STYCZEŃ

Liczba odwiedzających: 167

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Styczeń 2023r.

NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska

WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Kiedy wszędzie jest biało”

II Blok tematyczny: „Zima i zwierzęta”

III Blok tematyczny: „Babcia i dziadek”

IV Blok tematyczny: „Bezpieczeństwo zimą”

V Blok tematyczny: „W karnawale same bale”

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija umiejętności układania rytmu,

-rozwija umiejętności zilustrowania rytmu obrazkowego za pomocą ruchu,

-rozwija umiejętności wnioskowania na podstawie obserwowanych zmian, przewidywanie skutków,

-wie, jak powstaje lód, potrafi opowiedzieć o właściwościach śniegu i lodu,

-rozwija wiedzę na temat ptaków zimujących w Polsce,

-rozpoznaje wśród ptaków postaci: wróbla, gawrona, sroki, gila,

-układa obrazek względem siebie; nad sobą, przed sobą, za sobą, obok siebie,

-dostrzega rolę ostatniego liczebnika oznaczającego liczbę policzonych przedmiotów,

-poznaje położenie na mapie świata wybranych miejsc np. Brazylia,

-układa ciąg rytmiczny z dostrzeganiem przemienności dnia i nocy,

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija pamięć słuchową poprzez próby zapamiętywania dni tygodnia,

-rozwija wyobraźnię i myślenie podczas odtwarzania prostych czynności dnia codziennego,

-potrafi naśladować swoją pracę, zabawę,

-układa obrazek z części, segreguje obrazki według ilości sylab w nazwie,

-potrafi układać i opowiadać proste historyjki obrazkowe,

-wzbogaca słownik o wyrażenia związane z tematyką sportów zimowych,

-rozwija umiejętności wyrażania ruchem określonego zadania,

-wie, jak należy się zachować w teatrze, potrafi rozmawiać o spektaklu teatralnym,

-łączy sprawnie kropki, tworząc obrazek,

-rozpoznaje podstawowe stroje karnawałowe po ich opisie słownym lub pokazie,

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Tupu, tup po śniegu”, „Piosenka

dla babci i dziadka”, „Bałwankowa rodzina”, „Karnawałowy bal”

-wykonuje rymicznie czynności: krok, przysiad, podskok,

-uczy się przestrzegać danego mu czasu na wykonanie zadania ruchowego,

-porusza się płynnie lub na miarę swoich możliwości przy muzyce,

-wykonuje ćwiczenia równoważne w parach, porusza się bokiem, porusza się w pozycji pochylonej,

-rzuca do celu na odpowiednią dla siebie odległość,

-rozróżnia barwy dźwięków wydawanych przez wybrane instumenty,

-zna podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z atrakcji zimowych,

-poznaje akcesoria i sprzęt sportów zimowych,

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-wie, co jedzą wybrane gatunki ptaków,

-nazywa artykuły ptasiego jedzenia,

-zna zasady kulturalnego zachowania się przy stole, potrafi samodzielnie nakryć do stołu,

-wie,że trzeba szanować osoby starsze,

-potrafi dobrać odpowiedni strój do panującej aury za oknem,

-podejmuje próby wyjaśnienia pojęcia „ubrać się na cebulkę”,

-poznaje właściwości cytryny, miodu i malin jako dodatku do herbaty,

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-zna prostą technikę wykonania karmnika dla ptaków z wykorzystaniem papierowej rolki, sznurka i

taśmy dwustronno klejącej,

-lepi z plasteliny postać ptaka,

-kształtuje umiejętności sprawnego posługiwania się pędzlem i farbą,

-maluje pastą do zębów na ciemnym tle,

-doskonali umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej według zaplanowanego wzoru.