ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC Marzec 2023r.
NAUCZYCIELE: Ewa Chmielewska, Aldona Podgórska
Tematy kompleksowe:
I Blok tematyczny: „Robimy zakupy”
II Blok tematyczny: „Bawimy się kolorami”
III Blok tematyczny: „Szukamy wiosny”
IV Blok tematyczny: „Wiosenne porządki”
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
- słucha uważnie opowiadania oraz odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu
- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową dotyczącą wysłuchanego opowiadania
- doskonali spostrzegawczość
- ilustruje ruchem treść opowiadania/wiersza
- kształtuje wyobraźnię przestrzenną
- ćwiczy pamięć poprzez naukę słów piosenki
- zmienia natężenie głosu podczas śpiewania piosenki
- wciela się w role
- utrwala nazwy warzyw i owoców oraz poznaje ciekawostki dotyczące pochodzenia warzyw i owoców
- rozwija działalność twórczą oraz kształtuje wrażliwość estetyczną
- łączy różne techniki plastyczne
- utrwala nazwy kolorów
- tworzy barwy poprzez mieszanie różnych odcieni
- doskonali umiejętność składania papieru według wzoru
- poznaje wybrane dzieła wybitnych malarzy
- doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami
- ćwiczy wyobraźnię
- ćwiczy reakcję na umówiony sygnał dźwiękowy
- współpracuje z partnerem w czasie zabaw ruchowych
- kształtuje umiejętność prawidłowego rzucania oraz łapania piłki
- uczestniczy w zabawach ruchowych, ćwiczy mięśnie tułowia
- rozwija koordynację wzrokowo – ruchową
- ćwiczy prawidłowy tor oddechu poprzez dmuchanie przez słomkę
- ćwiczy logiczne myślenie poprzez rozwiązywanie zagadek
- dostrzega regularność w prostym układzie
- ćwiczy orientację na kartce papieru
- ćwiczy umiejętność porządkowania i przeliczania elementów
- poznaje rodzaje sklepów, przyporządkowuje artykuły do określonego typu sklepu
- nazywa pory roku oraz utrwala pojęcie cyklicznego ich następstwa
- poznaje znaczenie przysłowia W marcu jak w garncu
- wie, czym jest optymistyczne przesłanie
- zna znaczenie słowa: zwiastuny wiosny
- dostrzega konieczność zmiany sposobu ubierania się związanego ze zmianą pogody
- zna nazwy oraz zastosowanie wybranych narzędzi ogrodniczych
- wie, jak zasadzić rzeżuchę
- zna nazwy czynności wykonywanych w ogrodzie
- rozpoznaje śpiew ptaków