Marzec 2021 r.

Liczba odwiedzających: 301

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
MIESIĄC: Marzec 2021 r.

TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Zwierzęta naszych pól i lasów”
II Blok tematyczny: „Marcowa pogoda”
III Blok tematyczny: „Wiosenne przebudzenia”
IV Blok tematyczny: „Wiosenne powroty”

Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „W lesie”, „Wołanie wiosny”, „Nareszcie wiosna”, „Bocianek”,
-wystukuje rytm na wybranych instrumentach muzycznych – marakasy, trójkąty, kastaniety, bębenek, tamburyny,
-reaguje na sygnały: ustne, dźwiękowe,
-ćwiczy mięśnie tułowia,
-rozwija umiejętności poprawnego wykonywania skłonów i wyprostów,
-wzmacnia mięśnie brzucha i nóg,
-potrafi wykonać ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu,
-rozwija umiejętności wykonywania ćwiczeń z piłką: podanie, rzut, chwyt, toczenie i potrafi podać piłkę bokiem, górą, od dołu,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje produkty pochodzenia zwierzęcego,
-wzbogaca wiedzę na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka,
-poszerza wiadomości związane ze znajomością piramidy zdrowia,
-poznaje znaczenie słowa „witamina”, „nowalijka”,
-potrafi dopasować produkt do witaminy, która jest w nim zawarta,
-wie, jak założyć uprawę nasion na kiełki,
-poznaje właściwości jajka w dwóch postaciach, poprzez doświadczanie i wnioskowanie,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-potrafi tworzyć krótkie opowiadania i przedstawiać je w formie scenicznej,
-kształtuje umiejętności tworzenia rymów,
-udziela odpowiedzi – formułuje spójne wypowiedzi,
-rozwija umiejętności rozpoznawania litery: u, c, j, ł, ( w czterech wariantach) i je kreśli po śladzie i samodzielnie,
-czyta sylaby utworzone z poznanych liter,
-uzupełnia braki w wyrazach i tworzy nowe wyrazy,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zapoznaje się ze znaczeniem pojęcia „album”, „kolaż”,
-potrafi wyciąć, skleić elementy według wzoru,
-wykonuje wg schematu plaster miodu,
-poznaje reprodukcje malarską Claude a Moneta„Wiosna”,
-potrafi wskazywać ciepłe i zimne barwy na obrazie,
-tworzy kompozycję kwiatową poprzez odbycie przedmiotu na papierze,
-potrafi wykonać sylwetkę bociana z wykorzystaniem krepiny,
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-segreguje zwierzęta na ssaki, ptaki i owady,
-zna wygląd i cechy charakterystyczne trzech gatunków zwierząt,
-utrwala nazwy roślin występujących wiosną w parkach, lasach,
-potrafi określić materiał badawczy jakim jest ziemia,
-zna wieloznaczność znaczenia słowa „ziemia”,
-nazywa i potrafi opisać wybrane gatunki ptaków i wie, jaką rolę pełnią ptaki w życiu człowieka,
-dostrzega efekt odbicia i symetrii,
-dostrzega regularność w kształtach różnych przedmiotów i na zdjęciach zwierząt,
-rozwija umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego,
-rozwija umiejętność posługiwania się liczebnikami , również w aspekcie porządkowym w zakresie 10.