Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - grudzień 2022

Liczba odwiedzających: 168

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDKATYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2022

NAUCZYCIELE: Milena Kurpiewska, Daria Pisarska, Dorota Stankiewicz

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Tu rosły paprocie”

II Blok tematyczny: „Nadchodzi zima”

III Blok tematyczny: „Święta, święta”

IV Blok tematyczny: „Kalendarz”

Aktywność artystyczna: zamierzone osiągnięcia dzieci:
-
maluje na podkładzie z kaszy manny,

-układa z włóczki wymyślone sylwety dinozaura,

-maluje obraz o tematyce zimowej na kartkach o różnej fakturze,

-tworzy zimowy krajobraz przy użyciu kleju i soli,

-doskonali motorykę małą,

-wycina,

-wykonuje choinkę z papieru techniką origami,

-poprawnie posługuje się nożyczkami,

-sprawnie posługuje się przyborami i narzędziami,

-wykonuje łańcuch na choinkę, łącząc ze sobą różne materiały,

-dba o porządek w toku i po pracy,

-maluje farbami.

 

Aktywność matematyczno-przyrodnicza: zamierzone osiągnięcia dzieci:

-mierzy długość przedmiotów poprzez porównywanie ich między sobą,

-stosownie używa określeń: dłuższy, krótszy, takiej samej długości,

-zna produkty powstałe z węgla,

-odróżnia węgiel kamienny od węgla drzewnego,

-ustawia figury według podanego porządku (od najmniejszego do największego i odwrotnie),

-rozpoznaje i wskazuje cyfrę 6,

-rozumie sens dodawania,

-dostrzega cykliczność pór roku,

-wie, kiedy jest szron, kiedy pada śnieg lub grad, kiedy jest zamieć, a kiedy- odwilż,

-zna budowę termometru,

-rozpoznaje i wskazuje cyfrę 0,

-zna nazwy drzew iglastych,

-potrafi klasyfikować obrazki według danego kryterium,

-korzysta ze zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych,

-liczy zdania w wypowiedzi na zbiorach zastępczych (klocki), -zna zasady bezpiecznej
zabawy zimowej,

-wyciąga wnioski,

-zna nazwy miesięcy i wymienia je w odpowiedniej kolejności,

-potrafi dopasować odpowiednio nazwy miesięcy do pór roku,

-kształtuje umiejętności dodawania i odejmowania na podstawie manipulowania przedmiotami.



Aktywność teatralno-literacka: zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozpoznaje i nazywa literę l: małą i wielką, drukowaną,

-rozwija pamięć słuchową,

-recytuje wiersz,

-rozpoznaje i nazywa literę y: małą i drukowaną,

-rozpoznaje i nazywa literę r: małą i wielką, drukowaną,

-wypowiada się pełnymi zdaniami,

-wykonuje ćwiczenia narządów mowy,

-posługuje się różnym natężeniem mowy, jak szept, mowa cicha i głośna,

-rytmizuje wypowiedzi,

-rozwiązuje zagadki.

 

Aktywność olimpijska: zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rytmizuje tekst w połączeniu z prostym ruchem,

-aktywnie uczestniczy w zajęciach gimnastycznych,

 -reaguje w odpowiedni sposób na różnice dynamiczne w piosence,

-ćwiczy równowagę,

- kształtuje prawidłowo postawę ciała,

- zgodnie współpracuje z partnerem,

-odróżnia refren od zwrotki,

-gra na trójkącie,

-wystukuje podany rytm na trójkącie

-interpretuje muzykę za pomocą form ruchowych,

-odtwarza rytm za pomocą tamburyna,

-dobiera melodię do rymowanki,

-usprawnia koordynację muzyczno-ruchową,

-kształtuje płynność ruchową

Aktywność kulinarna: zamierzone osiągnięcia dzieci:

-wie jak powstaje węgiel,

-zna podobieństwa i różnice między kopalnią soli, a kopalnią węgla kamiennego,

-zna zasady bezpiecznej zabawy zimowej,

-podaje określenia opisujące śnieg i lód,

-wymienia zwyczaje świąteczne kultywowane w jego domu,

-zna zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia w różnych krajach europejskich.