ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Styczeń 2023r.
NAUCZYCIELE: Ewa Chmielewska, Aldona Podgórska
Tematy kompleksowe:
I Blok tematyczny: „Spotkania z ptakami w czasie zimy”
II Blok tematyczny: „Spotkanie z Panią Zimą”
III Blok tematyczny: „Nasi kochani Dziadkowie”
IV Blok tematyczny: „W karnawale same bale”
V Blok tematyczny: „Książeczki z naszej półeczki” - realizacja działań z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
• wykonuje ruchy naśladowcze,
• wie jak wygląda wróbel i sikorka,
• podejmuję próbę zapamiętania tekstu i melodii.
• bierze udział w zabawie ruchowej,
• reaguje na sygnał,
• określa położenie przedmiotów w przestrzeni,
• wymienia podstawowe różnice w budowie ptaków i zwierząt,
• sprawnie wykonuje ćwiczenie,
• odpowiada na pytania związane z wysłuchanym tekstem,
• uważnie słucha opowiadania, z zainteresowaniem śledzi losy bohaterów,
• szybko wykonuje czynność, którą sygnalizuje nauczyciel
• powtarza tekst równocześnie klaszcząc.
• używa zwrotów „nad”, „pod”, „za karmnikiem”
• maszeruje w kole wiązanym,
• starannie wypełnia kontur bałwanka, nazywa kolory, których używa podczas kolorowania,
• przeprowadza doświadczenia zgodnie z instruktażem,czerpie radość z doświadczania i eksperymentowania.
• poprawnie określa długość,
• potrafi czworakować,
• rozumie istniejącą więź między wnukami, a dziadkami,
• uczestniczy w zabawie przy muzyce,
• ćwiczy sprawność manualną podczas lepienia plasteliną, ćwiczy sprawność palców.
• rozwija narząd mowy wykonując ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne, wyrabia umiejętność, prawidłowego oddychania,
• wyrabia szacunek dla osób starszych, wie, że należy pomagać starszym osobom
• kojarzy następujące po sobie zdarzenia,
• wzbogaca wiedzę na temat otaczającego go świata,
• zna pojęcie „bal”, „karnawał”
• potrafi segregować według przyjętych kryteriów.
• rozumie z jakimi trudnościami spotyka się dziecko niepełnosprawne (bohater książki) na co dzień, dostrzega umiejętności niepełnosprawnego bohatera książki,
• rozwija umiejętność rzutu i chwytu podczas zabaw z piłką.