Luty 2021r.

Liczba odwiedzających: 334

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE 
NA MIESIĄC  LUTY  2021r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Ewa Chmielewska
WSPIERAJĄCY: Magdalena Kołak,

TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny:  „Zimowe zabawy”
II Blok tematyczny: „W krainie wiecznych lodów”
III Blok tematyczny: „Z ekologią na Ty” -  realizacja projektu „Ekokulturalne przedszkole”
IV Blok tematyczny: „Las zimą”

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- poznaje znaczenie słowa „termometr” i wie, do czego służy termometr,
- rozróżnia i nazywa prawą i lewą stronę swojego ciała, 
- zna zwierzęta krainy wiecznych lodów,
- dodaje i odejmuje przedmioty w dostępnym zakresie ustalając ich liczbę, 
- prawidłowo segreguje podstawowe rodzaje odpadów, 
- liczy w dostępnym zakresie przedmioty wkładane do pudełka, 
- wie, dlaczego i czym należy dokarmiać ptaki zimą,
- wie, że drzewa iglaste nie gubią igieł na zimę (z wyjątkiem modrzewia),
- poznaje znaczenia słowa „trop”,
- wie, jakie ślady na śniegu zostawia sarna, dzik, zając i wilk,
- segreguje szyszki poznanych drzew iglastych,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- poznaje linię melodyczną i słowa piosenek: „Foka”, „Radosna piosenka”, „Ptaszek”, 
- interpretuje ruchem muzykę klasyczną, rozwija wrażliwość na zmianę charakteru muzyki,
- śpiewa wysokim, niskim głosem, śpiewa: szybko, wolno, śpiewa: cicho, głośno,
- wzmacnia mięśnie rąk i nóg, 
- doskonali podania i chwyty,
- ćwiczy motorykę dużą podczas ćwiczeń fizycznych: marsz, bieg, podskoki,
- ćwiczy zachowanie równowagi własnego ciała,
- ćwiczy mięśnie: ramion i tułowia,
Aktywność teatralno – literacka: 
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- uważnie słucha czytany utwór literacki, 
- ćwiczy umiejętność formułowania wypowiedzi na podany temat,
- udziela odpowiedzi na pytania dotyczące czytanego tekstu,  
- zna, znaczenie słowa „igloo”, 
- poznaje życie i zwyczaje Eskimosów,
- potrafi dzielić wyrazy na sylaby,  
Aktywność kulinarna: 
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- za pomocą zmysłu dotyku rozróżnia materiały miękkie, włóczki, futro,
- poznaje sposób wykonania papieru czerpanego,
- poznaje sposób wykorzystania surowca wtórnego do produkcji papieru czerpanego,
- bierze udział w produkcji papieru czerpanego,
- rozumie potrzebę dokarmiania zwierząt zimą,
- wie, jakie pokarmy znajdują się w karmniku, a jakie w paśniku,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
- rozwija umiejętność posługiwania się plasteliną, 
- maluje pędzlem farbami plakatowymi,
- wycina nożyczkami,
- używa kleju,
- rysuje kredkami ołówkowymi.