ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Styczeń 2023r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska
WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Kiedy wszędzie jest biało”
II Blok tematyczny: „Zima i zwierzęta”
III Blok tematyczny: „Babcia i dziadek”
IV Blok tematyczny: „Bezpieczeństwo zimą”
V Blok tematyczny: „W karnawale same bale”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija umiejętności układania rytmu,
-rozwija umiejętności zilustrowania rytmu obrazkowego za pomocą ruchu,
-rozwija umiejętności wnioskowania na podstawie obserwowanych zmian, przewidywanie skutków,
-wie, jak powstaje lód, potrafi opowiedzieć o właściwościach śniegu i lodu,
-rozwija wiedzę na temat ptaków zimujących w Polsce,
-rozpoznaje wśród ptaków postaci: wróbla, gawrona, sroki, gila,
-układa obrazek względem siebie; nad sobą, przed sobą, za sobą, obok siebie,
-dostrzega rolę ostatniego liczebnika oznaczającego liczbę policzonych przedmiotów,
-poznaje położenie na mapie świata wybranych miejsc np. Brazylia,
-układa ciąg rytmiczny z dostrzeganiem przemienności dnia i nocy,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija pamięć słuchową poprzez próby zapamiętywania dni tygodnia,
-rozwija wyobraźnię i myślenie podczas odtwarzania prostych czynności dnia codziennego,
-potrafi naśladować swoją pracę, zabawę,
-układa obrazek z części, segreguje obrazki według ilości sylab w nazwie,
-potrafi układać i opowiadać proste historyjki obrazkowe,
-wzbogaca słownik o wyrażenia związane z tematyką sportów zimowych,
-rozwija umiejętności wyrażania ruchem określonego zadania,
-wie, jak należy się zachować w teatrze, potrafi rozmawiać o spektaklu teatralnym,
-łączy sprawnie kropki, tworząc obrazek,
-rozpoznaje podstawowe stroje karnawałowe po ich opisie słownym lub pokazie,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Tupu, tup po śniegu”, „Piosenka
dla babci i dziadka”, „Bałwankowa rodzina”, „Karnawałowy bal”
-wykonuje rymicznie czynności: krok, przysiad, podskok,
-uczy się przestrzegać danego mu czasu na wykonanie zadania ruchowego,
-porusza się płynnie lub na miarę swoich możliwości przy muzyce,
-wykonuje ćwiczenia równoważne w parach, porusza się bokiem, porusza się w pozycji pochylonej,
-rzuca do celu na odpowiednią dla siebie odległość,
-rozróżnia barwy dźwięków wydawanych przez wybrane instumenty,
-zna podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z atrakcji zimowych,
-poznaje akcesoria i sprzęt sportów zimowych,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-wie, co jedzą wybrane gatunki ptaków,
-nazywa artykuły ptasiego jedzenia,
-zna zasady kulturalnego zachowania się przy stole, potrafi samodzielnie nakryć do stołu,
-wie,że trzeba szanować osoby starsze,
-potrafi dobrać odpowiedni strój do panującej aury za oknem,
-podejmuje próby wyjaśnienia pojęcia „ubrać się na cebulkę”,
-poznaje właściwości cytryny, miodu i malin jako dodatku do herbaty,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-zna prostą technikę wykonania karmnika dla ptaków z wykorzystaniem papierowej rolki, sznurka i
taśmy dwustronno klejącej,
-lepi z plasteliny postać ptaka,
-kształtuje umiejętności sprawnego posługiwania się pędzlem i farbą,
-maluje pastą do zębów na ciemnym tle,
-doskonali umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej według zaplanowanego wzoru.