ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNENA MIESIĄC luty 2023r.
NAUCZYCIELE: Paulina Kitlińska, Danuta Czechowska
Tematy kompleksowe:
I Blok tematyczny: „Znamy te baśnie”
Termin realizacji: 06.02 - 10.02.2023r.
II Blok tematyczny: „W kosmosie/o układzie słonecznym”
Termin realizacji: 13.02 – 17.10.2023r.
III Blok tematyczny: „Chciałbym być matematykiem”
Termin realizacji: 20.02 – 24.02.2023r.
IV Blok tematyczny: „W kinie i w teatrze”
Termin realizacji: 27.02 – 03.03.2023r.
Zamierzone osiągnięcia dzieci
Dziecko:
- wie co to jest ciasto piernikowe i z czego jest zrobione,
- rozpoznaje zapachy wybranych przypraw,
- wie co to jest teatr i teatr kukiełkowy,
- wie co to jest kino, aktor, rekwizyt,
- potrafi wskazać bohaterów dobrych i złych z poznanych baśni,
- wykonuje starannie pracę plastyczną,
- podejmuje próbę opowiadania poznanych baśni,
- umie rozwiązywać proste zagadki słowne,
- potrafi działać w grupie,
- potrafi zaśpiewać refren piosenki, pt. „Kaczka dziwaczka”,
- reaguje ruchem na zmiany tempa i dynamiki utworu,
- rozwija koordynację ruchowo – wzrokowo- słuchową,
- potrafi: chodzić na czworakach, podskakiwać w miejscu,
- potrafi brokatem zdobić elementy pracy,
- podejmuje próby przełożenia na karton własnych spostrzeżeń,
- poznaje i zapamiętuje sekwencję liczb,
- poznaje zwierzęta, które przesypiają zimę,
- poznaje przykłady odpoczynku roślin w czasie zimy,
- potrafi ocenić, czy podana informacja jest prawdziwa czy fałszywa,
- poznaje etapy pracy i składniki podczas przygotowywania koktajlu mlecznego,
- poznaje właściwości jogurtu naturalnego,
- uważnie słucha wierszy i opowiadań ,
- odpowiada na pytania dotyczące opowiadań i wierszy,
- przelicza na konkretach w odpowiednim dla siebie zakresie,
- potrafi pogrupować przedmioty według określonej cechy,
- potrafi zaśpiewać refren piosenki „Ufoludki”,
- wykonuje rytmicznie czynności: krok, przysiad, podskok,
- poznaje Ziemię jako planetę i inne planety,
- wie, że Ziemia krąży wokół Słońca,
- kształtuje wiedzę na temat Układu Słonecznego,
- wie co oznacza, że coś jest lekkie, a coś ciężkie,
- wie czym mierzymy wagę,
- wie czym mierzymy długość i wzrost,
- wie co jest okrągłe,
- wybiera takie same figury geometryczne,
- dopasowuje cienie do kształtów.