i indywidualnie.
- Rozróżnia tempo do marszu i do biegu oraz szybko, wolno
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
- Stara się w sposób dokładny naśladować N. w wykonywaniu ćwiczeń.
- Bawi się na przedszkolnym placu zabaw z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w sposób bezpieczny.
- Wie, dlaczego należy spożywać warzywa.
- Smakuje warzywa na surowo i w innej postaci, np. gotowane, przetwory.
- Wie, że warzywa myje się przed spożyciem.
- Wie, że są grzyby, których nie wolno pod żadnym pozorem spożywać