ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDKATYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2022
NAUCZYCIELE: Milena Kurpiewska, Daria Pisarska, Dorota Stankiewicz
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Tu rosły paprocie”
II Blok tematyczny: „Nadchodzi zima”
III Blok tematyczny: „Święta, święta”
IV Blok tematyczny: „Kalendarz”
Aktywność artystyczna: zamierzone osiągnięcia dzieci:
-maluje na podkładzie z kaszy manny,
-układa z włóczki wymyślone sylwety dinozaura,
-maluje obraz o tematyce zimowej na kartkach o różnej fakturze,
-tworzy zimowy krajobraz przy użyciu kleju i soli,
-doskonali motorykę małą,
-wycina,
-wykonuje choinkę z papieru techniką origami,
-poprawnie posługuje się nożyczkami,
-sprawnie posługuje się przyborami i narzędziami,
-wykonuje łańcuch na choinkę, łącząc ze sobą różne materiały,
-dba o porządek w toku i po pracy,
-maluje farbami.
Aktywność matematyczno-przyrodnicza: zamierzone osiągnięcia dzieci:
-mierzy długość przedmiotów poprzez porównywanie ich między sobą,
-stosownie używa określeń: dłuższy, krótszy, takiej samej długości,
-zna produkty powstałe z węgla,
-odróżnia węgiel kamienny od węgla drzewnego,
-ustawia figury według podanego porządku (od najmniejszego do największego i odwrotnie),
-rozpoznaje i wskazuje cyfrę 6,
-rozumie sens dodawania,
-dostrzega cykliczność pór roku,
-wie, kiedy jest szron, kiedy pada śnieg lub grad, kiedy jest zamieć, a kiedy- odwilż,
-zna budowę termometru,
-rozpoznaje i wskazuje cyfrę 0,
-zna nazwy drzew iglastych,
-potrafi klasyfikować obrazki według danego kryterium,
-korzysta ze zmysłów podczas obserwacji przyrodniczych,
-liczy zdania w wypowiedzi na zbiorach zastępczych (klocki), -zna zasady bezpiecznej
zabawy zimowej,
-wyciąga wnioski,
-zna nazwy miesięcy i wymienia je w odpowiedniej kolejności,
-potrafi dopasować odpowiednio nazwy miesięcy do pór roku,
-kształtuje umiejętności dodawania i odejmowania na podstawie manipulowania przedmiotami.
Aktywność teatralno-literacka: zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozpoznaje i nazywa literę l: małą i wielką, drukowaną,
-rozwija pamięć słuchową,
-recytuje wiersz,
-rozpoznaje i nazywa literę y: małą i drukowaną,
-rozpoznaje i nazywa literę r: małą i wielką, drukowaną,
-wypowiada się pełnymi zdaniami,
-wykonuje ćwiczenia narządów mowy,
-posługuje się różnym natężeniem mowy, jak szept, mowa cicha i głośna,
-rytmizuje wypowiedzi,
-rozwiązuje zagadki.
Aktywność olimpijska: zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rytmizuje tekst w połączeniu z prostym ruchem,
-aktywnie uczestniczy w zajęciach gimnastycznych,
-reaguje w odpowiedni sposób na różnice dynamiczne w piosence,
-ćwiczy równowagę,
- kształtuje prawidłowo postawę ciała,
- zgodnie współpracuje z partnerem,
-odróżnia refren od zwrotki,
-gra na trójkącie,
-wystukuje podany rytm na trójkącie
-interpretuje muzykę za pomocą form ruchowych,
-odtwarza rytm za pomocą tamburyna,
-dobiera melodię do rymowanki,
-usprawnia koordynację muzyczno-ruchową,
-kształtuje płynność ruchową
Aktywność kulinarna: zamierzone osiągnięcia dzieci:
-wie jak powstaje węgiel,
-zna podobieństwa i różnice między kopalnią soli, a kopalnią węgla kamiennego,
-zna zasady bezpiecznej zabawy zimowej,
-podaje określenia opisujące śnieg i lód,
-wymienia zwyczaje świąteczne kultywowane w jego domu,
-zna zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia w różnych krajach europejskich.