MARZEC

Liczba odwiedzających: 148

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC Marzec 2023r.

NAUCZYCIELE: Małgorzata Gerek, Monika Hałas

WSPÓŁORGANIZUJĄCY PROCES KSZTAŁCENIA: Magdalena Kołak

TEMATY KOMPLEKSOWE:
I Blok tematyczny: „Zwierzęta z dżungli i sawanny”
II Blok tematyczny: „Zwierzęta naszych pół i lasów ”
III Blok tematyczny: „Marcowa pogoda”
IV Blok tematyczny: „Na tropie zdrowego odżywiania-warzywa” - realizacja ogólnopolskiego
projektu edukacyjnego


Aktywność matematyczno – przyrodnicza:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje zwierzęta, które mieszkają na sawannie i w dżungli,
-rozpoznaje ekosystemy: las i pole oraz poznaje zwierzęta, które mieszkają w lesie i polu,
-kształtuje umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczej,
-kształtuje umiejętności prowadzenia kalendarza pogody i utrwala wiedzę na temat różnych zjawisk
pogody,
-kształtuje umiejętności: przeliczania oraz rozdzielania przedmiotów po tyle samo,
-kształtuje umiejętność segregowania elementów,
-ćwiczy na zbiorach mających te samą liczbę elementów,
-łączy obrazek – warzywa z jego cieniem, układa proste rytmy obrazkowe,
Aktywność teatralno – literacka:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-rozwija umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu,
-słowami opisuje ilustrację,
-kreślić wzór w powietrzu oraz kredką na kartce papieru,
-rozróżnia stwierdzenia prawdziwe od fałszywych,
-rozwiązuje zagadki związane tematycznie z wiosną,
-z uwagą słucha listu – nagranie mp3 i potrafi wykonać polecenie wskazane w jego treści – zapamiętuje
je,

Aktywność sportowo – muzyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje linię melodyczną piosenek i potrafi zaśpiewać ich fragmenty: „Dżungla”, „Lisek
łakomczuszek”, „Marzec”,
-przyjmuje poprawną postawę podczas wykonywania różnych czynności,
-potrafi: chodzić na czworakach, podskakiwać w miejscu,
-potrafi łapać piłkę,
-ćwiczy mięśnie: ramion, tułowia i nóg,
-wykonuje rytmicznie czynności: krok (w prawo, w lewo, do przodu do tyłu), obrót wokół własnej osi (w
prawa i lewą stronę),
-koncentruje uwagę na sygnale,
-potrafi wykonać ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała i pomagające zdobyć pewność siebie
oraz ułatwiające nawiązanie kontaktu z partnerem i grupą.
Aktywność kulinarna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-poznaje polskie zboża po ziarnach,
-zna składniki niezbędne do przygotowania sałatki greckiej,
-poznanie walory odżywcze i smakowe wybranych warzyw: burak, brokuł, cebula, kapusta,
-wie, jakie znaczenie dla organizmu ma spożywanie posiłków bogatych w warzywa,

Aktywność artystyczna:
zamierzone osiągnięcia dzieci:
-wie, jak uzyskać kolor pomarańczowy – mieszanie barw,
-kreśli proste linie po śladzie,
-stosuje technikę malowania palcami,
-potrafi malować farbami używając całych dłoni,
-kształtuje umiejętności sprawnego posługiwania się klejem,
-rysuje – stempluje,
-kształtuje umiejętności sprawnego posługiwania się farbą plakatową.