ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
MIESIĄC : Kwiecień 2021 r.
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Wiosenne powroty – c.d.”
II Blok tematyczny: „Wielkanoc”
III Blok tematyczny: „Dbamy o przyrodę”
IV Blok tematyczny: „Moja miejscowość, mój region”
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Podwórkowa awantura”,„Dbajmy o przyrodę”; „Wielkanoc”; „to tu”,
-ćwiczy duże grupy mięśniowe,
-ćwiczy równowagę,
-kształtuje umiejętności chwytu i rzutu do celu,
-ćwiczy mięśnie szyi.
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-wie jakie korzyści płyną z hodowli zwierząt;
-zapoznaje się ze znaczeniem urzędu miasta i pracą urzędników;
-kształtuje umiejętności kulturalnego zachowania się podczas spotkania z prezydentem miasta;
-poszerza wiedzę na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych;
-wie, jakie zdrowotne właściwości posiada jajko,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija umiejętności rozpoznawania litery: ż, h, f ( w czterech wariantach) i je kreśli po śladzie i samodzielnie,
-czyta sylaby utworzone z poznanych liter,
-uzupełnia braki w wyrazach i tworzy nowe wyrazy,
-wzbogaca słownik, rozwija umiejętności płynnego wypowiadania się na zadany temat oraz budowania poprawnych wypowiedzi;
-doskonali umiejętności rozwiązywania krzyżówek;
-rozwija umiejętności budowania schematów wyrazowych oraz układania wyrazów z rozsypanki literowej;
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-uwrażliwia się na piękno przyrody uwiecznionej na obrazach; rozwija umiejętności opisywania oglądanych reprodukcji;
-zapoznaje się z podziałem kolorów na barwy ciepłe i zimne oraz podstawowe i pochodne;
-rozbudza chęć do eksperymentowania z kolorami oraz tworzenia nowych barw
-rozwija sprawność manualną oraz wyobraźnię twórczą podczas wykonywania własnej pisanki;
-zapoznaje się z różnymi stylami projektowania budynków (w zależności np. od klimatu)
-rozwija umiejętności logicznego myślenia i odnajdywania cech wspólnych w pozornie różnych budowlach;
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poszerza swą wiedzę na temat wsi i zwierząt z wiejskiego podwórka;
-potrafi umieścić zwierzę w odpowiednim „domu”;
-kształtuje umiejętności pracy z mapą świata lub globusem; określania jaką powierzchnię zajmują wody i lądy;
-zapoznaje się z różnymi gatunkami żab występujących w Polsce oraz ich znaczeniem w przyrodzie;
-zapoznaje się z cyklem rozwojowym żab;
-rozwija umiejętności dokonywania zapisów liczbowych zgodnie z zadaniem matematycznym;
-zapoznaje się z etapami wykluwania piskląt;
-rozwija umiejętności dostrzegania cech charakterystycznych dla małych i dużych miast oraz porównywania ich;
-rozwija umiejętności porównywania ciężaru różnych przedmiotów;
Kwiecień 2021 r.
Liczba odwiedzających:
317