Styczeń 2023r.

Liczba odwiedzających: 157

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Grupa Smakusie

 

NA MIESIĄC Styczeń 2023r.

NAUCZYCIELE: Paulina Kitlińska, Danuta Czechowska

 

Tematy kompleksowe:

I Blok tematyczny: „Nadeszła zima- zwierzęta są głodne”

Termin realizacji 02-06.01.2023

II Blok tematyczny: „Sporty zimowe- zabawy na śniegu”

Termin realizacji 09-13.01.2023

III Blok tematyczny: „Nasi kochani dziadkowie”

Termin realizacji 16-20.01.2023

IV Blok tematyczny: „Karnawał”

Termin realizacji 23-27.01.2023

V Blok tematyczny „Muzyka jest wszędzie”

Termin realizacji 30.01-03.02.2023

 

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci:

- utrwala wygląd i nazwy wybranych figur geometrycznych,

- układa z figur geometrycznych różne kształty,

- wie, dlaczego ziemia zamarza,

- chętnie uczestniczy w zabawach badawczych

- uważnie ogląda teatrzyk,

- wypowiada się całymi zdaniami,

- lepi figurkę ptaka z plasteliny,

- wyrabia umiejętność współdziałania w grupie,

- zna ciekawostki o wybranych ptakach

- rozwija umiejętność liczenia,

- określa cechy wielkościowe

- stosuje pojęcia związane z położeniem przedmiotów w przestrzeni

- poprawnie określa przyczyny i skutki bezpiecznych i niebezpiecznych zabaw, opisując prezentowane obrazki,

- wymienia zasady zachowania bezpieczeństwa w trakcie zimowych zabaw,

- zna sporty zimowe

- segreguje według kolorów,

- porównuje, gdzie jest więcej, a gdzie mniej,

- wypowiada się na temat wiersza, recytuje go,

- kończy zdania dotyczące dziadka,

- cieszy się z kontaktów z dziadkami,

- zna przepis na zdrową herbatę

-nazywa zabawki z dzieciństwa dziadków

-nazywa członków rodziny

- nadaje modelinie kształt serduszka,

- starannie wykonuje pracę plastyczną,

- zauważa elementy twarzy (oczy, nos, usta)

-rozumie pojęcia: karnawał, przebierańcy

-  porusza się ślimak i jak sarna

- właściwie reaguje na tempo w muzyce

-  swobodnie tańczy do muzyki

- rozumie, że każdy dźwięk może być muzyką

- rozwija ekspresję twórczą, wie, że instrumenty można tworzyć ze wszystkiego

- samodzielnie wykonuje grzechotkę

- obcuje z muzyką klasyczną

- wie, kim jest F.Chopin

- rozpoznaje dotykiem kształt instrumentu muzycznego

-próbuje „zaśpiewać” wymyśloną melodię podczas „rozmowy”

-poznaje instrumenty perkusyjne, próbuje zapamiętać ich nazwy

-potrafi rozpoznać różne dźwięki

-poznaje i śpiewa nową piosenkę

-wie, co to nuty, klucz wiolinowy i pięciolinia

- wymyśla, prezentuje i powtarza rytmy dźwiękowe,

- liczy usłyszane dźwięki.