Luty 2023r.

Liczba odwiedzających: 150

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Luty 2023r.
NAUCZYCIELE: Ewa Chmielewska, Aldona Podgórska


Tematy kompleksowe:

I Blok tematyczny: Ulubione Potrafimy kulturalnie zachować się przy stole

III Blok tematyczny: Muzyka wokół nas

IV Blok tematyczny:Coś z niczego

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci:

potrafi wypowiedzieć się na temat swojej ulubionej bajki;
spokojnie czeka na swoją kolej, obdarza uwagą innych;
potrafi dopasować ilustrację do wysłuchanego fragmentu bajki;
doskonali percepcję wzrokową podczas składania w całość pociętego obrazka;
bierze udział w balu karnawałowym;
potrafi opisać swoje przebranie, powiedzieć w kogo się wcielił;
zgodnie bawi się z rówieśnikami;
rozwija poczucie rytmu i koordynację ruchową;
wysłuchuje poleceń nauczyciela, pracuje zgodnie z jego instrukcją;
rozwija wyobraźnię twórczą, potrafi wcielić się w role;
potrafi uważnie wysłuchać opowiadania;
odpowiada na pytania związane z wysłuchanym tekstem;
potrafi współpracować podczas wspólnego zadania;
poprawnie przelicza na konkretach; potrafi wskazać liczbę policzonych elementów; podejmuje próbę uszeregowania elementów od najmniejszego do największego;
bierze udział w zwiedzaniu przedszkolnej kuchni, wie jak należy się zachować, przestrzega zasad kultury i bezpieczeństwa
nazywa przedmioty i produkty z kuchni, rozpoznaje kuchenne urządzenia po odgłosach;
wyjaśnia, na czym polega praca kucharki,
segreguje łyżki według wielkości.
doskonali sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową; łączy obrazki, które do siebie pasują,
uczestniczy w zabawie, wie jak należy zachować się podczas posiłku
samodzielnie przygotowuje kanapki
rozpoznaje i nazywa podstawowe instrumenty oraz dźwięki przez nie wydawane;
sprawdza dźwięki wydawane przez różne przedmioty, podejmuje próby grania na nich;
podejmuje próbę określenia nastroju utworu muzycznego,
poznaje sylwetkę Fryderyka Chopina; wie kim jest kompozytor;wzbogaca swoją wiedzę i słownictwo o określenia związane z muzyką (kompozytor, dyrygent, orkiestra)
potrafi opisać trzymany w rękach przedmiot – gazetę, wie do czego gazety służą;
bierze udział w opowieści ruchowej, poprawnie wykonuje polecenia nauczyciela;
rozwija sprawność manualną
poznaje zasadę segregowania śmieci; wdraża się do dbania o środowisko przyrodnicze;
doskonali umiejętność uważnego słuchania oraz logicznego myślenia;
doskonali umiejętność szacowania „na oko”
doskonali umiejętność opisywania trzymanego przedmioty, dostrzegania jego cech dystynktywnych; rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów;
rozwija wrażliwość dotykową
porównuje wygląd, długość, kolory różnych przedmiotów (włóczek, sznurków, wstążek);
wykonuje pracę plastyczną zgodnie ze wskazówkami nauczyciela;
przezwycięża trudności, doprowadza zadanie do końca; wzbogaca swoje doświadczenia plastyczne;