STYCZEŃ

Liczba odwiedzających: 163

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC

Styczeń 2023 r.

NAUCZYCIELE: Justyna Hnatio, Joanna Grzegrzółka

I Blok tematyczny: „ Nadeszła zima”
Cele operacyjne:
Dziecko:
-kształtuje umiejętność uważnego słuchana utworu literackiego
-kształtuje umiejętność budowania spójnych odpowiedzi na pytania nauczyciela
-poznaje zapis graficzny litery „R' i „r”
-kreśli po śladzie i samodzielnie literę „R”
- podaje przykłady wyrazów na głoskę „R”'
-bierze czynny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
-rozwiązuje rebusy
-doskonali słuch fonematyczny
-rozpoznaje i pisze cyfrę 6
-przelicza elementy w zakresie 6
-przeprowadza eksperyment i wyciąga wnioski
-wie jak należy ubierać się zimą
-zna bezpieczne zimowe zabawy
-zna konsekwencje niebezpiecznych zimowych zabaw
-potrafi ocenić zachowanie innych
-współdziała w grupie

II Blok tematyczny: „Sporty zimowe”
Dziecko:
-kształtuje umiejętność uważnego słuchania utworu
-kształtuje umiejętność budowania spójnych odpowiedzi na pytania nauczyciela
-poznaje zapis graficzny litery „U” i „u”
-kreśli po śladzie i samodzielnie literę „U” i „u”
-dokonuje analizy i syntezy głoskowej
-wystukuje usłyszany rytm
-rozróżnia dźwięki instrumentów
-reaguje na dźwięk instrumentu
-rozpoznaje i piszę cyfrę „7”
-przelicza elementy w zakresie 7
-koloruje zgodnie z instrukcją
-rozpoznaje prawą i lewą stronę
-maluje do muzyki
-dba o estetykę pracy
-doprowadza pracę do końca

III Blok tematyczny: „Nasi kochani Dziadkowie”
Dziecko:

-kształtuje umiejętność uważnego słuchania utworu
-doskonali umiejętność spójnych i poprawnych gramatycznie wypowiedzi na dany
-śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego
-rozpoznaje zapis graficzny litery „S” i „s”
-kreśli po śladzie i samodzielnie literę „S” i „s”
-dokonuje analizy i syntezy głoskowej
-rozpoznaje i kreśli cyfrę „8”
-przelicza elementy w zakresie 8
-kontynuuje sekwencje z figur geometrycznych
-wie co znaczy okazywać szacunek
-układa obrazek z pociętych elementów
-wykonuje pracę plastyczną różnymi technikami
-doprowadza pracę do końca
-dba o estetykę pracy

IV Blok tematyczny: „Karnawał”
Dziecko:
-swobodnie wypowiada się na dany temat
-bierze aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych
- uważnie słucha utworu literackiego
-wypowiada się na określony temat
-doskonali słuch fonematyczny
-rozpoznaje zapis graficzny i kreśli litery „B” i „b”
-doskonali koordynację wzrokowo-ruchową
-rozwija umiejętności taneczne
-czerpie radość ze wspólnej zabawy w grupie
-rozpoznaje i piszę cyfrę „9”
-przelicza elementy w zakresie 9
-wykonuje proste działania na odejmowanie
-porównuje długości
-wzbogaca swój słownik o słowo „karnawał”
-zna zwyczaje karnawałowe w Polsce i na świecie
-opowiada co widzi na obrazku
-rozwiązuje zagadki
wykonuje pracę plastyczną
-dba o estetykę pracy
-doprowadza pracę do końca
-ozdabia wg własnego pomysłu

V Blok tematyczny „Muzyka jest wszędzie”
Dziecko:
-uważnie słucha wiersza
-wymienia elementy występujące w utworze
-dokonuje analizy i syntezy głoskowej
-poszerza swój słownik o nazwy instrumentów muzycznych
-rozpoznaje i piszę litery „N” i „n”
-porusza się do muzyki
-bierze czynny udział w ćwiczeniach gimnastycznych

-rozpoznaje zapis wartości nutowych
-wie jak wygląda klucz wiolinowy
-wystukuje podany rytm
-doskonali słuch fonematyczny
-rozpoznaje i piszę liczbę 10
-przelicza elementy w zakresie 10
-dodaje na konkretach w zakresie 10
-posługuje się liczebnikami porządkowymi
-poszerza swój słownik o pojęcie „gama”
-wymienia współczesne i dawne przedmioty do odtwarzania muzyki
-rozwiązuje zagadki
-doskonali sprawność manualna -doprowadza pracę do końca