ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Grupa Smakusie
NA MIESIĄC Styczeń 2023r.
NAUCZYCIELE: Paulina Kitlińska, Danuta Czechowska
Tematy kompleksowe:
I Blok tematyczny: „Nadeszła zima- zwierzęta są głodne”
Termin realizacji 02-06.01.2023
II Blok tematyczny: „Sporty zimowe- zabawy na śniegu”
Termin realizacji 09-13.01.2023
III Blok tematyczny: „Nasi kochani dziadkowie”
Termin realizacji 16-20.01.2023
IV Blok tematyczny: „Karnawał”
Termin realizacji 23-27.01.2023
V Blok tematyczny „Muzyka jest wszędzie”
Termin realizacji 30.01-03.02.2023
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
- utrwala wygląd i nazwy wybranych figur geometrycznych,
- układa z figur geometrycznych różne kształty,
- wie, dlaczego ziemia zamarza,
- chętnie uczestniczy w zabawach badawczych
- uważnie ogląda teatrzyk,
- wypowiada się całymi zdaniami,
- lepi figurkę ptaka z plasteliny,
- wyrabia umiejętność współdziałania w grupie,
- zna ciekawostki o wybranych ptakach
- rozwija umiejętność liczenia,
- określa cechy wielkościowe
- stosuje pojęcia związane z położeniem przedmiotów w przestrzeni
- poprawnie określa przyczyny i skutki bezpiecznych i niebezpiecznych zabaw, opisując prezentowane obrazki,
- wymienia zasady zachowania bezpieczeństwa w trakcie zimowych zabaw,
- zna sporty zimowe
- segreguje według kolorów,
- porównuje, gdzie jest więcej, a gdzie mniej,
- wypowiada się na temat wiersza, recytuje go,
- kończy zdania dotyczące dziadka,
- cieszy się z kontaktów z dziadkami,
- zna przepis na zdrową herbatę
-nazywa zabawki z dzieciństwa dziadków
-nazywa członków rodziny
- nadaje modelinie kształt serduszka,
- starannie wykonuje pracę plastyczną,
- zauważa elementy twarzy (oczy, nos, usta)
-rozumie pojęcia: karnawał, przebierańcy
- porusza się ślimak i jak sarna
- właściwie reaguje na tempo w muzyce
- swobodnie tańczy do muzyki
- rozumie, że każdy dźwięk może być muzyką
- rozwija ekspresję twórczą, wie, że instrumenty można tworzyć ze wszystkiego
- samodzielnie wykonuje grzechotkę
- obcuje z muzyką klasyczną
- wie, kim jest F.Chopin
- rozpoznaje dotykiem kształt instrumentu muzycznego
-próbuje „zaśpiewać” wymyśloną melodię podczas „rozmowy”
-poznaje instrumenty perkusyjne, próbuje zapamiętać ich nazwy
-potrafi rozpoznać różne dźwięki
-poznaje i śpiewa nową piosenkę
-wie, co to nuty, klucz wiolinowy i pięciolinia
- wymyśla, prezentuje i powtarza rytmy dźwiękowe,
- liczy usłyszane dźwięki.