ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Luty 2023r.
NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Daria Pisarska
WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak
TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Książeczki z naszej półeczki” - realizacja działań z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
II Blok tematyczny: „Muzyka wokół nas”
III Blok tematyczny: „Nie jesteśmy sami w kosmosie”
IV Blok tematyczny: „Mój wymarzony zawód”
Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozpoznaje koło,
-podejmuje próbę rozpoznawania innych kształtów,
-wyszukuje takie same obrazki,
-kształtuje umiejętność wykorzystywania surowców wtórnych do wykonania prostych instrumentów,
-rozpoznaje dźwięki obecne w przyrodzie,
-uczestniczy w prowadzeniu prostych doświadczeniach,
-poznaje Ziemię jako planetę i inne planety, kształtuje wiedzę na temat Układu Słonecznego,
-porównuje i przelicza w dostępnym mu zakresie,
-dostrzega różnice w wyglądzie i w ustawieniu w rzędzie,
-podejmuje próby dostrzegania różnorodności w świecie przyrody: barwy i kształty,
-dostrzega przemienność i rytm dnia i nocy,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozumie z jakimi trudnościami spotyka się dziecko niepełnosprawne (bohater książki) na co dzień,
-poznaje zasady działania teatrzyku kamishibai,
-kulturalnie się zachowuje podczas odbioru dzieł literackich,
-odgaduje postać z bajki lub jej tytuł po krótkich komentarzach,
-interesuje się obrazem lub inną formą ilustrującą słuchany tekst, opisuje swoje spostrzeżenia,
-identyfikuje i nazywa różne stany emocjonalne,
Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Kaczka - dziwaczka”,„Jestem muzykantem”, „Ufoludki”, „Kim chce być”,
-rozwija umiejętność rzutu i chwytu podczas zabaw z piłką,
-różnicuje dźwięki wysokie i niskie,
-potrafi gestem, mimiką i dźwiękiem opisać instrumenty,
-uczestniczy w zabawach opartych na muzyce klasycznej,
-rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów,
-gra na instrumentach perkusyjnych: kołatka, bębenek, grzechotka, tamburyno,
-potrafi improwizować na samodzielnie wykonanym instrumencie,
-wykonuje rytmicznie czynności: krok, przysiad, podskok,
-potrafi: odczuwać własne ciało, dzielić przestrzeń z innymi dziećmi,
-potrafi wykonać ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała i pomagające zdobyć pewność siebie oraz ułatwiające nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą,
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-potrafi po zapachu rozpoznać podstawowe przyprawy aromatyczne do ciast,
-rozpoznaje wybrane produkty spożywcze,
-sprząta po sobie zabawki i miejsce zabawy,
-potrafi wskazać przedmioty domowe wydające charakterystyczny dźwięk,
-poznaje niektóre sypkie produkty wykorzystywane w kuchni,
-poznaje etapy pracy podczas przygotowywania koktajlu, poznaje właściwości jogurtu naturalnego,
-wie, jakie składniki są niezbędne do jego wykonania,
-wie, czym zajmuje się sekretarka, pracownik obsługi biura,
-zna zawody swoich rodziców,
-opisuje rolę wybranych zawodów: lekarz, kucharz, listonosz,
-zna różne rodzaje sklepów, wie, co można w nich kupić, wie, czym zajmuje się sprzedawca,
Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-potrafi malować farbami używając całych dłoni i poszczególnych palców,
-kształtuje umiejętności kreślenia palcem po śladzie,
-kształtuje umiejętności sprawnego posługiwania się kredkami pastelowymi, ( stosuje odpowiedni nacisk dłoni, prawidłowy chwyt, precezyjne ruchy – 5 latek ),
-maluje farbą plakatową na ciemnym tle,
-rozwija umiejętność posługiwania się kredkami ołówkowymi.