GRUDZIEŃ

Liczba odwiedzających: 172

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Grudzień 2022r.

NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska

WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak

TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Jak wyglądał świat przed milionami lat?”
II Blok tematyczny: „Już niedługo zima”
III Blok tematyczny: „Idą święta”
IV Blok tematyczny: „Nowy Rok”


Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zna podstawowe informacje o zwierzętach prehistorycznych; np. kiedy żyły, czy teraz żyją, gdzie można
poznać je bliżej ?,
-porównuje przedmioty – obrazki: takie same, inne, pasuje, nie pasuje oraz dostrzega
różnicę w wyglądzie przedmiotów,
-przelicza w dostępnym mu zakresie,
-potrafi określić położenie przemiotu: przed, za, obok,
-potrafi wykorzystać zmysły: wzroku i węchu do prostych obserwacji przyrodniczych pod kierunkiem
nauczyciela,
-porusza się po macie kodującej według wskazówek n-la,
-dostrzega zjawiska atmosferyczne oraz nazywa zjawiska związane z porą roku: wiatr, deszcz, śnieg,
mgła, szron, burza, chmury.

Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rysuje wg wskazówek n-la prostą postać dinozaura,
-kreśli linie i kształty na dużej płaszczyźnie,
-kształtuje umiejętności prawidłowego nazewnictwa ubrań oraz potrafi wskazać ubrania
letnie i zimowe,
-potrafi odpowiadać na proste pytania dotyczące treści wiersza i rysuje zgodnie z treścią wiersza,
-potrafi na miarę swoich możliwości mówić wolno i w miarę wyraźnie,
-podejmuje próby budowania wypowiedzi na określony temat.

Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „A Mikołaj pędzi ...”, „Śpij”,
-uczestniczy w zabawach ze śpiewem – kolędowaniem,
-koryguje postawę ciała podczas stania i siedzenia,
-ćwiczy poruszanie się na czworakach,
-utrzymuje równowagę podczas przejścia po torze,
-uczestniczy w zabawach z elementami rzutu, celowania, skoku, podskoku,
-ćwiczy zgodnie z partnerem,
-rozpoznaje dynamikę utworów: cicho, głośno oraz rozpoznaje i nazywa tempo: wolno, szybko,
-podejmuje próby określania nastroju słuchanego utworu.

Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje etapy pracy podczas przygotowywania gofrów i wie, jakie składniki są niezbędne do ich
wykonania, poznaje właściwości białka i uczestniczy w ubijaniu piany z białek,
-wie, jak należy się zachować przy stole podczas wspólnej degustacji,
-potrafi prawidłowo nakryć do stołu,
-potrafi wskazać elementy pasujące do bożonarodzeniowego stołu oraz potrafi wymienić 1-2 wigilijne
potrawy.

Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija sprawność ruchów ręki (obręczy barkowej),
-wie, jak wykonać gwiazkę z rolek po papierze toaletowym,
-kształtuje umiejętność posługiwania się klejem,
-dba o estetyczny wygląd świątecznej ozdoby,
-rysuje proste rysunki i potrafi o nich opowiadać.