Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - luty 2023

Liczba odwiedzających: 154

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC LUTY 2023 r.
NAUCZYCIELE: Milena Kurpiewska, Daria Pisarska, Dorota Stankiewicz


TEMATY KOMPLEKSOWE:

I Blok tematyczny: „Znamy te baśnie”
II Blok tematyczny: „O Układzie Słonecznym”
III Blok tematyczny: „Chciałbym być matematykiem”
IV Blok tematyczny: „W kinie i w teatrze”

Aktywność matematyczno – przyrodnicza:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozpoznaje i wskazuje liczbę 8,

-wie, jak powstaje papier,

-zna nazwy planet,

-rozumie pojęcie 'Układ Słoneczny',

-liczy w zakresie dziesięciu,

-wie, że Ziemia jest planetą,

-wyjaśnia dlaczego należy dbać o Ziemię,

-wie, na czym polega zjawisko powstawania dni i nocy,

-dostrzega przemienność i rytm miesięcy,

-mierzy długość dywanu krokami, stopa za stopą,

-mierzy objętość wody w butelkach tą samą miarą.

-porównuje ciężar przedmiotów na wadze szalkowej: cięższy, lżejszy, taki sam.

-waży na wadze szalkowej za pomocą klocków,

-ćwiczy umiejętność grupowania według danej cechy,

-używa liczebników porządkowych,

-rozwija umiejętność logicznego myślenia.

 

Aktywność teatralno – literacka:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozpoznaje i nazywa literę w: małą i wielką, drukowaną,

-zna etapy powstawania książki,

-wypowiada się pełnymi zdaniami,

- ćwiczy umiejętność słuchania ze zrozumieniem,

-rozpoznaje i nazywa głoskę f- małą i wielką, drukowaną,

-wyróżnia głoskę f w nagłosie i wygłosie prostych wyrazów,

-wykonuje ćwiczenia narządów mowy- warg, szczęk, języka, podniebienia, krtani wg pokazu nauczyciela,

-rozpoznaje i nazywa literę p: małą i wielką, drukowaną,

-wyróżnia głoskę p w nagłosie i wygłosie prostych wyrazów,

-układa rymy,

-wypowiada się pełnymi zdaniami,

-rozwiązuje zagadki,

-zna nazwy zawodów związanych z teatrem; aktor, reżyser, sufler, scenograf.

 

Aktywność sportowo – muzyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija szybką reakcję na sygnał dźwiękowy,

-dostrzega powtarzające się części utworu,

-rozpoznaje i nazywa tempo oraz dynamikę utworu

-poprawnie przyjmuje pozycje wyjściowe do ćwiczeń,

-rozwija ogólną sprawność fizyczną,

-śpiewa piosenkę „W Układzie Słonecznym”,

-śpiewa piosenkę „Magiczne miejsce”,

-odtwarza rytm za pomocą ciała,

-interpretuje muzykę za pomocą form ruchowych,

-wykonuje elementy tańca,

-rytmicznie oddycha podczas śpiewu,

-poznaje możliwości swojego ciała,

-poszukuje sposobów przedstawienia ruchu w przestrzeni.

 

Aktywność kulinarna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-zna zasady właściwego korzystania z książek,

-uczestniczy we wspólnym tworzeniu regulaminu korzystania z książek,

-wyjaśnia dlaczego należy dbać o Ziemię,

-zna zasady kulturalnego zachowania się podczas przedstawień teatralnych,

-ma świadomość dbałości o książki.

 

Aktywność artystyczna:

zamierzone osiągnięcia dzieci:

-rozwija sprawność manualną,

-rozwija pomysłowość i inwencję twórczą,

-dba o estetykę wykonania pracy,

-rozwija wyobraźnię,

-rozwija inwencję twórczą,

-wykonuje elementy wspólnej całości,

-zna technikę jaką jest kolaż,

-eksperymentuje w zakresie łączenia różnych technik i materiałów.