ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Luty 2021r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny:”Baśnie, bajki, bajeczki”
II Blok tematyczny:„Muzyka wokół nas”
III Blok tematyczny:„Nie jesteśmy sami w kosmosie”
IV Blok tematyczny:„Mój wymarzony zawód”
Aktywność sportowo - muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-ćwiczy mięśnie dolnych partii ciała: tułowia, nóg,
-ćwiczy mięśnie grzbietu, szyi,
-wykonuje rytmicznie wyprosty, przysiady, skłony,
-kształtuje zręczność i precyzję ruchów,
-potrafi wykonać akcent metryczny – na raz,
-wykonuje rytmicznie ruchy: tupie, podskakuje,
-poznaje instrument perkusyjny – trójkąt,
- rozróznia dżwięki wysokie i niskie,
- ćwiczy równowagę.
- rozpoznaje nastrój muzyczny
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-doskonali umiejętność kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych;
- wie, jak powstaje cień,
- zna zawody użyteczności publicznej,
- zna numery alarmowe,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zapoznaje się z obrazem graficznym głoski n,b,p;
-doskonali umiejętności budowania schematów wyrazowych; analizy i syntezy głoskowej wyrazów,
-ćwiczy umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i potrafi o nich opowiadać,
- rozwija mowę czynną poprzez samodzielne tworzenie wypowiedzi,
- wzbogaca słownictwo,
- potrafi okreslić swoje marzenia
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija sprawności manualne i umiejętności posługiwania się nożyczkami;
-doskonali percepcję wzrokową i umiejętności odzwierciedlania układów przestrzennych;
-doskonali umiejętności pracy w grupie i wspólnego wykonywania projektów;
-potrafi określić pojęcie negatywny i pozytywny za pomocą koloru,
-rozwija wyobraźnię twórczą i umiejętności łączenia różnych elementów w czasie wykonywania instrumentu;
-potrafi wykonać różdżkę z patyczków i foli aluminiowej,
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
- wzbogaca wiedzę na temat Układu Słonecznego;
- zapoznaje się z ruchami Ziemi i ich konsekwencjami dla człowieka;
- zapoznaje się z obrazem graficznym cyfry 8, 9,
- doskonali umiejętność klasyfikowania zwierząt według podanych kryteriów;
- klasyfikuje figury geometryczne,
- poznaje przyczyny opadów i topnienia śniegu,
- potrafi określić właściwości śniegu: jego kolor, stan skupienia, zapach,
Luty 2021 r.
Liczba odwiedzających:
313