ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Luty 2023r.
NAUCZYCIELE: Ewa Chmielewska, Aldona Podgórska
Tematy kompleksowe:
I Blok tematyczny: „Ulubione Potrafimy kulturalnie zachować się przy stole”
III Blok tematyczny: „Muzyka wokół nas”
IV Blok tematyczny: „Coś z niczego”
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
• potrafi wypowiedzieć się na temat swojej ulubionej bajki;
• spokojnie czeka na swoją kolej, obdarza uwagą innych;
• potrafi dopasować ilustrację do wysłuchanego fragmentu bajki;
• doskonali percepcję wzrokową podczas składania w całość pociętego obrazka;
• bierze udział w balu karnawałowym;
• potrafi opisać swoje przebranie, powiedzieć w kogo się wcielił;
• zgodnie bawi się z rówieśnikami;
• rozwija poczucie rytmu i koordynację ruchową;
• wysłuchuje poleceń nauczyciela, pracuje zgodnie z jego instrukcją;
• rozwija wyobraźnię twórczą, potrafi wcielić się w role;
• potrafi uważnie wysłuchać opowiadania;
• odpowiada na pytania związane z wysłuchanym tekstem;
• potrafi współpracować podczas wspólnego zadania;
• poprawnie przelicza na konkretach; potrafi wskazać liczbę policzonych elementów; podejmuje próbę uszeregowania elementów od najmniejszego do największego;
• bierze udział w zwiedzaniu przedszkolnej kuchni, wie jak należy się zachować, przestrzega zasad kultury i bezpieczeństwa
• nazywa przedmioty i produkty z kuchni, rozpoznaje kuchenne urządzenia po odgłosach;
• wyjaśnia, na czym polega praca kucharki,
• segreguje łyżki według wielkości.
• doskonali sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową; łączy obrazki, które do siebie pasują,
• uczestniczy w zabawie, wie jak należy zachować się podczas posiłku
• samodzielnie przygotowuje kanapki
• rozpoznaje i nazywa podstawowe instrumenty oraz dźwięki przez nie wydawane;
• sprawdza dźwięki wydawane przez różne przedmioty, podejmuje próby grania na nich;
• podejmuje próbę określenia nastroju utworu muzycznego,
• poznaje sylwetkę Fryderyka Chopina; wie kim jest kompozytor;wzbogaca swoją wiedzę i słownictwo o określenia związane z muzyką (kompozytor, dyrygent, orkiestra)
• potrafi opisać trzymany w rękach przedmiot – gazetę, wie do czego gazety służą;
• bierze udział w opowieści ruchowej, poprawnie wykonuje polecenia nauczyciela;
• rozwija sprawność manualną
• poznaje zasadę segregowania śmieci; wdraża się do dbania o środowisko przyrodnicze;
• doskonali umiejętność uważnego słuchania oraz logicznego myślenia;
• doskonali umiejętność szacowania „na oko”
• doskonali umiejętność opisywania trzymanego przedmioty, dostrzegania jego cech dystynktywnych; rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów;
• rozwija wrażliwość dotykową
• porównuje wygląd, długość, kolory różnych przedmiotów (włóczek, sznurków, wstążek);
• wykonuje pracę plastyczną zgodnie ze wskazówkami nauczyciela;
• przezwycięża trudności, doprowadza zadanie do końca; wzbogaca swoje doświadczenia plastyczne;