Marzec 2023r.

Liczba odwiedzających: 142

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Marzec 2023r.
NAUCZYCIELE: Ewa Chmielewska, Aldona Podgórska


Tematy kompleksowe:

I Blok tematyczny: „Robimy zakupy”

II Blok tematyczny: „Bawimy się kolorami”

III Blok tematyczny: „Szukamy wiosny”

IV Blok tematyczny: „Wiosenne porządki”

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci:

- słucha uważnie opowiadania oraz odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu

- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową dotyczącą wysłuchanego opowiadania

- doskonali spostrzegawczość

- ilustruje ruchem treść opowiadania/wiersza

- kształtuje wyobraźnię przestrzenną

- ćwiczy pamięć poprzez naukę słów piosenki

- zmienia natężenie głosu podczas śpiewania piosenki

- wciela się w role

- utrwala nazwy warzyw i owoców oraz poznaje ciekawostki dotyczące pochodzenia warzyw i owoców

- rozwija działalność twórczą oraz kształtuje wrażliwość estetyczną

- łączy różne techniki plastyczne

- utrwala nazwy kolorów

- tworzy barwy poprzez mieszanie różnych odcieni

- doskonali umiejętność składania papieru według wzoru

- poznaje wybrane dzieła wybitnych malarzy

- doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami

- ćwiczy wyobraźnię

- ćwiczy reakcję na umówiony sygnał dźwiękowy

- współpracuje z partnerem w czasie zabaw ruchowych

- kształtuje umiejętność prawidłowego rzucania oraz łapania piłki

- uczestniczy w zabawach ruchowych, ćwiczy mięśnie tułowia

- rozwija koordynację wzrokowo – ruchową

- ćwiczy prawidłowy tor oddechu poprzez dmuchanie przez słomkę

- ćwiczy logiczne myślenie poprzez rozwiązywanie zagadek

- dostrzega regularność w prostym układzie

- ćwiczy orientację na kartce papieru

- ćwiczy umiejętność porządkowania i przeliczania elementów

- poznaje rodzaje sklepów, przyporządkowuje artykuły do określonego typu sklepu

- nazywa pory roku oraz  utrwala pojęcie cyklicznego ich następstwa

- poznaje znaczenie przysłowia W marcu jak w garncu

- wie, czym jest optymistyczne przesłanie

- zna znaczenie słowa: zwiastuny wiosny

- dostrzega konieczność zmiany sposobu ubierania się związanego ze zmianą pogody

- zna nazwy oraz zastosowanie wybranych narzędzi ogrodniczych

- wie, jak zasadzić rzeżuchę

- zna nazwy czynności wykonywanych w ogrodzie

- rozpoznaje śpiew ptaków